/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Motion hjælper ikke mod depression
Fra : PeterTheisen
Vist : 442 gange
10 point
Dato : 07-06-12 07:03

Forskere: Motion hjælper ikke mod depression

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/sygdom/ECE1646836/forskere-motion-hjaelper-ikke-mod-depression/

Nej, naturligvis hjælper motion og fitness ikke mod depression. Så ville fangerne i fængslerne jo være de gladeste i verden.

Som I måske ved, tror jeg ikke en pind på alt sundhedsvrøvlet. Det, der giver livskvalitet, er at holde sig selv i gang mentalt. At være aktiv og være sammen med folk, man kan lide. Resten er op til vores gener.

En gang imellem render man ind i en depression, ja - men her hjælper hverken lykkepiller, kære mor, tarmskylninger eller dybe knæbøjninger. Man kommer igennem det ved at sætte sig i situationer, der giver et nyt perspektiv, så man glemmer sig selv.

Naturligvis skal dette ske under indtagelse af et rimeligt forbrug af øl, fisse & hornmusik. Og smøger, hvis man er ryger. Dét hjælper mod depression!

Der findes ingen fast måler for, hvad en depression er. Depression er en subjektiv beskrivelse af en tilstand:

http://www.youtube.com/watch?v=n3JQ8OVHVWA

Depression er ikke "en beskrivelse af en fysisk tilstand i hjernen". Der findes ingen objektive tests, blodprøver eller scanninger, der kan vise depression. Depression kan ikke "kvantificeres i hjernen".

Ingen har til dato vist, at der eksisterer kemiske ubalancer i hjernen på folk med depression eller anden mental lidelse. De ubalancer findes ikke - og derfor virker medicin, som ændrer den kemiske balance i hjernen, naturligvis heller ikke.

Mentale lidelser er ikke sygdomme. Det er det første, man må gøre sig klart, hvis man vil have en chance for at slippe af med sin depression:

http://www.youtube.com/watch?v=UHu7Ik36128

Når lægerne selv siger, at diagnosen depression er en subjektiv opfattelse - altså en "tro" - så kan det jo næsten ikke være anderledes. Det fremgår også af de links, jeg har opgivet.

Jeg skriver det ikke for at fornærme nogen. Der er intet galt i, at mennesket kan bilde sig selv alt ind. Det er én af vores allerstærkeste egenskaber - at tro.

Men man behøver da hverken tro på mit eller lægernes ord. Lad din kone lave en blind test på dig med dét, du mener virker og noget placebo. Gentag det herefter én gang for at være sikker.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-06-12 07:20

Peter, udover at det er et plagiat fra

http://www.180grader.dk/Videnskab/forskere-motion-hjaelper-ikke-mod-depression

hvad har det så med politik at gøre?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 20 point
Dato : 07-06-12 07:41

Kors i R****

Du er vel for Hevlede ikke begyndt at tro på det bræk som den pengegriske sekt Scientology gylper op ????

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-06-12 11:34

IDIOT er også en subjektiv betegnelse

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 07-06-12 17:26

Tak for svaret LuffeA.