/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
For børn : "Tårnenes By"
Fra : xyfuz
Vist : 856 gange
10 point
Dato : 09-06-12 16:57

Spørgsmål:

Kender du "Tårnenes By" ?

... En spændende legeplads for børn i Fælledparken, ved Frederik V´s Vej og Rigshospitalet ...
________________________________________________________________________________
Københavns bytårne i børnehøjde

Legepladsen er bygget op omkring fem af Københavns mest kendte tårne: Rådhustårnet, Vor Frelsers Kirke, Rundetårn, Marmor kirken og Børstårnet.

Tårnene udgør rammerne for en motorisk udfordrende legeplads, der lægger op til høj fysisk aktivitet. Tårnene snor og vrider sig med et utal af krinkelkroge, guld, spir, figurer, rutscheture og klatreruter.

Rundetårn, Frelser kirke og Rådhustårnet udgør tilsammen den store rutschelegeplads med en stor rutschebane og en brandmandsstang indeni Rundetårn, en lille rutschebane og et glidegør fra Rådhustårnet og den lange kurre-tur rundt omkring Frelser kirkes tårn.

Derud over er tårnene fyldt med detaljer som kikkerter, rør-telefoner, hemmelige spiralgange, stjerneobservatorium, klokkespil, reb-bro og Chr 4’s rebus i Rundetårn…

Børstårnet og de omkringliggende hustage lokker med sin elektroniske fangeleg med mågeskrig.

Marmorkirkens kuppel hæver sig over sandkassen med klatre-leg og skjul til de mindste.

Legepladsen er en rigtig københavnerlegeplads, der også lægger op til, at børnene bliver klogere på de historiske facts om byens tårne.

Tårnene er op til 5,5 m høje og primært udført i Lærketømmer og Birkekrydsfiner.

http://www.monstrum.dk/projekter/taarnene-i-faelledparken

http://www.ghb-landskab.dk/projekter/faelledparken-interaktiv-legeplads-se-din-by-fra-taarnets-top

http://magasinetkbh.dk/node/1341

God fornøjelse, alle børn og barnlige sjæle ...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-06-12 16:58

nej kender det ikke, og det er vel svaret lol...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-06-12 17:04

Og klaphatten JR fortsætter Prøv at holde lav profil du er jo igang med alt dit spam lort igen!

Kommentar
Fra : netop

Dato : 09-06-12 18:11

JR og Peter Theisen kan da fint finde ud af det sammen...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-06-12 18:16

Citat
JR og Peter Theisen kan da fint finde ud af det sammen...

Netop! netop

Kommentar
Fra : netop

Dato : 09-06-12 18:35

Det er f..... uhyggeligt du

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 10 point
Dato : 09-06-12 19:12

Det er godt nok en imponerende legeplads. Tak for links, måske du skulle skrive det under TIP

Godkendelse af svar
Fra : xyfuz

Dato : 09-06-12 19:13

Tak for svaret katekismus.