/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Mange medaljer til Prins Charles?
Fra : kartoffel88
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 08-06-12 17:04

Hejsa.

Forleden zappede jeg forbi BBC og så Dronning Elisabeths 60 års regent jubilæum.
Prins Charles (er det ikke det han hedder) havde sin uniform tilklistret med medaljer. Jeg sad og tænkte hvordan helvede han har gjort sig fortjent til dem?
Får han bare en uniform med medaljerne syet på i forvejen, eller har han vitterligt gjort sig fortjent til dem?
Jeg tvivler på at han har anført et slag og reddet adskillige liv osv.

Nogen britiske royale der ved noget?

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-12 17:27

Her kan du se en liste over Prins Charles medaljer, titler osv.
Hvor meget han har gjort sig fortjent til....det skal jeg ikke kunne sige
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_titles_and_honours_of_Charles,_Prince_of_Wales

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-06-12 17:28

Her er en anden side, her med fotos af medaljerne

http://www.princeofwales.gov.uk/forchildren/medalsanduniforms/medals/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-06-12 17:50

Hejsa.
Ja man kan undre sig.
Jeg mener ikke han har gjort en levende F** for dem.
Er der nogen der ikke har fortjent dem er det da ham

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-06-12 18:55

Undres, nej da.
Det er da for at styrke mandens selvtillid...

Det var mor selv, der overrakte “Victoria Medal of Honour for services to gardening” til sin søn prins Charles inden åbningen af det årlige Chelsea Flower Show. Han fik medaljen får mange års engagement og god havepraksis, der (ud over at tale pænt til planterne) bl.a. har vist sig på hans landsted Highgrove in Gloucestershire, hvor han har etableret et stort engområde ,der nu er hjemsted for mange truede plantearter.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-06-12 19:58

Citat
, hvor han har etableret et stort engområde ,der nu er hjemsted for mange truede plantearter.

Tror skutte han selv har ligget med en hvis bagdel i vejret og anlagt den have.
Næææ man har vel folk til det grove

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-06-12 23:08

Mange af dem er jo nogen han er blevet tildelt i sin egenskab af Englands kronprins, andre er diverse jubilæumsmedaljer og andre tegn på deltagelse i mærkedage.

Ordner er ikke altid noget man skal præstere for at få, det kan være nok at leve længe og være i den rigtige familie

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-06-12 02:47
Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 13-06-12 12:01

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-06-12 18:54

Velbekomme