/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Diagnosticering Ms Office 2007 prof.
Fra : poten
Vist : 617 gange
200 point
Dato : 07-06-12 13:19

Når jeg vil diagnisticere Officeprogrammet, stopper det ved denne informations boks:

Som overskrift står der: Microsoft Office Shared Setup Metadata MUI (English2007)

The feature you are trying to use is one a network resource that is unavailable.

Click OK to try again, or enter an alternate path to a
folder containing the installation package
"OfficeMUISet.msi" in the box below.

Use source:
C:\MSOCache\All Users\{90120000-0115-0409-0000-0000000FF1CE}-C\ Browse

Hvad mon der henvises til der - det er jo en dansk version jeg kører og jeg har den originale installations CD liggende i skuffen...

Håber der er en der lige har løsningen.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 07-06-12 13:25

Efterfølgende når jeg klikker OK i boksen kommer den med en forklaring om at den ikke kan finde
C:\MSOCache\All o.s.v. og at jeg skal finde en folder jeg kan installere den fra...

Annullerer jeg jeg så operationen kører programmet videre med diagnosticeringen og alt er tilsyneladende i sin skønneste orden.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-12 15:09

Hvorfor er det du vil diagnostisere office?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-06-12 15:30

Er det vigtigt for dig at vide webnoob?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 07-06-12 15:35

Hæ, det samme ville jeg til at spørge om...

Men siden det nu er på banen, er det fordi jeg nogle gange har problemer med at Outlook ikke vil sende/modtage.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-12 15:49

Det er vigtigt for mig og vide det for det kan jo være det er noget der kan løses uden og køre diag., som ikke altid virker hvis man ikke huske og lade office installationsfilerne blive på computeren.
Installationsfilerne bruges bla. også til at installere tilføjelser til nogle af programmerne i office pakken.

Kan du beskrive hvornår det er du oplever problemerne? Er det en bærbar du har? Hvilken type forbindelse har du, mobiltbredbånd eller alm. bredbånd? Hvilken Windows version er office installeret på? Kan du godt komme på nettet når du oplever du ikke kan sende eller modtage mails?

Jo mere information du giver i dit spørgsmål fra starten af jo hurtigere kan man komme med konkrete løsningsforslag.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-06-12 00:13

Det er Windows 7 og som sagt Office 2007 prof. Bredbåndsinternet via Waoo på en stationær Acer PC

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-12 12:27

Og de andre sprøgsmål?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-06-12 12:43

Citat
Og de andre sprøgsmål?

det eneste jeg vist mangler at svare på, er om jeg kan komme på nettet når jeg oplever problemet..

Jo, det kan jeg godt.

Ved egentlig ikke sådan konkret hvad der sker når det driller, men så laver jeg i reglen en systemgendannelse til et tidligere tidspunkt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-12 12:57

Hvem er din internet udbyder? Hvad er domænet på din mail, fx. @mail.dk?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-06-12 13:27

Citat
Hvem er din internet udbyder? Hvad er domænet på din mail, fx. @mail.dk?

Det har jeg jo allerede svaret på én gang!

Det kan også være hotmail ja...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-06-12 13:42

Citat
Som overskrift står der: Microsoft Office Shared Setup Metadata MUI (English2007)
The feature you are trying to use is one a network resource that is unavailable.

Hvad mon der henvises til der

Til en installations fil der indstallerer Engelsk sprog til dit Words.
Du skulle vel aldrig køre med en Engelsk udgave af dit styresystem
ellers burde Words ikke bede om DET

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-06-12 13:48

Citat
C:\MSOCache\All o.s.v. og at jeg skal finde en folder jeg kan installere den fra...

Prøv at åben din Words DVD og se om den ikke ligger derpå

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-12 14:04

Citat
Det har jeg jo allerede svaret på én gang!

Kan ikke se nogen steder at du har skrevet hvad din mail hedder.

Hvis du bruger hotmail så kan det sagtens være det er der problemet med at sende og modtage mails.

Hvis vi skal kigge på hvorfor du ikke kan køre diag. så svar lige på nomores spørgemål, han kan være inde på noget.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-06-12 00:12

Citat
Til en installations fil der indstallerer Engelsk sprog til dit Words.
Du skulle vel aldrig køre med en Engelsk udgave af dit styresystem
ellers burde Words ikke bede om DET

At læse hvad der står skrevet:

Hvad mon der henvises til der - det er jo en dansk version jeg kører og jeg har den originale installations CD liggende i skuffen...

Citat
Kan ikke se nogen steder at du har skrevet hvad din mail hedder.

At læse hvad der står skrevet:

Bredbåndsinternet via Waoo på en stationær Acer PC
(det kunne f.eks. være poten@mail123.dk - hvilket det nu ikke er)

Noget taler for at I tramper rundt i blinde og ikke lige læser hvad der står skrevet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-06-12 11:51

Citat
Bredbåndsinternet via Waoo på en stationær Acer PC
(det kunne f.eks. være poten@mail123.dk - hvilket det nu ikke er)

Det henviser da slet ikke til hvad dit mail domæne hedder, slet ikke taget i betrægtning at du så skriver du har hotmail.

Grunden til jeg vil vide hvad dit mail domæne hedder er at det har stor indflydelse på hvilken smtp server og port du bruger om du overhoved kan modtage og sende mails.

Ja vi famler nok lidt i blinde, men det er der to gode grunde til. Dine informationer er meger uklare og manglefulde, ud over det så er det ikke just let og supportere på denne her måde, frem for at sidde og klikke rundt selv.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-06-12 15:11

Citat
Grunden til jeg vil vide hvad dit mail domæne hedder er at det har stor indflydelse på hvilken smtp server og port du bruger om du overhoved kan modtage og sende mails.

TJUHEJ hvor det går...

Pardon! Selvfølgelig kan jeg da sende og modtage mails både på mine hotmailadresser og på min POP/SMTP server adresser, ellers kunne jeg jo ikke kommunikere nu...

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 09-06-12 15:23

Fair nok, jeg giver op.

Godkendelse af svar
Fra : poten

Dato : 09-06-12 16:35

Tak for svaret webnoob.

OK, det er i orden - det er og bliver nok et uløst problem. Men du gjorde da en hæderlig indsats for at løse det, så du får de 200 totalt ubrugelige points at hygge dig med.

Hav en forrygende god weekend.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-06-12 19:57

Citat
det er og bliver nok et uløst problem.

Det er jeg så ikke enig med dig i. Men jeg kan ikke forstå dit problem og jeg kan ikke forstå din formulering og du virker ikke ret villig til at forklare problemet ordenligt eller ville forstå at som meget information som overhoved er muligt vil hjælpe på forståelsen. For mig har alle dine svar været kryptiske.