/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
energi renovering!
Fra : kammanoerup
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 10-06-12 12:41

Hej! Vi bor tilleje i et nedlagt landbrug bygningerne er fra midt i halvtredserne - noget tyder på at ejeren påtænker at energi -renovere ! Det kan bestemt også være en go' ide!
Men kan jeg risikere, at det bliver os, der kommer til at betale for dette, mener jo at det vil være en forbedring af hans ejendom!

Jeg får nok ikke megen gavn af det (alder)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-12 12:48

Du får helt sikkert en fed husleje

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-06-12 12:56

HVIS DET ER EN ENERGITEST, DU TÆNKER PÅ, BLIVER DEN PÅLAGT DIT VARMEREGNSKAB,
DA DET ER LEJERNE DER SKAL BETALE FOR DEN.

EFTERFØLGENDE FRIVILLIG (FOR UDLEJER) RENOVERING, KAN BLIVE PÅLAGT LEJER I FORHØJET HUSLEJE, DET KOMMER AN PÅ HVAD DER BLIVER LAVET.

NYT KØKKEN OG BADEVÆRELSE UDLØSER TYPISK FORHØJELSE AF HUSLEJEN.

MEN SPØRG DIN UDLEJER, HVAD HAN HAR TÆNKT SIG, OG HVAD DET KOMMER TIL AT KOSTE FOR DIG.

MVH AG112

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 10-06-12 13:12

Der er tale om, at der kommer et firma og måler lejemålet op!

Vi har ikke noget varmeregnskab! Står selv for opvarmning!
Mest brændeovne!
Jeg har ikke talt med udlejer, men køkken og bad er forholdsvidt nyt,
Men det kniber med isolering og der er el-radiatorer!
Vinduer og døre i kælderen har kun et lag glas (is på indersiden om vinteren) Også 2 yderdøre har kun et lag glas med samme problem!
I 2 sidste år har vi haft en affugter stående i kælderen fordi, der blev så fugtigt at vandet løb fra papkasser der stod på hylder og alt mugnede! Affugteren hjælper og udlejer har betalt for driften!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-06-12 15:34

Citat
Affugteren hjælper og udlejer har betalt for driften!

Lyder som flink/ udlejer, så prøv at snak med ham.
En større husleje skal du helt sikkert regne med...hvis der skal efter isoleres osv.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-12 16:38

Jeg har lidt svært ved at se hvad det spørgsmål helt præcist er eller går ud på....

Det er dog vigtigt at du kender lejeloven, inden du bliver uvenner med udlejer.

Der er stor forskel på om udlejer laver vedligehold eller forbedringer.

Der er også stor forskel på hvordan han ændre vilkår for dit lejemål.

Og der er regler for hvordan din husleje må stige og især hvordan denne varsles.

Her er link til lejeloven, som beskriver jeres rettigher der og forpligtelser.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132875

Den er ldit tung at læse første gang, men er heldigvis inddelt i emner.

Hvis du har behov for hjælp, kan du melde dig ind i LLO. www.llo.dk de har jurister der kender loven og kan rådgive dig.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 12-06-12 00:33

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Vil prøve at se hvad der sker når firmaet har været her og målt op!
Jeg ønsker bestem ikke at blive uvenner med ejeren,.
I min lejekontrakt står der bl.a. at huslejen ikke stiger med andet end øgede skatter og afgifter. Men der står ikke noget om forbedringer,
Jeg har fået den tanke, at han vil lægge solcelle anlæg op på laden! Han var ude og kigge på laden en dag uden nogen forklaring-
Så vidt jeg kan se er tagpladerne asbest og jeg vil da nødig betale for evt. fjernelse og nyt tag plus solceller! Men nu får jeg se!
Tak for hjælpen til alle!