/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvad kan erstatte mit Stofa
Fra : svendgiversen
Vist : 700 gange
163 point
Dato : 06-06-12 11:34

Jeg har solgt mit hus med stofa bynet: 42 kanaler TV og PC adgang, ikke mere fastnet telefon.

Min nye kone, som jeg flytter ind hos, har kun 5 kanaler uden parabol, en langsom PC forbindelse,
og et virvar af kabler...

Selv om det er samme stofa område, er der ingen stofa net mulighed,
ingen plads til kabler på fjordvejen, og stafa har sagt pænt farvel til mig.

Jeg vad at naboen til den ene side har boxer, er det også den bedste mulighed for os til TV?
Vi har nu to TV, én i stuen og én på loftet, kan de kobles på samme TV adgang?? Hvilken???

Og så PC forbindelserne, kan vi erstatte kabel fugle nettet med en trådløs router?
Kan den samme klare både stuen og første sal, hvor jeg får instaleret mine computere??
Hvilken router, der kan klare det, kan I anbefale???

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-06-12 11:48

prøv at se hos Fullrate
jej har haft det i mere end 5 år

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-12 12:24

Du må jo først og fremmest finde ud af hvilke muligheder der overhovedet er tilstede.....

HVEM har kabler osv.....
Er der ordentlig telefonledninger mm.
Parabol er altid en mulighed....

Boxer kan sagtens udvides til flere kanaler - det er kun et spørgsmål om pris....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-06-12 12:40

Og hvad giver så: Fullrate, TV eller PC adgang eller begge dele? Jeg spørger jo meget specifikt.

Bedre refi, men hvor spørger jeg?

Det er Fjordvej i Egernsund og selv om stofa ikke kan nedgrave kabler, har andre, nok TDC nogle??

Iøvrigt er området så tæt på Tyskland at mobil telefoner ofte slår om,
og vi kan se mange tyske kanaler uden parabol, men min kone kan ikke tysk.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-06-12 13:24

ADR og ZDR
tekster en del med danske undertekster
vælg kanal og tast 799, så vidt jeg husker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-12 13:26

Citat
Iøvrigt er området så tæt på Tyskland at mobil telefoner ofte slår om,

Det er KUN et spørgsmål om at læse din brugsanvisning....

ALLE mobiler kan "låses" til et net....

Citat
og vi kan se mange tyske kanaler uden parabol, men min kone kan ikke tysk.

Det gav jo så en yderligere mulighed - lær hende tysk

Citat
selv om stofa ikke kan nedgrave kabler, har andre, nok TDC nogle??

Det er jo så det du skal undersøge, HVEM har udbud i området.... (det står sikkert i jeres lokalavis)

Parabol er ALTID en mulighed
TDC er ALTID en mulighed

Hastighedsmuligheder kan ingen her vide - det ved kun selskabet....

men HVILKE kanaler ønsker du og hvor hurtig hastighed....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-12 13:30

PS....

Den optimale udvej er jo at "stemme dørklokker" hos dine naboer og høre hvad de har.....

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-06-12 14:51

http://www.tvpakker.com/?gclid=CKuHqPPTubACFUSIDgod3EJm5Q

måske denne site kan hjælpe dig, nede i bunden kan du feks udbydere af internet mv

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-06-12 14:58

En god oversigt at starte med, men hvad er bedst til prisen?

Og hvilken dækning i Egernsund??

Fandt selv Oister, vist ikke nævnt, er det et alternativ til Boxer og You See???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 163 point
Dato : 06-06-12 15:08

ALT er et alternativ....

Billigste pris osv. er der ikke nogen der kan svare på andet end dig selv.... (kommer helt an på dine krav)

Hvis det var så simpelt eksisterede der jo KUN et firma - der er forskel på dem alle så det er noget du selv må tage stilling til.....

Du har 3 muligheder

Enten tv via telefonkabler (der er flere at vælge mellem)
eller
Tv via kabel/fiber (er så sikkert IKKE en mulighed hos dig)
eller
Tv via parabol (der er kun Viasat)

Når alt kommer til alt er der sikkert ikke de store udbud i det område....

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-06-12 07:23

Tak for svaret refi.