/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
EU : Godt tilbud for unge. Ikke sandt ?
Fra : xyfuz
Vist : 598 gange
10 point
Dato : 07-06-12 09:03

Nogle forstår ikke hvad vi skal bruge EU til ...

- men hermed et positivt og vigtigt initiativ, eller hvad ?

_________________________________________________________________________
Tag til jobsamtale i Barcelona, London eller Berlin - og få flybilletten betalt.

Sådan lyder det gavmilde tilbud fra Europa-Kommissionen, der har søsat et nyt projekt, som skal få arbejdsløse unge til at søge blandt mere end én million ledige job i Europa.

Ordningen betyder, at unge mellem 18 og 30 år kan få omkring 2.000 kroner til at tage til jobsamtale i et andet EU-land. Får man jobbet, smider EU yderligere mellem 4.500 og 9.000 kroner oveni til at hjælpe med flytningen.

Tiltaget skal hjælpe mod stor ungdomsarbejdsløshed
»Det er et positivt tiltag, der udvider mulighederne for, hvor man kan søge job som arbejdsløs ung«, siger Emilie Turunen (SF), medlem af Europa-Parlamentet.

_________________________________________________________________________

Link :

http://politiken.dk/uddannelse/ECE1648065/nyt-tilbud-til-unge-2000-kroner-for-at-tage-til-jobsamtale-i-udlandet/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-12 09:18

Citat
én million ledige job i Europa.

Så længe det er et tilbud, og ikke bliver til frivillig tvang, er det en god idé, men jeg tror ikke på at der er alle de ledige job.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-06-12 09:55

Er det ikke et tip?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 07-06-12 10:12

Har godt læst det, synes det er glimrende at ledige kan søge job i andre lande uden at det koster dem for meget. Der skulle være en del ledige stillinger i Tyskland.

Så det er endnu en ting, man kan bruge EU til

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-06-12 10:19

det vil nok bare betyde, at vi får en mængde østeuropærere til danmark. der er ikke særlig mange danskere der rejser den anden vej kva det faktum, at der er dårligere lønninger og mere arbejdsløshed der.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 07-06-12 10:28

Smart, så kan man lige snuppe en jobsamtale i Spanien og derefter en ferie med flybilletten betalt af EU.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-12 11:00

Citat
Ordningen betyder, at unge mellem 18 og 30 år kan få omkring 2.000 kroner til at tage til jobsamtale i et andet EU-land. Får man jobbet, smider EU yderligere mellem 4.500 og 9.000 kroner oveni til at hjælpe med flytningen.

Uretfærdigt.
Hvis en politiker skal til møde i et andet EU-land får han 10 x så meget samt en blancocheck til det løse.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 07-06-12 11:44

Du får da ikke arbejde i de andre EU lande. De har selv mange arbejdsløse.
Det er igen noget EU flip, for et eller andet skal de bruge deres tid på.

vic200

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-12 11:50

Citat
Som eksempel nævner Ea Nielsen fra Aarhus Kommune, at der for tiden er masser af ledige job for sygeplejersker i både Sverige og Tyskland

Ja - for de søger til DK for at arbejde

Godkendelse af svar
Fra : xyfuz

Dato : 07-06-12 16:53

Tak for svaret vagnr.

+ alle I andre deltagere ...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-06-12 17:14

Selv tak, xyfus.

Jeg håber der er nogle danske unge, der drager ud i Europa, fåe et arbejde, en på opleveren og opdager, at verdens navle ikke er Danmark.

Som der stod i dagens Politiken, Dks befolkning er ca 1/3 af Pekings, eller for at blive i EU lidt over halvdelen af London eller Paris.

Kommentar
Fra : xyfuz

Dato : 08-06-12 09:35

Hvis det var på Facebook, så ville jeg trykke på "synes om", vagnr ...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-06-12 09:51

Tak, xyfus