/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opsæt fjernskrivebord W7
Fra : Marc88
Vist : 780 gange
50 point
Dato : 09-06-12 01:34

Hej alle,

Jeg står og skal opsætte et fjernskrivebord.
Jeg har en computer i en butik, som jeg gerne vil tilgå fra hjemmet.

Jeg har fundet masser af guides til hvordan man opsætter og tillader brugere fra eget netværk at tilgå, men hvad nu når jeg gerne vil tilgå med en pc der ikke er på netværket?
Skal jeg først opsætte et VPN eller hvordan?

Mvh Marc

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 09-06-12 07:42

lad mig i stedet for anbefale dig at bruge teamviewer -

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

den kører over port 80- internettet - så der har du altid adgang blot en pc har net- virker også fra smartphones .. tablet osv..

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 09-06-12 07:45

fuck- overså lige du skrev den ikk er på net- intet net ingen adgang andet end fysisk

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 09-06-12 09:36

Hehe de er begge på net, bare ikke samme netværk.

Jeg ved det kan lade sig gøre. Jeg havde en gang et arbejde, hvor jeg sad hjemme og tilgik min arbejds pc hjemmefra

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-06-12 09:48

Der er vist tale om en misforståelse
Når msn siget - net - er det lan nettet der menes. Det ander er - intetnet -.
Så et det lige nøjagtig som steen69 foreslår. Tiemviewer det er perfekt til opgaven .
Og så er det gratis. Det tillader en bruger at tilgå en pc fra internettet og med fuld adgang til alt

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 09-06-12 10:29

Det tror jeg også - det er jo også tidligt om morgenen

Kender godt TeamViewer. Glimrende program.

Men jeg tror faktisk jeg har fundet ud af hvordan det kan lade sig gøre.

Man skal åbne for port 3389.
Når det er gjort og indstillingerne i i 'remote desktop acces' er korrekt indstillet, så skal man bare indtaste IP-adressen på den computer man skal tilgå efterfulgt af :3389 ..

Det virker umiddelbart lige til.
Jeg vender stærkt tilbage senere.

Dejlig lørdag til jer alle.

Mvh Marc

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 09-06-12 12:00

Du kan bruge teamviewer host, den skal installeres på den computer du gerne vil kunne overtage og så skal du bare have teamviewer på din egen computer.

Der er også MS egen løsning som er integeret i windows. På det netværk som har computere der skal overtages skal port 3389 være åbnet i routeren og forwardes til computeren, og det vil anbefales at den computer har statisk IP, der ud over så skal der være givet tilladelse på computeren til at fjernskrivebord må bruges, der skal oprettes en bruger, evt. den du bruger i forvejen, så skal du kende din wan ip adresse som du skal bruge hjemmefra til at kommer i kontakt med netværket som computeren står på, den ip kan du finde på www.myip.dk.

Med alt det arbejde så er teamviewer nok den letteste løsning for dig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-06-12 12:03

Citat
Man skal åbne for port 3389.
Når det er gjort og indstillingerne i i 'remote desktop acces' er korrekt indstillet, så skal man bare indtaste IP-adressen på den computer man skal tilgå efterfulgt af :3389 ..

Overså lige denne kommentar. Fjernskrivebord virker normalt ikke igennem din browser, du skal bruge fjernskrivebord konsolen i windows, men den er jeg kommet i tvivl om, om den er tilgenlig i alle windows 7 versionerne.

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 09-06-12 12:22

Citat
Overså lige denne kommentar. Fjernskrivebord virker normalt ikke igennem din browser, du skal bruge fjernskrivebord konsolen i windows, men den er jeg kommet i tvivl om, om den er tilgenlig i alle windows 7 versionerne.

Mente selvfølgelig også at det var i konsollen man skal skrive det

Jeg har godt nok ikke været særlig velformuleret eller vågen i dag. Beklager

Var ikke klar over at teamviewer tilbød den slags service, så det vil jeg da overveje. Tak!

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 09-06-12 13:13

Nu er jeg rendt ind i et problem.

Jeg kan sagtens få forbindelse til computeren fra de andre computere i netværket, men når jeg skriver koden, så skriver den at legimitationsoplysningerne er forkerte. Jeg er til gengæld 100% sikker på at de er rigtige.

Har I nogle idéer?

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 09-06-12 13:38

Når jeg går ind og vil tilføje brugere til listen over godkendte brugere, så har jeg kun mulighed for at vælge brugere på maskinen og IKKE hjemmegruppen, hvor de resterende maskiner er.

Ved I hvordan jeg ændrer placeringen af hvor dan søger?

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 09-06-12 13:47

Okay det lykkedes mig at tilføje brugere. Fulgte denne guide:

http://www.it-artikler.dk/2009/11/07/fjernskrivebord-i-windows-7/

Tilføjede alle for at helgardere mig, men får stadig samme besked om at legimitationsoplysningerne er forkerte

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 09-06-12 14:38

Så lykkedes det endelig. Som tidligere i dag har jeg ikke været alt for skarp. Jeg kunne naturligvis ikke tilgå administatorbrugeren (som jeg prøvede i timevis). Det gik dog rigtig fint med at tilgå en 'almindelig' bruger, både fra lokalt netværk og fra ekstern placering.

Tak for hjælpen!

Mvh Marc

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-06-12 15:22

Så husk og luk spørgsmålet.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-06-12 10:54

læste lige med.
Her haft fat i win7 udgaver der var spærret så den nye win7 brugergruppe måde ikke kunne tilgås.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-12 10:56

Citat
Her haft fat i win7 udgaver der var spærret så den nye win7 brugergruppe måde ikke kunne tilgås.

Kan du ikke lige uddybe det, synes ikke rigtigt det gav nogen mening.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 10-06-12 11:23

Jo da.
jeg havde en win7 i starter udgave. Det gjorde at du ikke kunne styre dette med hjemmegrupper. Det kunne nemt have noget med fjernskrivebord at gøre også. Så bare lige tænk på om det er en gammel vin7 i starter udgave. Jeg har siden brugt den på flere pcer og jeg tror flere af spærringerne er fjernet gennem opdateringerne.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-12 22:27

Citat
jeg havde en win7 i starter udgave. Det gjorde at du ikke kunne styre dette med hjemmegrupper. Det kunne nemt have noget med fjernskrivebord at gøre også.

Overhoved ikke, i starter versionen er homegroup, hjemmegruppe, ikke tilgænglig, det samme gælder for fjernskrivebord. Sådan vil det altid være, det bliver der ikke ændret på, heller ikke igennem opdateringer.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-08-12 18:16

Halloooo!!!

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 06-09-12 13:10

Jeg accepterer webnnobs svar, da han har været mest aktiv.

Tusinde tak til alle der gjorde et forsøg og kom med input.

Dette endte dog med at være løsningen på mit problem:

Så lykkedes det endelig. Som tidligere i dag har jeg ikke været alt for skarp. Jeg kunne naturligvis ikke tilgå administatorbrugeren (som jeg prøvede i timevis). Det gik dog rigtig fint med at tilgå en 'almindelig' bruger, både fra lokalt netværk og fra ekstern placering.

Tak for hjælpen!

Mvh Marc

Godkendelse af svar
Fra : Marc88

Dato : 06-09-12 13:10

Tak for svaret webnoob.