/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Til alle jer, der stemte rødt
Fra : PeterTheisen
Vist : 691 gange
10 point
Dato : 10-06-12 08:08

Millionærskatten blev ikke til noget.
Bankskatterne blev ikke til noget.
Betalingsringen blev ikke til noget.
Og overførselsindkomsterne sænkes, hvilket var imod valgløftet fra valgkampen.

Til alle jer, der stemte rødt: Fortryder I, at I ikke stemte blåt?

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 10-06-12 09:37

Tak for din oplysning.
Det har jeg da aldrig hørt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-06-12 09:50

NEJ

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-06-12 09:52

Næh hvorfor. Nu er det kun skvadderhoveder og fattigrøve der stemmer rødt. Så det lader vi være med.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 10-06-12 10:01

Målt i forhold til Foghs og Løkkes tid, nej!

Fogh løj os ind i Irakkrigen.

Deres "skattestop" blev brudt hver 14.dag.
Deres ufinansierede skattelettelser (til de rigeste og boligejerne), indførelse af afgragsfrie lån mv var den væstenligste grund til at Dks økonomi gik i stå i 2007, hvor den globale krise startede et år senere.

DKs konkurrenceevne faldt, vores rigdom (BNP/indbygger) og vores uddannelsesniveau i international målestok faldt.

Efterlønnen forsvandt, fagforeningsfradraget blev reduceret (arbejdsgiverne kan stadig trække deres kontingent fra).

TV2 skulle privatiseres på 100 dage, det sluttede med vi skal betale licens for lortet, DONG skulle også privatiseres, det skete heller ikke.

V begik flere grundlovsbrud undervejs, men det fik ingen konsekvenser, for DF bakkede op.

Listen er alenlang, dette er bare nogle tilfældige eksempler!

Men hvis du spørger om jeg er tilfreds med S-SF-R regeringen indtil videre er svaret nej, men jeg vil stadig hellere regeres af amatører end forbrydere, amatørerne kan blive bedre til at lede landet undervejs, forbryderne bliver kun bedre til at være forbrydere!

Kommentar
Fra : xyfuz

Dato : 10-06-12 11:14

Jeg er glad for, at vi fik en ny regering. Stemte på Ø. Det har jeg ikke fortrudt.

Selv om regeringen har skuffet på flere områder, og ikke ført den "røde" politik, som den sagde, før valget, at den ville.

Det virker som om, at de radikale har fået mest ud af regeringssamarbejdet.

Læste et sted, at de havde fået 7 af deres 8 mærkesager gennemført.

Ja - jeg er skuffet over, at de radikale har fået så stor indflydelse.

Men der er også gennemført en del gode ting.

24 års reglen er væk. F.eks

Og jeg tror, at der vil komme flere gode lovforslag i de næste 3 ½ år, eller hvor meget det nu er, som regeringen har tilbage.

Især, hvis regeringen går mere til venstre og at A & F lytter mere til deres bagland - og altså ikke søger imod partiet "Venstre".

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-12 11:22

Fornemmer jeg en stor portion bitterhed,vagnr???
Det er nu fuldt forståeligt,hvis du stadigvæk har Helle`s udbrud fra valgaftenen,som en ekko i ørerne.

Du har ellers fået godt gang i bøssen,der skyder med spredehagl.Men virkeligheden,lader sig ikke skjule,selvom du prøver at camouflere den,med den forrige regerings bedrifter.

Citat
hellere regeres af amatører

Mon ikke den rigtige benævnelse er KLOVNE.

Bortset fra Thomas Nielsen`s,"rosende" omtale af Anker Jørgensen (Den lille skid),kan jeg ikke huske en rød regering har lagt sig så meget ud med sine venner,som denne her.

Var det sket "i gamle dage",var der blevet generalstrejke.

M.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 10-06-12 11:24

Øøøøh, det var da et mystisk spørgsmål. V, C, O, I ville da gjort det samme.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-12 11:34

Citat
Ja - jeg er skuffet over, at de radikale har fået så stor indflydelse.

De radikale har altid forstået at opnå indflydelse.Også for meget,efter partiets størrelse.

Bare se tilbage i historien.De har været med i mange mærkelige regeringskonstellationer.

M.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 10-06-12 12:00

Så absolut ikke.

Jeg kan ikke græde over betalingsringens endeligt. Med bankernes situation kan jeg heller ikke begræde at de ikke påføres nye beskattelser. Millionærskatten kan jeg godt græde over, men har det ikke været sådan siden demokratiets indførsel at de altid har en klemme et eller andet sted, og dermed bliver begunstiget.

