/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
ZZR 600 eller RF 600 R
Fra : moleman
Vist : 389 gange
40 point
Dato : 30-05-03 13:07

Haløj i hytten!
Jeg skal til at købe min første mc og valget står mellem en zzr 600 52kkm fra '94 og en rf 600r 43kkm '96.
Der er kun 1000 kr. til forskel. Jeg vil gerne have en mc med en behaglig kørestilling = gider ikke ligge henover tanken...
Hvilken af disse får jeg mest kørerglæde af??

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : mccracken

Dato : 31-05-03 10:29

Det er da RF'eren du skal vælge. Den er en vældig behagelig maskine, dog har jeg aldrig ejet en, men kun prøvekørt den. Så jeg kan ikke udtale mig om langturs-komforten.

Mvh

McCracken

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 31-05-03 11:32

JA jeg vil da gerne komme med min mening :lo)
Det er da klart at du skal være klar over hvad det er du søger ??
Altså er det en turing mc du vil have eller en ræser !
Men som tideligere nævnt fra "mccracken" vil jeg også fore slå dig
at du vælger RF-eren, men dog mest fordi at den har kørt kortere og
er nyere.......
Men vil du have en ræser så er det klart ZZR du skal vælge ?

Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget ellers er du meget velkommen til at spørge igen
TAK
Rustica.dk

Kommentar
Fra : moleman

Dato : 01-06-03 03:17

Jeg takker for jeres indput.
Jeg skal primært bruge den til alm. til og fra arbejde men jeg skal også på et par længere ture... 3+ timer i sadlen uden for mange pitstop .

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 01-06-03 10:37

Hej Igen
Helt klart køb rf 600r 43kkm '96.
En anden god ide er at finde dig en mc-klub i nærheden af hvor du boer,
eller en som du syntes godt om (evt. en hvor de har andre som din !)
Så har du jo mulighed for at kunne trække lidt på de andres erfaring

Men inden du køber, så vil jeg da foreslå at du prøver en VFR 750 F.
Der har du det hele "God komfort / meget power"
Helt klart en super MC. Så er der jo www.vfr.dk og medlemsskab koster kun 200,- / år.
Men smut ind til en forhandler, og spørg efter en tur og jeg vil tro at du er solgt LOL

Håber at du kan bruge nogle af mine råd !

Kommentar
Fra : muss

Dato : 09-06-03 10:35

Hej Moleman

Jeg kender ej Suzukiens køreegenskaber, men synes at både den og ZZrèn er 2 kanon flotte maskiner. Jeg har selv en Zzr (8 uger gammel), men har kørt i 5 år på min gamle ZZR fra 91. Jeg valgte at købe en zzr igen, da den til fulde opfylder alle mine behov. Jeg er selv 190cm, og bruger den hver dag til og fra arbejde ca. 40 km hver vej. Ofte kører jeg fra Randers hvor jeg bor, og til Sønderjylland uden stop, og uden at føle træthed i kroppen. Desuden er passager komforten helt i top, da passageren ikke sidder 20 cm over føren, som på mange andre sports mcer. Jeg kan der for varmt anbefale ZZR, og hvis du har yderlige spørgsmål, er du velkommen til at skrive igen..