/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Spartling
Fra : syllemus
Vist : 1021 gange
100 point
Dato : 30-05-12 17:01

Hej

Under trappen i vores opgang er der puds på, og vi har længe levet med at der engang imellem falder puds ned. Vi skal nu have det ordnet og pudset op. Når det er ordnet kunne man komme noget væv på, som forhindrer der fremover falder puds ned igen.
Jeg har hørt at man kan erstatte vævet med noget som kan smøres på inden der males.
Er der nogen som ved hvad det er for et materiale man kan bruge til det?
Betonbinder er vel ikke godt nok til det?
Jeg har ikke lyst til at komme væv på.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 30-05-12 17:13

Alt afhænger jo af bunden som du vil have pudset til at hænge på!

Accepteret svar
Fra : hightowernr1

Modtaget 110 point
Dato : 30-05-12 17:49

Du kan bruge forankringsgrunder så mætter du væggen. Men pas på det er tyndt, og skal tørres af gulve og lign. mens det er vådt, ellers er det svært at få af. I stedet får at sætte tapet op, kan lave en tynd blanding af flisemørtel som du pensler på væggen, det har en form for elastisk evne. påfør forankringsgrunder og mal når det er tørt. Jeg har gjort det i mit gamle hus da veæggene var meget ujævne og det er blevet super flot med lidt struktur (lodrette strøj)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-05-12 18:13

Jeg har haft samme problem.

Jeg fik det pudset op- det var så grelt, at der skulle hønsenet på i et enkelt område og så pudses op. Derudover blev det finspartlet med Bostik Lättspartel.

Derefter blev det slebet og malet.

http://www.bostik.dk/Products/Direct/P0330.aspx

Og det holder :)

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 04-06-12 16:33

Tak for svaret hightowernr1.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 04-06-12 16:34

Og tak til jer andre