/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Vaccinationer til rejsen?
Fra : Grimstrup
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 10-06-12 20:44

Jeg står og skal afsted til Thailand her om ca. 45 dage, og i den forbindelse vil jeg have vaccinationer for difteri/stivkrampe og hepatitis A og B.

Jeg har fundet et sted, hvor jeg kan få hepatitis til 499 kr. pr. skud (3 i alt) og stivkram til 150 kr. Det virker umiddelbart til at være det billigste sted, men det kan være nogen herinde kender et endnu billigere sted?

På forhånd tak.

Mvh Grimstrup

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-12 20:51

Prøv at se denne side mange links
- god ferie
http://www.rejsemanualen.dk/kp2_gris52.htm

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-06-12 21:15

At ofre et par kroner på en vaccination?
Hvad koster rejsen?
Få det hvor du føler dig tryg - ikke billigst = livet er mere værd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-12 21:58

Afhængigt af hvor du bor, så er der mange der tager til Sverige og får vacc. der

http://www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarstaende/undersokningochbehandling/vaccinationer/vaccinationspriser.4.2ac9829d108e7756ad5800013414.html

Andre igen får dem først ved ankomsten til Thailand, men det ville jeg ikke selv turde satse på.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-06-12 23:02

Citat
Jeg står og skal afsted til Thailand her om ca. 45 dage, og i den forbindelse vil jeg have vaccinationer for difteri/stivkrampe og hepatitis A og B.

nogle VIL absolut både gå med livrem og seler,...
husk også at tage noget varmt tøj med,.. nattemperaturen kan nogle steder blive ned til 10 grader
eller lavere,...

hvis det er samme kriterier som i dit tidligere spørgsmål (18 Februar)
altså :
Citat
Det er meningen det skal være 100 % afslapning,
hvor vi måske skal på nogle enkelte udflugter, men de fleste dage skal være ved poolen eller stranden.

så er det faktisk spild af penge,
alm. sund fornuft er fuldt ud tilstrækkeligt,... med mindre du skal tæt på Cambodja,
hvor der kan være forhøjet risiko for malaria,.. eller udsatte steder i de nordlige egne af landet,

sålænge du / i opholder jer i nærheden af større byer og alm. kendte turistmål,
er der ingen grund til vaccination,

Thailand er ikke noget U-land,.. langt fra,
på mange områder er det mere moderne og bedre sundhedssystem en EU.

lej en evt. dejlig villa med egen pool + et par motobike,.. det er ufattelig billig,
og en skøn fornemmelse af frihed, og mulighed for at gøre lige hvad man ønsker.

Go' ferie,..
og husk regntøj og paraply,.. mere vigtig end vaccination. (det er lige midt i regntiden)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-12 23:05

EA-HS... du er gal på den Dem der ikke kan fremvise et vaccinationskort bliver hevet til side, og bliver vaccineret på stedet - langt billigere end i DK.... og det er ikke noget jeg tror, men noget jeg ved, så lad være med at modagumentere

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-06-12 23:16

Citat
så lad være med at modagumentere

,................ det gør jeg nu alligevel,
ved ikke hvor du har 'dét' fra,... jeg ar aldrig blevet, "hevet til side"
end ikke blevet spurgt om vaccination,... vaccinationskort,.. eller noget der minder om det du omtaler,

kan du henvise til et link,.. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-06-12 00:32

jeg har også krydset grænserne (ikke én,.. men flere gange) både til Burma og Cambodja,
for at forlænge visa (visa-run) ......
heller aldrig dér,.. blevet spurgt om nogen form for vaccination, eller vaccinationskort,

"alm. sund fornuft"
betyder i Thailand, vær opmærksom på hvad du spiser / drikker (også selvom du er vaccineret)
vand direkte fra vandhaner,.. drikker man ikke,.. eller laver isterninger af,
frugt / grønt spises kun når det kan skrælles, eller koges,
kaffe mm. laves af flaskevand,

vær forsigtig med at spise mad fra små transportable 'køkkener'
især på div. strande, hvor kødet har været udsat for sol og varme i op til 10-12 timer,
og 'indehaveren',.. som ofte kalder sig selv som beskæftiget indenfor 'fødevareindustrien',..
der er yderst sjældent toilet m/håndvask,.. eller mulighed for at vaske afføring, o.lign.
af fingrene, i miles omkreds.

overholder du IKKE disse simple regler,
kan du godt regne med at få vrøvl med maven,.. (også selv om du ER vaccineret)
apoteker ligger som 'perler på en snor',.. køb (og indtag) et par imodium (mod diarré)
alle kender imodium,.. nok den mest solgte turist-medicin,..
kopier sælges til 25 thb (ca. 5 kr) for 10 stk.

2 - 5 dage i sengen, p.gr.a. 'feriemave' som flg. af dårlig omtanke, er ikke bare dumt og ærgeligt,
det er også spild af skønne feriedage,.. især hvis ferien er af kortere varighed 2 - 4 uger.

'bare min mening'

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-06-12 00:42

for evt. yderlig info, og tvivl,.. kan jeg kun anbefale at besøge disse link,
langt mere end dansk lægeforening,.. som lever af at udføre lægearb. som fx vaccination,..

http://www.thailand.dk/forum/index.php?s=aad6e41c0dd43b972304e7bebc962bae
http://www.dansk-thai.dk/forum/index.php
http://www.thaiguide.dk/forum/nye-liste.php
http://www.thaiguide.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 11-06-12 08:07

Uanset om folk mener at man skal lade sig vaccinere eller ikke, så følger jeg altså anbefalingerne fra statens Serum Institut. Det gode er jo også, at hepatitis har en levetid på 25 år plus, når man får taget de opfølgende stik, så i mini optik kan man lige så godt få dem taget nu, så skal jeg ikke tænke mere på det.

Tak for svarene. Jeg holder mig til http://sundhedscenter.com der umiddelbart er det billigste jeg kan finde.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-06-12 08:19

Godt der var noget, du kunne bruge

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 11-06-12 18:07

Du skal også lige tænke på rabies, da der er utrolig mange gadehunde, og mange af dem har hundegalskab.

Jeg har også altid holdt mig til serum instituttet, det er også dem der udsender oversigter over nødvendige eller anbefalelses værdige små stik med følgende indhold.