/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Generator
Fra : Gryndahl
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 03-06-12 17:04

Hjælp ! :) Jeg vil gerne købe en mobilgenerator der skal drive 3 flash til fotografering. Jeg er i tvivl hvor stor den skal være. Flashene er opgivet til 320WS. Kan nogen hjælpe mig ? Mvh Henrik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-06-12 17:19

Denne på 2000 watt burde være nok! Hvis lamper bruger 3x320 det er så ca 960 watt
http://www.harald-nyborg.dk/p1857/selekta-noedstroemsanlaeg-6-5-hk

Kommentar
Fra : Gryndahl

Dato : 03-06-12 17:26

Jeg fandt lige ud af min batteripakke giver 230 volt 50HZ men kontinuerligt 130 watt ( Dette er til 2 stk flash ) Jeg tor jeg har skrevet forkert på de 320WS for det er outputtet fra pæren. Altså bruger de væsenligt mindre da der sidder en kondensator som lades op i selve flashen. Så een flash kan max bruge 65 watt - så må en 1000 watt vel være rigeligt ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-06-12 17:39

Så er 1000 watt jo nok

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-12 18:09

problemet er at du roder rundt i enhederne og klaudi slet ikke forstår problemet.

Det er vildt overkill med en mobilgenerator til at drive et par flash.

'De 320Ws er et mål for den totale energie i lysglimtet. Mere præcis er det den elektriske energi som er oplagret i kondensatoren, som udlades gennem flash røret. Hovedparten bliver til varme i rør og ledninger. Desværre er det kun en mindre del der bliver til lys. alligevel er det den måde man traditionelt har opgivet flashens styrke på.

Ws betyder wattsekunder; bemærk at det er med lille s. Det er det samme som joule.

Det har ikke noget at gøre met hvor mange watt flashens effekt . Ved affyringen kan nogle brænde det hele af på under 1 millisekund så mak effekt er på flere kilowatt.

Til opladningen bruger flashen kun nogle få watt. Det plejer man at kunne klare med et lille akkumulatorbatteri . Pressefotografer og andre professionelle har batteriet med i en skulderrem.

Godkendelse af svar
Fra : Gryndahl

Dato : 03-06-12 20:52

Tak for svaret transor. Jeg foretrækker nu en mobilgenerator, da batterier har det med at løbe tør for energi når det behøves. Så hvis jeg forstår det belastes generatoren kun i det øjeblik flashen har tømt kondensatoren og skal lade op på ny, og her burde 1000 watt være alt rigeligt. Min batteripakke giver via en omformer 230 V 130 Watt kontinuerligt og det er enda nok til 2 stk. ?!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-06-12 20:59

selv tak!