/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Database generalt
Fra : sokken01
Vist : 513 gange
50 point
Dato : 07-06-12 19:30

Hej alle.
Jeg har leget lidt med databaser og det går fint med at oprette, lave forspørgelser, samt formularer.
Men hvis jeg nu har oprettet en database i access og konverterer den til sql, installerer den på mit website. Hvordan arbejder man så med den. Den database jeg har lavet skulle egentlig bare kunne vises på en webside.
Kan man ændre i den online, ellers skal man vel installere den hver gang man har ændret i den.
Kan man lave et interface, hvor man kan ændre data i basen ?.
Måske nogle der har et link til guider til den slags.

MVH Brian.

PS : jeg er klar over at spørgsmålet er for stort til at få hjælp til, bare sådan lige. Men man skal jo starte et sted.

Kommentar
Fra : SuperDelphi

Dato : 07-06-12 20:02

Hej Brian

Du kan få access data vist direkte på web.
Hvis dit webhotel bruger SQL-Server, har de formegentlig også et interface hvor igennem du kan tilføje kolonner og slette kolonner.
Via slq sætninger kan du vise, tilføje og slette data.

Hvis jeg selv skal vise data på en webside, bruger jeg .Net programmering.
Dette kræver dog at dit webhotel understøtter det.

mvh
Poul-Erik
www.peprogrammering.dk

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-06-12 08:45

Hej Brian
Ja det var da lige et emne at tage fat på.
Jeg har til gengæld ikke en disse. forstand på access.
Nu bruger jeg da godt nok windows her, men er ellers til Linux.
Her hedder det MYSQL. Jeg bruger en gammel PC nede i kælderen som server.
her har jeg mange websider og data baser, her bruger jeg WEBMIN til ar administrere.
Men jeg har også downloadet en pakke som jeg har lagt ind i windowsmaskinen her.
som hedder en wampserver, her er en Apache server og en mysql server og et administor værktøj til mysql, så prøv den. Her fandt jeg ud af at det går ikke at starte wamp hvis skype er startet først, hej hej, så pas på det.
Uden at gå i detaljer, vil du kunne skrive linier i dine sider som, forme som indsætter tingene i data basen. Det er lige meget om det er maskinen er den samme eller en helt anden hvor mysql kører på. Disse sider bygger man gerne med PHP som kører på den maskine siden afvikles på.
Jeg lavede så en form der lægger ting i en database som hedder mysms. så lader jeg et andet program teste om alle smserne er sendt, hente dem over og lægge dem i en mobil som hænger ved siden af og de bliver sendt.
Nu har jeg købt et IPwebcam, som fint dedekterer en bevægelse og sender en mail om det. Arbejder nu på at hvis dette sker, skal der også sendes en SMS til min Mobil.
Dette har jeg ikke til at virke endnu, det er so sommer med andre opgaver.
Der er forøvrigt en APPS til Android mobil telefonen, så jeg kan se cammen direkte og se hvem der holder uden for mit hus.
Nå vi kom langt omkring, Brug det du kan eller spørg.
hilsen Steen
http://stoneplace.dk

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 12-06-12 23:02

Hej du,

Jeg henviser lige til et indlæg som jeg har besvaret herinde:

http://www.kandu.dk/Spg123955.aspx

For at svare dit spørgsmål kort og fyldestgørende, så kan du godt konvertere en access database til en SQL server database.

Man kan omgå det på nogle forskellige måder. Som i linket ovenfor kan du hente nogle værktøjer, hvor du kan oprette sql databaser. Du køber så f.eks. 10 mb. SQL server plads hos en udbyder, og så skal du selvfølgelig have en nøjagtig kopi på din computer eller server, som du opdaterer din hjemmeside med, eller omvendt.

Man kan sagtens lave nogle forskellige interfaces, webforms som opdatere direkte med database -tabeller på et website, med en forbindelse til databasen.

Jeg har i øvrigt skrevet en artikel om at benytte access istedet for SQL srv, fra et økonomisk synspunkt, og ud fra et hobby synspunkt, men access har nogle begrænsninger, hvis det bliver mere kompleks at arbejde med.

Læs lidt om det på min hjemmeside. Den er godt nok ikke opdateret noget tid nu, men overvejer måske at skifte hjemmesidenavn:

http://www.canworld.dk/access_net.aspx?selectionID=Access

Håber det giver noget blod på tanden til at starte et sted