/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor hedder det kontanthjælp?
Fra : PeterTheisen
Vist : 561 gange
10 point
Dato : 01-06-12 17:06

Hvorfor hedder det kontanthjælp, når man ikke får mange kontanter, og når det ikke hjælper ret mange, men fastholder dem i systemet år efter år?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 01-06-12 17:20

det er da logik for perlehøns,,det er da fordi de får alt for meget så det kan ikke betale sig at finde et job,særlig ikke hvis man er enlig mor

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-06-12 18:01

Engang for længe siden mødte man op på Kommunen og fik udbetalt kontanter for en uge af gangen, mon ikke navnet kontanthjælp fik sit navn her?

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 20 point
Dato : 01-06-12 18:01

Det er fra gammel tid, hvor de fik pengene udbetalt på rådhuset.
Det hjælper alt for mange her i Danmark. Det hjælper det at de ikke dør af sult og har et sted at bo.
De får bare for mange penge udbetalt hver måned og så gider de ikke arbejde.

vic200

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-06-12 18:36

Du har ret. Det er at opfatte som borgerløn. Dvs skillinger man får for INTET.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-12 19:02

Bistandshjælp, socialhjælp, nassepenge, på bissen, kontanthjælp.

Whatever......se at komme op af stolen.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 01-06-12 19:11

-Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar,som jeg forstår og annullerer derfor dette spørgsmå og spørger min ‘ven’ støttepædagoggen som jeg ‘tit’,taler med,han forstår mig.

Førhen var det socialhjælp,siden bistandhjælp,og nu kontanthjælp,du mangler en del viden,det er indført ved lov,ingen kan bare hente af 'kassen' uden grund,kom med dine ide'er,fremfor at svine andre til,unge mand

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-06-12 19:35

Og så var det lige at kontanthjælp fik man i begyndelsen, lige til man havde mulighed for at afhænde hus, bil, båd, sommerhus, o.s.v. Og efter et halvt år gik man på bistandshjælp.

Og ja en del fik rigtig mange penge, men blev en direktør fyret, så havde han mange udgifter og han skulle til at sælge alle sine ejendele så som hus, båd o.s.v.

Og ofte endte det med at den direktør sad til sidst i en lille lejlighed og havde mistet det hele samt konen.

Og ja jeg har mødt et par stykker af dem.

Men tag ikke fejl, det hele skal betales tilbage hvis man er så heldig at vinde i lotto.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 01-06-12 20:16

ja,sådan er livet når velstand og luxus forsvinder,,så smutter kællingen også.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 02-06-12 07:06

Tak for svaret vic200.