/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Dagens svindel
Fra : fun2
Vist : 653 gange
50 point
Dato : 07-06-12 19:58

Så modtog jeg lige en mail, som skulle forestille at komme fra Nordea. De skriver:
Citat
Dette er en hfligheds pmindelse om, at din konto skal verificeres.
For at modtage uafbrudt tjenester, skal du kontrollere dine oplysninger med det samme.
For at bekrfte din konto, skal du klikke p nedenstende link, logge ind og flge de anvisninger:

Derpå er der et link, der skal se ud til at gå til nordea, men i virkeligheden går det til: mail.ministry.dk Der er også link til solo.nordea.com, hvilket vist ikke er banken.

Jeg bruger ikke Nordea og jeg har slettet mailen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-06-12 20:34

Citat
Jeg bruger ikke Nordea

Ikke særlig gennemtænkt svindelnummer

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-06-12 20:36

Afsenderen af mailen må være udenlandsk, de kan ikke skrive æøå...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-12 20:42

Burde være almen viden efter et års tid med det junk fra bankerne

Men fint at Du advarer, der er stadig folk der hopper i.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-12 00:46

Når du ser hvor dårlige nogle af kandu spørgerne er til skriftlig dansk, kan det ikke undre nogen kan falde i.
De opdager formentlig slet ikke fejlene.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-12 01:42

Desværre er der hackere og bedragere på denne klode

Skriverier på nettet: http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=30093

http://www.csis.dk/da/csis/news/3314/

Godkendelse af svar
Fra : fun2

Dato : 08-06-12 17:42

Tak for svaret katekismus, jeg kan se at jeg ikke er den eneste.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-06-12 23:18

Der kom lige én mere:
Citat
Vi har for nylig fastslået, at forskellige computere på din Verified by Visa-konto, kodeord og flere fejl var til stede for forbindelsen. Vi har nu brug for dig til at bekraefte dine kontooplysninger Verified by Visa.Hvis dette ikke er det kan bruges til svigagtige formål. Tak for din forståelse på denne måde.For at bekraefte din online-konto:

De ville have større chance hvis de lærte dansk.