/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Afgift søgt hjem på Kawasaki ZXR, den va~
Fra : mjn1dk
Vist : 425 gange
200 point
Dato : 27-11-01 12:34

Hej Alle

Jeg har netop fået en forespørgsel hjem på en 94'er ZXR400 den var 45000, jeg synes det var en smule i overkanten, er der andre der har reelle afgifter ligende på nyere R-motorcykler ????
Jeg gider ikke det sædvanlige svar med 64 % af salgsprisen, da min salgspris ikke altid er den samme som told og skats.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 13:26

On Tue, 27 Nov 2001 11:33:45 GMT, "mjn1dk" <mjn1dk.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har netop fået en forespørgsel hjem på en 94'er ZXR400 den var
>45000, jeg synes det var en smule i overkanten, er der andre der har
>reelle afgifter ligende på nyere R-motorcykler ????

Det er lidt i overkanten må jeg sige,for det må betyde en T&S
afgiftspligtig værdi på omkring 25-26.000 ,eller en samlet pris på
over 70.000 kr og det er der næppe nogle i kongeriget der vil give for
en '94 ZXR400 ,men-men en forhandler kan jo godt tænkes at ville
sætte prisen deroppe ad (men sælger den næppe til den pris),så ganske
uhørt er det vel ikke.

>Jeg gider ikke det sædvanlige svar med 64 % af salgsprisen, da min
>salgspris ikke altid er den samme som told og skats.

Der er vist noget du har misforstået her,T&S har ingen "salgspris" men
opererer med et begreb de kalder "afgiftspligtig værdi" som kun de
kender, idet den er et skøn fra deres side.Den skulle _i teorien_
svare til en pris uden afgift,men i praksis har den ingen fast
relation til hvad du f.eks kan købe en tilsvarende cykel for i D,men
fastsættes i stedet af T&S, så den samlede pris havner i nærheden af
hvad du skal give for en tilsvarende model her i landet.Hele øvelsen
går sådan set ud på at det ikke skal kunne betale sig at importere
selv

Når standardsvaret således er 64 % af salgsprisen i DK er det
udelukkende fordi det har vist sig at være et brugbart _estimat_ i de
fleste situationer,den præcise afgift kender således kun gud (og T&S)

-M

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 200 point
Dato : 27-11-01 18:34

Som tidligere skrevet er afgiften i % fast !!!!
Men værdien er straks mere flydende stand km tal etc..
En pris på 70000+ er ikke urealistisk se blot annoncer rundt om på nettet f.eks. KS Motor eller MC Forum , sidstnævnte har en 1992 til 79900,-(den ser godtnok også flot ud !!)
Jeg ved godt at disse ord ikke er populære men sådan er der så meget.
Det man kan selv kan gøre er at gå mc´en efter med en lup , skriv alle kosmetiske skader op og evt. slid på kædekit-dæk og andet , derefter går du til din lokale forhandler og får alle priserne på dele der skal skiftes ud , dette vedlægger du som bilag til told & skat og samtidig fortæller du at prisen på en tilsvarende mc hos en forhandler selvfølgelig ikke har de skader din måtte have(brugte mc bliver da klargjort hos forhandleren !!!!!!)

Mvh. Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 16:07

Den kan jeg gøre bedre (eller er det værre !!!!!!!!)

Har lige forespurgt afgift på en Ducati 748, årg.98, 7000 km

T&S fastsætter værdien til 73.000 kr,- og vil dermed havde 123.135 kr.- i
afgift
Altså maskinen bør efter deres mening kunne sælges for 196.135 kr.- i DK.
For 16.000 kr.- mere får man en spritny (212.000 kr.-) årg. 2001, incl. 2
års garanti.

HVOR ER FORNUFTEN HENNE HOS T&S ?????????????????

Hvor kan man klage over T&S henne før man betaler dispositumet.

Det mindste jeg kan forlange er vel en reel behandling.

--
mvh
Dan
dan@dethlefsens.dk
Webmaster: www.dethlefsens.dk

mjn1dk <mjn1dk.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:eMKM7.17$K4.1050@news010.worldonline.dk...
> Hej Alle
>
> Jeg har netop fået en forespørgsel hjem på en 94'er ZXR400 den var
> 45000, jeg synes det var en smule i overkanten, er der andre der har
> reelle afgifter ligende på nyere R-motorcykler ????
> Jeg gider ikke det sædvanlige svar med 64 % af salgsprisen, da min
> salgspris ikke altid er den samme som told og skats.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 20:30

"D@n Dethlefsen" <sota@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3c03ae26$0$47265$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> Den kan jeg gøre bedre (eller er det værre !!!!!!!!)
>
> Har lige forespurgt afgift på en Ducati 748, årg.98, 7000 km
>
> T&S fastsætter værdien til 73.000 kr,- og vil dermed havde 123.135 kr.- i
> afgift
> Altså maskinen bør efter deres mening kunne sælges for 196.135 kr.- i DK.
> For 16.000 kr.- mere får man en spritny (212.000 kr.-) årg. 2001, incl. 2
> års garanti.
>
> HVOR ER FORNUFTEN HENNE HOS T&S ?????????????????
>
Den er faktisk ikke helt væk.

