/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sommervejr, kommer det?
Fra : Cimbombom
Vist : 630 gange
319 point
Dato : 08-06-12 12:19

Davs.

Jeg syntes ikke rigtig, det varme sommervejr er nået her op. Selvom vi snart er midt i juni måned.

Hvornår tror i "sommeren" kommer............... De sidste 2 somre har været fine syntes jeg. Men i år har det blæst alt for meget desværre.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 329 point
Dato : 08-06-12 12:23

Det er som det plejer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-12 12:32

Opdagede du det ikke? Sommeren fandt i pinsen i det herrens år 2012

Kommentar
Fra : xyfuz

Dato : 08-06-12 12:32

Tror at sommeren kommer til Sankthans ... Der er vi, i hvert fald, inviteret til en større udendørs fest, og det må helst ikke regne eller blæse ... vel ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-12 12:33

Det vil sige at sommeren har været her, du må vente til 2013 for at se om vi får en lang og varm sommer

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-06-12 12:49

Sommeren er her og vil altid være vidt forskellig som den plejer.

Det er i mange tilfælde mere opfattelsen af hvordan vejret er, der har betydning.

Landmændene f.eks. synes jo det er herligt at det er begyndt at regne i dag. Der kan jo så være andre, der som jeg, havde tænkt at skulle ud at cykle en herlig tur med vind i håret, synes det ikke lige er så rart at blive våd.

Det vil som sagt altid være en subjektiv opfattelse hvd godt vejr er.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-06-12 13:14

Sommeren kommer de to midterste uger i juni, den slutter til St. Hans med regnvejr,
men kommer så tilbage de to første uger i august, hvor sommer ferien lige er forbi,
og så kommer sensommeren første uge i september, de sidste krampetrækninger.

Noget jeg har lagt mærke til gennem mange år...

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 08-06-12 14:01

Det er da sommer.
På min kalender står der sommertid og det er over 10 grader varm og ingen sne, SÅ DET ER SOMMER:

vic200

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-12 14:08

Min computer har skiftet til sommertid. Det er bare DMI som ikke kan følge med tiden.
Vi vil have Voldborg tilbage.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-06-12 15:57

Drøm om hvis det var en forventet knastør hedebølge på 3 uger, det er til stor skade for samfundsøkonomien her i vækstperioden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-06-12 16:23

Og lige nu tordner det her i Odense, det var tidligt.......

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-06-12 19:19

Måsk o.v..n. har ret

En gruppe turister går ned igennem Strøget.

Turisten: "Undskyld, men hvornår er det sommer her i Danmark?"

Guiden: "Det er lidt svært at sige, men sidste år var det en mandag

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-12 19:21

Vi var i sommerhus på Djursland og der var sommeren, strålende sol og 26° Og det var fra 19. maj og en uge.

Skønt vejr bare synd at vi kun havde vintertøj med.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-06-12 20:10

Citat
Opdagede du det ikke? Sommeren fandt i pinsen i det herrens år 2012 [Sol]

Lige præcis.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-06-12 21:44

Du har ret i, at det har været et meget blæsende År
Næsten lige fra sidste År´s storme og til nu
småkoldt og halv-våde fødder og tøj,
trods alle´s påstande om manglende regn.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-06-12 23:06

Vind og vejr kommer fra vest
Sol og byger kommer og går
Temperaturen kommer "ned" på 10-15 grader

Vejret med kommen på….nogle elsker, andre hader….

http://www.facebook.com/DRVejret?sk=questions&filter=3

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 08-06-12 23:45

Tak for svaret LuffeA.

Citat
Det er som det plejer

Det lyder faktisk meget rigtigt.
Der er jo også fordele ved det danske klima. Jo mere det blæser, jo hurtigere kan vindmøllerne dreje rundt

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-06-12 17:34

Det er altid uberegneligt.
Så derfor kan man lige så godt vænne sig til at pakke bilen og køre sydpå når ens ferie kommer.
Man skal normalt ikke ret langt sydpå for at kunne mærke forskel.
Hvor mange har f. eks set en flot by som Hamburg, man kunnne jo også fortsætte nedad, besøge den store fuglepark ca 100 km længere sydpå Walsrohde. Så kan man jo fortsætte over alperne til et sted med strand og sol. Ih sikke en sommerdrøm.
Nej sommeren kommer sjældent når man skal bruge den herhjemme.