/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skal overførselsindkomsterne sættes op?
Fra : PeterTheisen
Vist : 426 gange
10 point
Dato : 06-06-12 05:44

Skal overførselsindkomsterne sættes op eller ned?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-12 07:23

Næh hvorfor Kristian. Hvorfor skal man have flere penge for ikke at lave noget? Pensioner kunne man justere. Det er jo tak for hjælpen til folk der har lavet noget. Men hør da hvad de sige på sol.dk og studienet!

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 10 point
Dato : 06-06-12 08:11

Den skal da sættes ned. Den der får penge for ikke at lave noget får nok.
De skal bare ha så de kan overleve og få tag over hovedet og ikke andet.
Sikke mange penge vi kunne spare på den konto.

vic200

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-12 09:20

Det spørgsmål har Du stillet mange gange før i forskellige versioner.

Gem dem og svarene i en fil på harddisken........hvis der er plads.......så behøver Du ikke at skrive nye.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-06-12 09:58

Nu er overførselsindkomster jo andet end kontanthjælp, det er også pensioner, SU og andre ydelser fra det offentlige, så der er rent faktisk nogen der laver noget for deres overførselsindkomst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-12 12:30

Citat
så der er rent faktisk nogen der laver noget for deres overførselsindkomst

Næh du - så hedder det LØN eller VEDERLAG

PS...

Er stat og kommune lønninger overførselsindkomster

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-06-12 15:12

Citat
Er stat og kommune lønninger overførselsindkomster

Ja,osse i den grad.Disse lønninger har jo ikke skabt et produkt,der kan sælges til udlandet. Og dermed en meget nødvendig indtjening til DK`s økonomi.

Derfor er det jo at offentlige arbejdspladser,er en utrolig dårlig investering. (Nul profit,til den fælles kasse).

Selvfølgeligt er vi nødt til at ha`en vis antal offentlige jobs.Men endelig ikke for mange.

(Kan samfundet leve af,at vi klipper hinanden???).

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-06-12 15:22

Glemte lige:

Og "det offentlige",skal for guds skyld ikke være lønførende.
Derfor mener jeg også,det er nogle vanvittige lønninger,der udbetales til f.eks.kommunal direktører.

Er de nu også lønnen værd??? Jeg har ialtfald aldrig set en kommunal direktør,påta`sig et ansvar.
Hans berettigelse til lønnen,leder jeg stadigvæk efter.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-12 15:42

Citat
Er de nu også lønnen værd??? Jeg har ialtfald aldrig set en kommunal direktør,påta`sig et ansvar.
Hans berettigelse til lønnen,leder jeg stadigvæk efter.

Næ, kommunaldirektører er helt usynlige, måske har de mundkurv på ligesom personalet.

Da de ansatte er kvalificerede og desuden ikke må slippe en skid uden at spørge ministeriet kunne man forsåvidt godt nedlægge direktørstillingerne, der skal så kun være mellemledere der refererer til borgmesteren.....eller ministeriet.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 06-06-12 16:46

Tak for svaret vic200.