/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad går clearings-aftalen ud på ?
Fra : xyfuz
Vist : 414 gange
10 point
Dato : 09-06-12 12:44

Søren Espersen, DF bliver sur på Eyvind Vesselbo, V ...

Fordi Venstre er stillet frit med hensyn til afstemningen i Folketingssalen ...

Søren Espersen mener, at clearings-aftalen er brudt ...

Det mener Eyvind Vesselbo ikke, at det er den ikke ...

______________________________________________________________________________
Spørgsmål :

1 : Er den da det ?

2 : Hvad går clearings-aftalen ud på, nærmere defineret ?

_________________________________________________________________________________

Se fra start. Og ca. 5 minutter inde i programmet fra Folketinget

Link :
http://www.ft.dk/webtv/video/20111/salen/93.aspx?as=1

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 09-06-12 13:21
Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 20 point
Dato : 09-06-12 13:29

Tja, tja, bum, bum, bum!

Som clearingssystemet fungerer, er ideen jo den, at en modstander cleares med en tilhænger, så resultatet af afstemningen bliver uændret.

Når V slipper løverne løs, kunne det betyde, at afstemningen fik et andet resultat.

http://www.ft.dk/Leksikon/Clearing.aspx

Men i henhold til Grundloven er medlemmerne ALENE bundet af deres overbevisningen og ordet partier findes slet ikke.

Så jeg kan godt lidt forstå surheden hos DF, men dels har de vidst, at V ville stemme frit, dels er det ikke i strid med reglerne, der netop taler om PARTIER!

Godkendelse af svar
Fra : xyfuz

Dato : 09-06-12 17:28

Tak for svaret vagnr ...

Også tak til vic200 ...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-06-12 18:28

Selv tak, xyfus!