/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Bankskift??
Fra : scooter
Vist : 990 gange
500 point
Dato : 30-05-03 14:27

Hej.

Er kommet i en situation hvor jeg vil skifte bank. Hvilken bank skal jeg vælge
jeg er bare almindelig lønslave har et parcelhus og bil og god økonomi.
Vil selvfølgelig have så mange fordele som muligt.
Min bank pt. Den danske bank.
Føler ikke den er til privat kunder mere men kun til dem som de kan tjene rigtig mange penge på.
Gode poing til den der kan give mig den bedste kundevenlige bank der ikke bare røvrender folk.

MVH. SCOT. (lidt sur idag)

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 30-05-03 14:42

Hej SCOT

Kender det godt !!!

Hvad med Arbejdernes Landsbank.

Held og Lykke

Stormfeldt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 14:53

Hej Scot
Jeg vil slet ikke vælge bank endnu. Tag en tur rundt til dem alle sammen i dit område, få et tilbud fra hver, og så kan du bestemme dig for, hvilken bank du evt. skal vælge. Det være sig, måske ikke den med det bedste tilbud, da service osv. har også sin ret... så koldt vand i blodet, is i maven og så rundt med dine papirer og spille dem ud imod hinanden.

Det er bare mit råd
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 14:55

NB: Husk at bankerne er der for dig, ikke omvendt... hvad mange banker tror. Uden alle de andre, dig og mig... så var de der slet ikke.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 30-05-03 14:56

Hej Scooter.
Du vil nok få mange forskellige svar. Hvis man er tilfrede med sin bank, og synes de behandler én ordentligt, er man jo tilbøjelig til at anbefale denne.
Jeg vil derfor anbefale dig Jyske Bank.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 15:09

Hovsa! Jeg glemte helt at komme med mit "hver so syntes bedst om sin egen gris"
(nu må man vel kalde mig for orne da jeg er af hankøn)
Jeg vil klart anbefale en mindre sparekasse. Har selv haft Handelsbanken, som jeg var godt tilfreds med, men så fusionerede de med Den Danske Bank... her gik det galt. De tager gebyer for at gå forbi banken, og alt muligt andet harmdirrende stads... min økonomi fejler ikke noget, men RR vil jeg ikke, så de peb fælt, da jeg pakkede sydfrugterne og overgik til Djurslands Bank (lokal ting). Her får jeg en god behandling, en god service + har et godt forhold til "det hele"... meeeen hvis de også begynder, ja så er det bare en tur ned af gaden - byen er fyldt med banker. Jeg fortsætter ikke med at købe mælk i en foretning der i tide og utide KUN har sur mælk på hylderne.
Søren

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 30-05-03 16:05

Kig her

Find den billigste bank:
http://makeashorterlink.com/?N496510C4

Find den billigste konto:
http://makeashorterlink.com/?T2A6410C4

Hvor attraktiv er jeg?:
http://makeashorterlink.com/?T2B6310C4

Se alle bankens priser:
http://makeashorterlink.com/?W1C6210C4

-Ishoey

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 30-05-03 16:06
Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 30-05-03 16:09
Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 30-05-03 16:28

Sammen med oprydning i vores økonomi fik vi gode råd med på vejen fra Omega Lån A/S. Vi lånte penge af dem, men de gav os også mange gode raad - fik vores økonomi sat i system osv.. - Prøv at kontakte dem.
www.omegalaan.dk

Birgit

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 30-05-03 16:43

Hej SCOT

Jeg føler med dig - har også haft den danske bank!
I dag er jeg kunde i Svenska Handelsbanken, og hver gang jeg kommer ind i min filial, eller bare ringer - giver de mig den følelse at jeg er den vigtigste kunde de har..... En service jeg endnu ikke har oplevet i de store danske banker. Desuden kan man i Handelsbanken få nogle fantastiske 'realkreditlån'. det unikke ved disse lån er at det ikke er obligationslån, men banklån, hvor der ikke er nogen form for kurstab. desuden kan man betale ekstra af på sit lån, uden man ekstraordinært skal købe nogle obligationer ud, med tab til følge.
Se evt mere på www.handelsbanken.dk

mvh
Peter

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-05-03 16:44

Hej Scot

Jeg er enig med CLAN, spørg dig frem. Jeg har tidligere haft arbejdernes landsbank, som jeg syntes var under al kritik. De ville ikke engang låne mig penge selv om det var et statsgaranteret studielån (staten kaotionerer og er garant). Først efter Statens udanelsesstøttes advokater havde sendt dem en trussel med rettsag. Gik det op for dem at staten såmænd nok var god nok for de skalede 30.000. . Men sådan er det individuelt hvordan man oplever bankerne, jeg læste jo at stormfeldt er godt tilfreds. Desuden tror jeg såmænd også at de forskellige fillialer og menneskerne i dem er ligeså forskellige som alle andre mennesker. Så danske bank i Skjern er ikke nødvendigvis det samme som Danske Bank på Nørrebro. Bankerne har dog en overordnet politik, herunder rentesatserne og kan man ikke lide denne politik er det måske en god ide at skifte.

Skal jeg pege på en bank jeg er ovenud tilfreds med og som jeg stadig har, er det også her Jyske Bank, aldrig så meget bøvl med dem. Men igen det er individuelt

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-05-03 19:36

Hej Scooter

Prøv at kigge her

http://www.mybanker.dk/

Det er svært at råde, da det er svært at vide hvad det er du er utilfreds med og hvad det er du gerne vil.

Jeg vil være 100% ærlig overfor dig selvom jeg selv er ansat i Danske Bank.

Hvis du vil vide mere, så skriv du bare.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : LLM

Dato : 30-05-03 23:59

Se! Vedr BG bank (Måske banken man bør undgå).
http://home19.inet.tele.dk/hade-bg-bank/

Accepteret svar
Fra : Vestjyden

Modtaget 500 point
Dato : 31-05-03 10:41

Jo mindre pengeinstitut desto bedre vilkår. Det er hovedreglen. Reglen gælder ubetinget for de store. Men ikke alle de små er billige. Derfor: Prøv dig frem. Ring til dem og ha' tallene klar. Altså hvor meget udlån du har, sikkerhed du kan tilbyde og hvor meget indlån. Men start hos de små. Mange små banker/sparekasser tager slet ikke gebyrer. Det er de store fantastisk dygtige til. Det undrer mig MEGET, at så mange 'almindelige' mennesker vælger et stort pengeinstitut. Forstå det, hvem der kan.

Kommentar
Fra : H.Wettendorff

Dato : 02-06-03 11:51

Hejsa..
ved ikke hvor i dk, du er fra, men en rigtig god bank er jyske bank, som har total konto...
M.v.h.
Heidi

Godkendelse af svar
Fra : scooter

Dato : 05-06-03 07:49

Tak for svaret Vestjyden.