/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
At konvetere når man har haft sex.
Fra : Emmasl
Vist : 1011 gange
20 point
Dato : 10-06-12 22:29

Hej. Jeg vil virkelig gerne have svar på dette.. Jeg har i lang tid gerne ville konventere til islam! Fordi jeg tror på at det er vejen frem, og jeg synes det er en flot og ægte religion. Men jeg har bare et problem, jeg er ikke jomfru.. Jeg er rigtig bange for det er en forhindring i at blive det, som jeg virkelig stræber efter, altså at blive 100 procent muslim. Jeg holder mange af reglerne, i forvejen bla. Spiser jeg ikke svinekød og drikker heller ikke osv. Så er det overhovedet muligt for mig at konvetere når jeg ikke er jonfru ?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-06-12 22:57

"Den" kan jo springe på andre måder end sex, for eksempel er der mange der mister den ved ridesport - ikke på den frække måde. Bliver du undersøgt før du kan konvertere?

Du kan også få sat en ny "rude" i, bare du selv betaler.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 11-06-12 00:13

Det må du heller holde dig fra...

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 20 point
Dato : 11-06-12 01:48

Jeg er selv muslim.
Ikke nogen Imam eller religionsprofessor.

Så jeg skriver en kommentar udfra den mængde, viden jeg har på området.

Hvis du vil være muslim, er det ikke nogen forhindring, at du har begået synder tidligere i dit liv.

Du skal sige sætningen:
Citat
“Eshedü en lâ ilâhe illallah ve eshedü enne Muhammeden abdühû ve resûlüh”

Som betyder (Jeg oversætter det så godt jeg kan). Jeg bevidner at der ingen Gud er udover Allah, Og jeg bevidner også at Profeten Muhammed er Allah´s tjener og Profet.

Og med hesnyn til dine synder (alle mennesker har nok begået en synd eller to). Kan du bede om tilgivelse, i en bøn. F.eks. efter du har bedt.

Muslimer siger at Allah er den der tilgiver, så jeg tror dine synder vil blive tilgivet. Hvis du beder om det inderligt.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 11-06-12 05:45

opsøg en psykolog,du er da total hjernelam

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 11-06-12 13:58

Citat
jeg synes det er en flot og ægte religion

Som Cimbombom skriver, kan du godt blive muslim - der er jo normalt ikke nogle optagelseskrav m.h.t. at tilslutte sig en ny religion.

Men jeg synes, at du skal begynde med at læse Koranen, og tænke over, om det virkelig er noget, som du kan stå inde for?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-06-12 15:52

# Cimbombom

Når nu Allah tilgiver alt, kunne han så ikke også tilgive de tegninger, så verden kunne komme videre.

Inshallah ... vedikkealt...

Godkendelse af svar
Fra : Emmasl

Dato : 11-06-12 17:06

Tak for det, er jeg glad for at høre.. Det betyder meget for mig.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 11-06-12 17:23

vedikkealt jeg har ikke skrevet at Allah tilgiver alt. Men for at noget kan blive tilgivet, skal man jo først fortryde det man har gjort, og bede om tilgivelse.

Også kan det være at, ens bøn om tilgivelse bliver godtagt.

Det bedste er nok, og prøve at opfører sig pænt. Og behandle andre godt. Så får man "bonus point" på kontoen. Og hvis man opfører sig dårligt overfor andre får man "minus point" på kontoen.

Jeg håber for os alle, at vi har flest plus point på kontoen, når dommedag kommer.

Nu er jeg ikke ekspert på religions området. Så jeg vil ikke skrive mere, i frygt for at jeg kommer til at fejl informere. Men dem der vil lære mere kan, selv læse mere om det. Eller spørge en religionsekspert.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 11-06-12 17:50

Selv tak, jeg håber du træffer den rigtige beslutning. Og held og lykke med livet i fremtiden.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 11-06-12 19:44

endnu en terorist eller selvmordsbomber er på vej

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 11-06-12 23:20

kenwood det var da en meget fordomsfuld kommentar at sende.

Citat
opsøg en psykolog,du er da total hjernelam

Tror du ikke det vil gavne, hvis du også opsøger en psykiater.. For du lyder som en, der har drukket hjernen totalt ud

Kommentar
Fra : Emmasl

Dato : 13-06-12 10:58

Kenwood. Du er virkelig meget over min grænse? Skriver privat at jeg er en perker elsker?? Tror det er dig der har et kæmpe problem med dig selv.... Få det løst, og hold med at skrive så støttende kommentarer, det var slet ikke en del af dette indlæg.