/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fagordbog på nettet? bl.a. Engelsk ->dan~
Fra : martinussen
Vist : 901 gange
125 point
Dato : 30-05-03 10:48

Hej

Jeg er igang med at læse nogle "instructions" igennem til nye tun-dele til min knallert, bl.a. en ny cylinder. Men jeg har problémer med nogle ord jeg ikke forstår, og de står ikke i en ordbog. Så jeg tænkte om der ikke var nogle der kendte et sted på nettet hvor man kunne se fx. hvad "rail" er? For det giver jo ikke mening at man skal koble den til jernbanen..

Hjælp - Hvad skal/kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 10:55

Hej martinussen
Prøv denne side (til højre) http://www.free2read.com/

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 30-05-03 11:06

okay.. Jeg har lige set i ordbogen der, og den oversætter "Rail" til opsamlende, improviseret. Det passer ikke helt ind i denne tekst:

Den grønne ledning og den gule ledning skal forbindes, til ”the sensor” ledning, som går fra ”the pickup” til den elektriske tændings kontroller CDI, brug tryk forbindelsen til test.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 11:47

http://dictionaries.travlang.com/EnglishDanish/

Prøv at komme med den samlede tekst, som volder dig problemer, så skal jeg oversætte det for dig
Søren

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 30-05-03 12:05

Dette er den ene tekst.. Jeg har to:

PHOTECO 1024T -> Omdrejningsbegrænser

Instructions for PHOTECO 1024T

FLYWHEEL PICK UP 2 WIRES
PHOTECO 1024T er aktiveret igennem en fjernbetjening, som gør det nemmere at håndtere.

Den først ting at gøre når man installere den, er at forbinde den røde ledning til den positive ”rail” i tændings blokken, brug tryk forbindelsen som support.

Den sorte ledning skal forbindes til et jordisk punkt på motoren.

Den grønne ledning og den gule ledning skal forbindes, ligegyldigt, til ”the sensor” ledning, som går fra ”the pickup” til den elektriske tændings kontroller CDI, brug tryk forbindelsen til test.

Er monteringens enheden placeret væk fra vibration, varme og fugtighed? ja, så må du nu vælge stedet hvor den skal have gas til. (begrænset til)

<- Den er kun halv oversat.. På forhånd tak CLAN..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 12:30

Hurmpfff! Havde liiige oversat det hele... og blev smidt af - øv, øv - forfra

PHOTECO 1024T -> Omdrejningsbegrænser

Instructions for PHOTECO 1024T

FLYWHEEL PICKUP/SENSOR 2 LEDNINGER
PHOTECO 1024T er aktiveret igennem en fjernbetjening, som gør det nemmere at håndtere.

Den først ting at gøre når man installere den, er at forbinde den røde ledning til den positive pol eller strømskinne i tændings blokken, brug tryk forbindelsen som support.

Den sorte ledning skal forbindes til stelforbindelse på motoren.

Den grønne ledning og den gule ledning kan forbindes vilkårligt, til sensorens ledninger, som går fra pickupen/sensoren til den elektriske tændings kontroller CDI, brug tryk forbindelsen til test.

Er monteringens enheden placeret væk fra vibration, varme og fugtighed? ja, så må du nu vælge stedet hvor den skal have gas til. (begrænset til)

[citat]
PICKUP = apparat, hvorved en f.eks grammofonnåls mekaniske svingninger omsættes til tilsvarende elektriske impulser.

SENSOR = instrument som registrerer en bestemt påvirkning (lys, lyd, bevægelse o.l.)
[/code]

Det håber jeg så du får noget ud af, det er ikke let hvis man ikke sidder med HELE den engelske tekst.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 30-05-03 13:55

Så får du da lige hele teksten istedet:
Eller du kan se den her:
http://www.martinussen.com/1.JPG

Og du kan se et billede over "systemmet" her:
http://www.martinussen.com/2.JPG

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 30-05-03 14:00

Jeg har forresten også en anden tekst.. jeg gerne ville have oversat..

Det er den her:
http://www.martinussen.com/3.JPG
http://www.martinussen.com/4.JPG

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 125 point
Dato : 30-05-03 14:40

Jamen tegningen siger da alt... dog bryder jeg mig ikke om strømtyve (Pressure Connector), men det er min personlige mening, jeg foretrækker samlemuffer.

Svinghjuls pickup 2 ledninger:

PHOTECO 1024T er aktiveret igennem en fjernkontrols enhed hvilket gør det nemt at håndtere.

Den første ting man skal gøre under installationen er at koble den RØDE ledning til den positive ledning (strømføring) ved hjælp af en af de medfølgende strømtyve.

Den SORTE ledning skal forbindes til motorens stelforbindelse.

Den GRØNNE ledning og den GULE ledning skal forbindes vilkårligt til sensorens to ledninger (altså det betyder ikke noget hvilken sensor ledning du vælger til hhv den grønne eller gule ledning).

Når enheden er monteret væk fra vibrationer, varme og fugt, skal du bestemme dig for hvor det punkt hvor omdrejningsbegrænseren skal aktiveres. Dette gøres ved brug af det udvendige potentiometer på enheden. Med andre ord potmeteret kan vælge en af de 10 positioner hvor armen tillader en hel eller halv indstilling af positionen. F.eks hvis du behøver at vælge en værdi imellem position 3 eller 4, kan du bruge armen til at tilføje en halv værdi.

Når PHOTECO er installeret vil denne automatilk foretage målinger når motoren startes, og kan by-passes (slås fra) ved hjælp af fjernkontrollen alt imedens motoren kører.

Hvis PHOTECO ikke fungere korrekt tjek placeringen af ledningerne, og sikre at du har forbundet den RØDE ledning til den positive pol på tændingsblokken, og den SORTE ledning til motorens stelforbindelse. Den GRØNNE og den GULE ledning til pick-up sensoren

På enkelte motorer så som Piaggio vil vi foreslå at du udskifter det originale ikke afskærmede tændrør med et af følgende afskærmede tændrør NGK LB05EZ eller Piaggo 255983

****
Så er der en lille advarsel I toppen af tegningen&#8230;
PHOTECO kan ikke benyttes på F.Morini og Suzuki motorer uden pickup

Ved montage af enheden er det uhyre vigtigt at du IKKE forbinder den GRØNNE og/eller GULE ledning til spændings kablet som fører signalet fra tændingskontrolenheden til tændspolen. Hvis disse forbindes forkert kan du ødelægge PHOTECO således denne ikke kan reparere

Forbehold for stavefejl og enkelte "dumme" vendinger
Søren

Kommentar
Fra : we

Dato : 01-06-03 15:52
Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 01-06-03 16:01

Tak for svaret CLAN. Det var dejligt.. Nu skal det bare lige installeres..!