/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Alt i en Computer
Fra : Vonna
Vist : 779 gange
100 point
Dato : 09-06-12 23:44

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-12 23:57

Den kunne godt komme på min ønskeseddel, men jeg har 4 kørende computere i forvejen så jeg vil ikke købe men du kan godt få en god oplevelse med den på bordet derhjemme nogle vil måske foreslå mere RAM men se nu om ikke den kan det du ønsker før du udvider hukommelsen, ud over Windows og prøveversioner af Kaspersky og Office så er der ikke nogen beskrivelse af software pakken, men Medion plejer at være godt forsynet med software fra start 21,5" skærm - det er jo et lille TV du får der og prisen synes jeg ikke kan afskrække nogen fra at købe

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 10-06-12 00:08

Jeg ville vurdere det sådan at prisen er rimelig for de komponenter maskinen består af.

Forstået sådan at den ikke er billigere end en særskilt maskine og skærm med samme egenskaber.

Den har en rimeligt stærk processor og en pænt stor harddisk, rimeligt med ram og grafik, som kan kontorgrafik, lettere 3D-grafik og afspilning af hd-film - 3D-spil skal nok være mindst et par år gamle for at grafikken i maskine skal kunne følge med - men de nyeste spil kræver så også de allernyeste, største og dyreste maskiner

Er man til gengæld interesseret i at have en 'alt-i-en'-maskine og i en berøringsfølsom skærm, som såvidt vides vil være en stor fordel i Win8, så er det et ganske rimeligt tilbud for en sådan 'middelklasse' maskine.

Jeg har ingen erfaring med den konkrete maskine, så en ejer af en kan måske sige noget om eventuelle gode eller dårlige erfaringer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-06-12 00:29

Min nabo købte en Medion, men den gik i stykker 3 uger efter garantien udløb. Der var gået så meget i stykker at det ikke kunne betale sig at reparere den. Motherboardet var stået af.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-06-12 06:47

Jeg har haft og har medion computer og har kun været glad for disse

Mener også der er 3 års garanti på medion

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-06-12 08:10

Citat
Min nabo købte en Medion, men den gik i stykker 3 uger efter garantien udløb. Der var gået så meget i stykker at det ikke kunne betale sig at reparere den. Motherboardet var stået af.

Lidt underligt....

Hvis det er en "mandagsmaskine" viser fejl sig indenfor meget kort tid, hvis ikke holder den i flere år hvis den ellers behandles fysisk ordentligt.
Bruger man brænderen meget bryder den simpelthen sammen, men en ny får man i nakken.

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 10-06-12 08:18

det er lidt underligt den kun har USB 2.0 -

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 10-06-12 09:25

Måske du lige skulle læse denne her:
http://elektronik.guide.dk/Computer/Sony/Touch/Hjemme/Find_den_bedste_alt_i_encomputer_2492756
Det er billigt, men det er Medion jo af en grund
Pacabell, jar en til 5k.
http://www.datatid.dk/verdens-tyndeste-alt-i-en-pc
---
Men jeg har nu altid sværget til LENOVO / IBM.
http://www.proshop.dk/Stationaer-computer/Lenovo-ThinkCentre-Edge-91z-7075-Core-i5-2400S-2.5-GHz-2299860.html
Og prisen er ca. det samme, men Lenovo er meget bedre udstyret.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 10-06-12 10:33

@ steen69

det er lidt underligt den kun har USB 2.0 -

fra linket:

USB 3.0** – data med turbo på
Nu kan du overføre data langt hurtigere – med den nyeste interfaceteknologi USB 3.0

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 10-06-12 14:53

Tusin tak til alle som svarede på mit spørgmål

Godkendelse af svar
Fra : Vonna

Dato : 10-06-12 14:55

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-12 15:13

Selv tak, jeg håber du bliver glad for din nye alt-i-en computer, Medion er slet ikke så dårligt et valg, jeg har selv en bærbar som kører udmærket på 6. eller er det7. år