/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Sæl og Marsvins tur
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 08-06-12 12:17

Er der nogen som kan finde en Marsvins tur med afgang fra København eller bare på Sjælland hvor deltagerne ikke skal være over 12 år.

Det skal ikke være en dykker tur.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-12 13:11

Øresundsakvariet arrangerer Marsvinesafari fra Kbh./Nordhavn også for børn

http://www.oresundsakvariet.ku.dk/aktiviteter/ferieaktiviteter/2012/sommeren/marsvineture/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-12 13:16
Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 08-06-12 13:27

HelleBirgitte der skal man være over 6 år, så den dutter ikke.

Trensor, jeg kan ikke se at ZOO har nogen ture med marsvin og de har ikke marsvin i Zoo, så hvad overser jeg i dit link

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-06-12 13:36

Nå det havde du ikke lige skrevet med de 6 år ... Tror desværre det bliver svært at finde ture hvor helt små må deltage

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-12 15:05

Zoo skriver på deres hjemmeside at der er marsvin i børnezoo.

Nu ved jeg jo ikke hvilken art du tænkte på. småbørn er vel mest interesserede i de små landlevende ,oprindelig fra sydamerika.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-06-12 18:15

spørg turistbureaue http://www.visitdenmark.dk/danmark/da-dk/menu/turist/turistinformation/lokaleturistbureauer_sog/turistbureauer.htm?gdksearch=s-000-000-000&CallerUrl=1&mode=1

http://www.visitdenmark.dk/danmark/da-dk/menu/turist/inspiration/aktivferie/natur/tag-paa-udkik-efter-saeler-og-marsvin.htm

SælarierI sælarierne rundt om i Danmark, kan du komme rigtig tæt på sæler og marsvin og studere de elegante svømmere under vandet. Det gælder på Fiskerimuseet i Esbjerg, på Nordsømuseet i Hirtshals, på Fjord & Bælt i Kerteminde og på Kattegatcentret i Grenaa.

Din bedste chance for at se Marsvin, er ved et besøg i Fjord - og Bæltcenteret i Kerteminde, hvor der blandt andet er 4 marsvin. Centeret har rigtig mange gode oplevelser for hele familien, så det er et fint sted for en udflugt, kun 1½ times kørsel fra Kalundborg. Se nærmere på http://www.fjord-baelt.dk
for åbningstider, priser og aktiviteter i centeret.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-06-12 18:22

Måske denne side kan bruges til en anden form for inspiration:
http://www.sjovforborn.dk/

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 08-06-12 19:37

Hehe Transor, det er også forvirende når det er noget der hedder det samme, marsvin kan også være en lille hval som lever i Danmark.

Jeg havde ikke set den der med 6 år før, havde kun fundet hvor de skal være 12 år. Det ender nok med at vi må vente nogen år.

Kender godt den der børn i byen, men nu er det sæler og hvaler vi gerne vil ud og se.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-06-12 20:24

Citat
Det ender nok med at vi må vente nogen år.
ndsæt dit citat her

Det kan da godt være - indtil da er en tur til Øresundsakvariet måske en idé. Det smager da lidt af fisk

Citat
På Øresundsakvariet er der hver dag flere fodringer, hvor dyrepasserne fortæller om dyrene. Når dyrene i børnerørebassinet skal fodres (se tider under fodringer), får børnene lov til at hjælp.

http://www.oresundsakvariet.ku.dk/aktiviteter/

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 27-06-12 12:42

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-06-12 14:01

Selv tak