/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
e-mail til "min-laege.dk"
Fra : Nul7
Vist : 772 gange
100 point
Dato : 04-06-12 20:44

Kan i klare dette problem, lidt uforståelig synes jeg.
Nu skal i høre:
Min hustru har en `gmail´ hvorfra hun vil sende en besked til sin læge via e-mail konsultationen,
men den vil ikke godtage denne mail, kan ikke verifisere den, påstår den.
Adressen er efterkontrolleret og normal ok. i andre tilfælde.
Vi forsøgte så at bruge min mail (stofanet) ingen problemer.

Lægen kan godt sende til min hustru på gmail adressen.

Vi er spændt på svar!

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 110 point
Dato : 04-06-12 20:52

Den skal først GODKENDES af jeres Læge/ hus
og vær sikkert på den er RIGTIGT stavet
-------
Ellers prøv at luk??? for din Firewall (brug Windows )
så skulle der ikke være problemer, DET er fordi det er en POPUP
(Tillad POPUP`s fra siden - via din Browser)
der bruges ved KONTAKT til din Læge/ deres server
og den side skal du godkende i din Firewall
SAMT du sikkert skal bruge et par PORTE der skal være åbne = Netbank

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-06-12 20:57

Citat
Den skal først GODKENDES af jeres Læge/ hus

Samt den skal godkendes på den server, din Læge bruger
og????? derfor, ved aktivering af den EMAIL = slå din Firewall fra.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-06-12 20:59

Vær opmærksom på, at ved for mange aktiverings-forsøg er den sikkert blevet BLOKKERET

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-06-12 21:07

Du kan gøre det via www.sundhed.dk hvor man også kan se journaler, medicin m.m.

Klik på "Min side", der skal bruges Nem-ID.

Dette giver sikkerhed for at både afsender og modtager er de rigtige personer.

Iøvrigt kan jeg allerede sende og modtage mails fra min kommune igennem Eboks der også yder sikkerheden, det kræver blot en opsætning i Eboks.

Men min sagsbehandler aner ikke hvordan det foregår

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-06-12 21:16

Du skal bare springe flot hen over denne oplysning og fortsætte med bestillingen eller kontakten.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-06-12 22:33

Helt enig med Thyregod8.

Når man har gmail, får man meddelelse om at der er problemer med gmail, men bare fortsæt.

Jeg får den meddelelse hver gang, men det virker fint nok og min læge får min besked.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 04-06-12 22:57

Jeps. Tyregod8 har ret. Jeg får den besked hver gang jeg bestiller medicin på min-læge. Skriver bare OK og går videre. Jeg har eget domain navn som er mit efternavn og egen mailserver.
Bare skriv ok og gå videre.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-06-12 23:06

Hejsa.
Jeg har haft samme problem.
Det er cure4you der havde glemt at fjerne et flueben.
https://member.cure4you.eu/page/login/

Da vi...mig og min læge ....havde "sloges med dem i 1 md. fandt de endelig ud af at det var det der var problemet.
De står bag alle de hjemmesider som lægerne bruger.
Prøv lige at tage kontakt til dem.
Min læge kunne også skrive til mig ...ingen problemer der men JEG kunne ikke skrive til dem.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 04-06-12 23:22

Nul7.
Du skriver ikke om i har prøvet at gå videre med Gmail adressen og om den går igennem.
Det tror jeg den gør, har jeg ret?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 05-06-12 08:43

Hej, - mange gode svar, vi har ikke afprøvet dem, men vil gøre det næste gang vi har brug for dette.
Til private:
Når vi har skrevet vor besked og derefter trykker på send kommer denne boks op og vi trykker herefter på ok. Lægehuset / lægen påstår at de ikke har modtaget nogen mail fra os, derfor mener vi ikke at den er sendt, hvad der tilsyneladende også virkede som sådan.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-06-12 10:31

Citat
Når vi har skrevet vor besked og derefter trykker på send kommer denne boks op og vi trykker herefter på ok. Lægehuset / lægen påstår at de ikke har modtaget nogen mail fra os, derfor mener vi ikke at den er sendt, hvad der tilsyneladende også virkede som sådan.

Citat
Det er cure4you der havde glemt at fjerne et flueben.

Lige præcis. Tag kontakt til din læge og fortæl dem det problem jeg beskrev.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-06-12 12:21

OK. Jeg får også boksen, men mine mails går igennem.
Håber du får løst dit problem

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 07-06-12 09:07

Tak for svaret nomore.