Den 748, som kan fåes til 212.000 kr i dag er ikke den samme som den kostede
ca. 250.000 kr fra ny i '98 !
Den fra år 2000 og frem er en lidt skrabet udgave !!! Bl.a. er den
justerbare kronrørsvinkel, blevet fjernet..

Så et værdi tab på ca 50.000 kr, det er vel ikke helt ved siden af ?! Eller
hvad !

Thore Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-11-01 20:42

> Den 748, som kan fåes til 212.000 kr i dag er ikke den samme som den
kostede
> ca. 250.000 kr fra ny i '98 !
> Den fra år 2000 og frem er en lidt skrabet udgave !!! Bl.a. er den
> justerbare kronrørsvinkel, blevet fjernet..
>
> Så et værdi tab på ca 50.000 kr, det er vel ikke helt ved siden af ?!
Eller
> hvad !
>
> Thore Jensen
>

Jeg er godt klar over at 748`eren fra 98 kostede 250 Kkr.-, men vil en 98
blive solgt til 196.000 kr.- hvis den står i en Mc-butik ved siden af en ny
748 01´ til 212.000. Mit svar må være nej.
Desuden står der i T&S papirer at de sætter afgiften efter markedesprisen,
og da vil jeg da mene at en pris omkring 170.000 kr.- ville få mig til at
overveje at købe den. Sidste år var var der en årg. 00 men ca. 2000 km til
salg hos en forhandler i Odense til knap 190.000 kr.-, det er stadigvæk
billigere end den pris jeg har fået oplyst fra T&S, hænger det sammen. Tager
jeg helt fejl eller hvad ?

mvh
Dan

Kommentar
Fra : mjn1dk

Dato : 28-11-01 10:47

Tak for svaret er der andre der har reelle forespørgsler på nyere R-motorcykler.

Grunden til min kritik af de sædvanlige svar er at værdien svinger utroligt meget, eller sagt på en anden måde du kan gøre et godt køb eller et skidt køb. Det jeg eftersøger er om der er nogle der har betalt en nyere R-motorcykel fri og har gjort et godt køb.

MVH/Michael

"D@n Dethlefsen" skrev d. 27-11-01 16:07 dette indlæg :
> Den kan jeg gøre bedre (eller er det værre !!!!!!!!)
>
> Har lige forespurgt afgift på en Ducati 748, årg.98, 7000 km
>
> T&S fastsætter værdien til 73.000 kr,- og vil dermed havde 123.135 kr.- i
> afgift
> Altså maskinen bør efter deres mening kunne sælges for 196.135 kr.- i DK.
> For 16.000 kr.- mere får man en spritny (212.000 kr.-) årg. 2001, incl. 2
> års garanti.
>
> HVOR ER FORNUFTEN HENNE HOS T&S ?????????????????
>
> Hvor kan man klage over T&S henne før man betaler dispositumet.
>
> Det mindste jeg kan forlange er vel en reel behandling.
>
> --
> mvh
> Dan
> dan@dethlefsens.dk
> Webmaster: www.dethlefsens.dk
>
> mjn1dk <mjn1dk.news@kandu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:eMKM7.17$K4.1050@news010.worldonline.dk...
> > Hej Alle
> >
> > Jeg har netop fået en forespørgsel hjem på en 94'er ZXR400 den var
> > 45000, jeg synes det var en smule i overkanten, er der andre der har
> > reelle afgifter ligende på nyere R-motorcykler ????
> > Jeg gider ikke det sædvanlige svar med 64 % af salgsprisen, da min
> > salgspris ikke altid er den samme som told og skats.
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-11-01 11:13

On Wed, 28 Nov 2001 09:46:56 GMT, "mjn1dk" <mjn1dk.news@kandu.dk>
wrote:

>Grunden til min kritik af de sædvanlige svar er at værdien svinger
>utroligt meget, eller sagt på en anden måde du kan gøre et godt køb
>eller et skidt køb.

Klart - Det man skal prøve er jo at finde prisniveauet for den cykel
man ønsker og så finde en cykel (f.eks i D) der ligger under T&S
vurdering,hvis muligt.

> Det jeg eftersøger er om der er nogle der har betalt
>en nyere R-motorcykel fri og har gjort et godt køb.