Men jeg har tænkt på om ikke det kunne være en god ide at lave en tvungen opsparing for erhvervet, i stedet for at beskattige dem yderligere. Denne opsparing skulle så bruges når firmaet er styrket nok til at skabe flere arbejdspladser i det eksakte firma. Eller ved konkurs bruges til at betale en del af gælden. I tilfælde af alm lukning af firmaet, kunne pengene inddrages til statens udvikling af arbejdspladser. På den måde er pengene afsat til udbyggelse af arbejdspladser.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-06-12 12:06

Nej, Mosebaek, ingen bitterhed overhovedet, heller ingen spredehagl, alle er pletskudl

Jeg prøver såmænd bare at sætte tingene i perspektiv, ALLE regeringer så længe tilbage jeg kan huske, har lovet MEGET mere end de kunne holde, men en overvejende borgerlig presse gør jo mere ud af "de rødes" løftebrud end af de blås.

Det er jo først længe efter Fogh fik sin Nato-tjans, det gik op for pressen at han havde kørt Dk ned ad bakke!

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 10-06-12 12:09

Jeg stemte også på Liste Ø, og det har jeg ikke fortrudt.

De har gjort det godt.
Det er S & SF som er blevet for borgerlige.

xyfuz 24års-reglen er da ikke væk..

Men altså det er også et dårligt tidspunkt at danne regering på. En stor del af den vestlige verden har økonomiske problemer.

Fra en skala fra 1 til 10 giver jeg regeringen 7, og Enhedslisten får et 9 tal fordi de har gjort det så godt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-12 12:26

Citat
Jeg prøver såmænd bare at sætte tingene i perspektiv, ALLE regeringer så længe tilbage jeg kan huske, har lovet MEGET mere end de kunne holde,

Det er jeg helt enig i......det er nærmest en naturlov.

Hvad angår:
Citat
men en overvejende borgerlig presse gør jo mere ud af "de rødes" løftebrud end af de blås.

Har du nok til dels ret i.Men jeg mener nu alligevel,at de førende aviser,som Jyllandsposten og Politikken,er meget neutrale.

De har heller ikke ligget "på den lade side",når det gjaldt VK og O.
Hvor tit ses et billede af f.eks. LL.Rasmussen,uden han er udstyret med den berømte fadølsglas.

Han er dog nok ikke den eneste dansker,der har nydt et glas fadøl....men den klæber ved ham.

M.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-06-12 16:03

Kan kun fryde mig over 'alternativet' ikke fik stemmer nok til at fortsætte nedgangen,...
i dag er der trods alt fremgang og optimisme at spore,.. omend den er mindre end ønsket,.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-06-12 16:34

Jeg har ikke fortrudt at jeg stemte rødt, men jeg er ked af at vi ikke fik en rigtigt rød regering. Det vi har nu er en regering hvor RV dikterer den økonomiske politik, og de radikale har som bekendt aldrig været røde, slet ikke i forhold til den økonomiske politik. Hvis Margrethe Vestager (og Helle Thorning-Schmidt, der for længst har glemt at hun er statsminister og hvad hun sagde i valgkampen) fortsætter linjen, må regeringen gå af inden længe og vi er tilbage til en blå regering. Det vil være trist, men et resultat af at S-SF glemte at føre den politik de blev valgt på.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-06-12 10:03

Ikke engang Mogens Lykketoft forstår regeringen

Sjov nok, har både Spanien og Grækenland "boligbobler" - Anders Fogh har da aldrig været statsminister i de lande.

Hvad har den røde regering givet danskerne?

Bare et lille udpluk.

Masser af afgifter, så alle er blevet fattigere.
Endnu flere såkaldte flygtninge skal lukkes ind landet til evig forsørgelse.
Kirkelukninger.
Homovielser.

Regeringen så helst at alle skæve helligdage bortskaffet.

Som Helle sagde: "VI GJORDE DET" !!

Poul Nyrup ville nok ha' sagt: "VI gjordø detøøø, Lonøø !!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-12 17:11

Som altid: Jeg stemte Radikalt !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-12 17:13

..og som sædvanlig med denne umiddelbare respons:
http://www.kandu.dk/pageerror.aspx?aspxerrorpath=/questionhist.aspx
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-12 17:21

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 16-06-12 20:53

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-06-12 21:32

Selv tak, PeterTheisen.