/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
børnesang
Fra : lham
Vist : 3749 gange
100 point
Dato : 11-06-12 09:56

Børnesang:
Indeholder mener jeg bla
"tidlig op om morgenen ned og se på futtog nede på stationen står folk i geled drejer på et håndtag vinker med signalflag -tut tut fut fut og så afsted...... "

savnes : Hele teksten og udførsel af sangen

Kommentar
Fra : janiel0810

Dato : 11-06-12 11:39

Det må da være en sang af ældre dato. Længe siden man brugte signalflag. Jeg er selv ved Banen, og kunne da godt tænke mig at lære den sang at kende. For børnenes skyld!
Jan

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-06-12 12:09

ældre dato ? ved positivt den er sunget også start 80-erne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-12 12:10

Den sang kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, men vil foreslå dig også at efterlyse den her

http://www.danskesange.dk/viewhelp79.asp?section=6&searchlevel=&kategori=&order=&sstring=&ss1=&ss2=&ss3=&z=1

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 50 point
Dato : 11-06-12 12:11

Jeg tror det er en "omdannelse" af denne: Nede på stasjonen, tidlig en morgen
står alle togene så pent på rad.
Mannen på lokomotivet sveier på håndtak.
Tøff, tøff, tøff, tøff, toget går.

Tøffe, tøffe toget, gjennom berg og dal.
Tuter i tunellen tut-tut-tut-tut.
Stanser på stasjonen, der går XX av.
Tusen takk for turen, Ha det riktig bra!

Engelsk tekst:

Down by the station
Early in the morning
See the little pufferbellies
All in a row

See the station master
Turn the little handle
Puff, puff, toot, toot
Off we go!
Du kan høre melodien på You tube, søg på "Nede på stasjonen"

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-06-12 23:14

Som Wibbi skriver, er det
Nede på stationen, og i politikens lystige viser for børn fra 1967, findes kun første vers. Flere vers er sikkert kommet til, men jeg husker kun
Nede på stationen tidligt om morg`nen
holdt alle tog´ne pænt på rad.
Mand´n i lok´motivet drejer på et håndtag.
(Tøf-tøf-tøf-tøf-tøf)
Toget kø´r.

Et eks. på vers fundet på nettet:

Toget går avgårde
opp i gjennom skåret
skynder seg av sted til neste stasjon
mann på lokmotivet
blåser i en fløyte
tut tut tut tut
toget står

"Nede på stasjonen" er nært beslektet med "Tøffe, tøffe toget", http://www.grandehagen.no/files/dokumenter/SANGER%20OG%20REGLER%20VI%20HAR%20P%C5%20FARGEKLATTEN.pdf

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 12-06-12 07:39

Tak for svaret wibbi.
melodien er den rigtige så det jeg husker er nok en lokal version af den norske/engelske version

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 12-06-12 11:04

selv tak!