Jeg havde en CBR600 '92 (sidste år) så det er måske ikke helt
nyere,den blev vurderet med et dep. så den samlede pris ville blive
omkring 65.000,men da cyklen var i _meget_ god stand var det faktisk
et rigtig-rigtig godt køb og tilsvarende cykler i DK lå lidt højere
prismæssigt på daværende tidspunkt (T&S tager udgangspunkt i en
standardstand for årgangen).Cyklen blev solgt (uden afgift) samme
vinter med nedslidt bagdæk og lidt slibeskader på udstødningen for
lidt mere end jeg selv havde givet, til en der selv ville indreg. den,
så det kan altså lade sig gøre at spare lidt ved at hente selv.

-M

Kommentar
Fra : mjn1dk

Dato : 28-11-01 12:10

Jeg har netop sendt en forespørgsel ind på en CBR600 fra 95 altså en F3, jeg er spændt på om det bliver en rimelig afgift, eller om det også går i sig selv igen. Men det er nemlig også min holdning at det kan lade sig gøre at finde nogle flotte eksemplarer i Tyskland, og hvis så der er en rimelig afgift, kan man jo lave sig selv et godt køb.

Så det er derfor jeg efterlyser forespørgsler, man har jo også hørt at de ikke er ens alt efter i hvilken landsdel man søger dem hjem i.

"Michael K.S." skrev d. 28-11-01 11:13 dette indlæg :
> On Wed, 28 Nov 2001 09:46:56 GMT, "mjn1dk" <mjn1dk.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Grunden til min kritik af de sædvanlige svar er at værdien svinger
> >utroligt meget, eller sagt på en anden måde du kan gøre et godt køb
> >eller et skidt køb.
>
> Klart - Det man skal prøve er jo at finde prisniveauet for den cykel
> man ønsker og så finde en cykel (f.eks i D) der ligger under T&S
> vurdering,hvis muligt.
>
> > Det jeg eftersøger er om der er nogle der har betalt
> >en nyere R-motorcykel fri og har gjort et godt køb.
>
> Jeg havde en CBR600 '92 (sidste år) så det er måske ikke helt
> nyere,den blev vurderet med et dep. så den samlede pris ville blive
> omkring 65.000,men da cyklen var i _meget_ god stand var det faktisk
> et rigtig-rigtig godt køb og tilsvarende cykler i DK lå lidt højere
> prismæssigt på daværende tidspunkt (T&S tager udgangspunkt i en
> standardstand for årgangen).Cyklen blev solgt (uden afgift) samme
> vinter med nedslidt bagdæk og lidt slibeskader på udstødningen for
> lidt mere end jeg selv havde givet, til en der selv ville indreg. den,
> så det kan altså lade sig gøre at spare lidt ved at hente selv.
>
> -M

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-11-01 00:36

Hejsa!

Erfaring:
Jeg prøvede sidste år med en zxr-400 fra '91 med 28000 km på
speedometeret....
Den ville de have godt 39000 kr. for at blive indregistreret. Derudover
skulle jeg give 18000 for cykel ialt 57000 kr.( = alm. privat pris
herhjemme)

Så jeg tror ikke at den er helt gal den afgift du har fået - eller jo det
synes jeg egentlig, men det er vist hvad T & S koster at handle med :).

En klog mand fortalte mig:
Hvis man skal købe en cykel uden afgift(fra EU) skal den koste mindre end
1/3 af hvad den gør herhjemme, ellers er der ikke forretning i det! Hvis
den kommer et andet sted fra kommer momsen jo også oven i så endnu mindre
der!

That's the game my friend!

Jesper Kimer
Gsx-r 400r '92

"mjn1dk" <mjn1dk.news@kandu.dk> wrote in message
news:eMKM7.17$K4.1050@news010.worldonline.dk...
> Hej Alle
>
> Jeg har netop fået en forespørgsel hjem på en 94'er ZXR400 den var
> 45000, jeg synes det var en smule i overkanten, er der andre der har
> reelle afgifter ligende på nyere R-motorcykler ????
> Jeg gider ikke det sædvanlige svar med 64 % af salgsprisen, da min
> salgspris ikke altid er den samme som told og skats.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-01 04:36

mjn1dk <mjn1dk.news@kandu.dk> skrev i en
news:Yv3N7.730$K4.142591@news010.worldonline.dk...
>
> ..........................man har jo også hørt at
> de ikke er ens alt efter i hvilken landsdel man søger dem hjem i.

De folk der vurderer ved fremvisnint til T&S, er alle fra den samme
lille flok der rejser rundt i landet (måske med en øst/vest for
Storebælt opdeling), så hvad angår vurderingen, skulle der ikke være den
store forskel!

--
Armand.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-01 06:33

mjn1dk <mjn1dk.news@kandu.dk> skrev i en
news:6i2N7.712$K4.136968@news010.worldonline.dk...
> Grunden til min kritik af de sædvanlige svar er at værdien svinger
> utroligt meget, eller sagt på en anden måde du kan gøre et godt køb
> eller et skidt køb. Det jeg eftersøger er om der er nogle der har
betalt
> en nyere R-motorcykel fri og har gjort et godt køb.

Nu er det også først efter at sagen har gået sin gang, og modellen er
endelig vurderet (det beløb du har fået oplyst er et depositum!), at man
ved hvor godt et køb man har gjort; derfor bliver du nødt til at stole
på andres opgivelser af deres slutpris når du indbataler depositum'et og
siden kører til vurdering.

Forøvrigt kan man få depositum'et tilbage hvis man efter vurderingen
skønner at de endte med at blive for dyrt. Det kræver blot at man endnu
ikke har indregistreret modellen
Men på den anden side set - Så står man jo derved alligevel med en
"ubrugelig" model :-/

--
Armand.
(der ikke finder årsag til jammer: Egenimport er et alternativ; men man
kan ikke forvente at det skal være ligeså enkelt og sikkert (incl:
pris-sikkert!), som når man kører til den nærmeste forhandler)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-01 06:36

D@n Dethlefsen <sota@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3c03ee6e$0$47258$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...
> >
> Desuden står der i T&S papirer at de sætter afgiften efter
> markedesprisen, og da vil jeg da mene at en pris omkring 170.000 kr.-
ville få
> mig til at overveje at købe den. Sidste år var var der en årg. 00 men
ca. 2000
> km til salg hos en forhandler i Odense til knap 190.000 kr.-, det er
> stadigvæk billigere end den pris jeg har fået oplyst fra T&S, hænger
det
> sammen.?

Vi taler stadig kun om depositum'et!
Muligheden for såvel en obligatiorisk lavere prissætning, såvel som
argumenteren for en logisk(?) prissætning, ligger ved
vurderings-fremstillingen.
Hvis man blot holder tonen i et passende leje, og argumenterer grundigt
og sagligt, er det meget sandsynligt at vurderingsmanden tager
argumenterne til sig ved behandlingen af sagen - Man skal blot ikke
regne med nogen udtalelser på stedet, derved at sagen så alt for let
løber ud i en decideret diskussion

Min svoger fik på samme måde et skuffende høj depositum at betale for
hans tidligere Monster; men det viste sig ved vurderingen at ka'len
faktisk havde dyb indsigt i såvel prissætning som model-variationer
(noget med en ekstra skive monteret på de nyeste trods prisreduktion!?),
og det er jo egentlig nøjagtig samme situation at du står i med
748'eren.
Han havde forøvrigt den ene af de to eneste indreg 748'ere for fem år
siden - Hvor mange kan der sidenhen være kommet til, til at vurdere
priser ud
fra :-/

- -
Armand.

Kommentar
Fra : mjn1dk

Dato : 03-12-01 01:27

Mit spørgsmål var egentligt ganske simpelt, er der nogle der har reelle forspørgsler på nyere R-motorcykler.....

Kommentar
Fra : mjn1dk

Dato : 03-12-01 01:30

Min erfaring siger mig at hvis man har købt i god stand, er der ikke noget at hente ved en vurdering.
og i tilfældet af at du ikke tager til vurdering kan man næsten altid regne med depositum prisen.

"Armand" skrev d. 02-12-01 06:33 dette indlæg :
>
> mjn1dk <mjn1dk.news@kandu.dk> skrev i en
> news:6i2N7.712$K4.136968@news010.worldonline.dk...
> > Grunden til min kritik af de sædvanlige svar er at værdien svinger
> > utroligt meget, eller sagt på en anden måde du kan gøre et godt køb
> > eller et skidt køb. Det jeg eftersøger er om der er nogle der har
> betalt
> > en nyere R-motorcykel fri og har gjort et godt køb.
>
> Nu er det også først efter at sagen har gået sin gang, og modellen er
> endelig vurderet (det beløb du har fået oplyst er et depositum!), at man
> ved hvor godt et køb man har gjort; derfor bliver du nødt til at stole
> på andres opgivelser af deres slutpris når du indbataler depositum'et og
> siden kører til vurdering.
>
> Forøvrigt kan man få depositum'et tilbage hvis man efter vurderingen
> skønner at de endte med at blive for dyrt. Det kræver blot at man endnu
> ikke har indregistreret modellen
> Men på den anden side set - Så står man jo derved alligevel med en
> "ubrugelig" model :-/
>
> --
> Armand.
> (der ikke finder årsag til jammer: Egenimport er et alternativ; men man
> kan ikke forvente at det skal være ligeså enkelt og sikkert (incl:
> pris-sikkert!), som når man kører til den nærmeste forhandler)
>