/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Til Joomla folket.
Fra : McBobo
Vist : 649 gange
300 point
Dato : 30-05-12 15:33

Til Joomla folket, eller andre som ønsker at lege med opbygning af hjemmesider med Joomla.

Det kunne måske være at spørgsmålet skulle havet været et "Tips" i stedet for.
Men lad os se om andre har nogle tilsvarende fede ting (eller andet) de vil dele ud af, i opbygning af en Joomla hjemmeside. Nu er jeg selv i gang med at lave en hjemmeside med Joomla og vil bare dele ud af den viden jeg støder på....

Nåde af det første man støde på, når man besøger en Joomla hjemmeside er om sikkerheden er i top/bund fra udkommen. Det nemmest for en hacker er bare at skrive "/administrator" efter web adressen. Herefter har man (næsten) fri adgang til at komme ind i "Backend", hvis man ønske at hacke hjemmesiden.

Så bare for at gøre det lidt svære for en hacker at ødelægge ens hjemmeside, kan man installer to små plugins.... (Extensions)

Herefter popper denne side op i stedet for direkte på "backend"

Tjek demo ud her og indtast denne kode i slideren (1-2-3-4)
http://demo.greatjoomla.com/administrator/

De to plugin der skal installer er..........

Core Design Slide Protection plugin
http://www.greatjoomla.com/extensions/plugins/core-design-slide-protection-plugin.html
Core Design Scriptegrator plugin
http://www.greatjoomla.com/extensions/plugins/core-design-scriptegrator-plugin.html

Der er selvfølgelige flere måde at sikker sig på, med håber at Joomla folket kunne bruge dette lille tips til noget.....

McBobo

Ps. HUSK altid at lave Backup løbende...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-05-12 15:54

Ja du har ret, det skulle ha' været et tip.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-12 18:41

ok - 5 *****

Jeg hentede Joomla og krøbte et Joomla hæfte ........................men droppede det desværre , og bruger nu mit gamle Dreamweaver og Kompozer.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-05-12 06:58

Super tip, det skal jeg bestemt kigge nærmere på - vil også lige sende til en ven

5 * herfra

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-05-12 06:59

nu vi er ved tips, så er denne side værd at kigge på:

http://docs.joomla.org/Category:Tips_and_tricks

Annuller spørgsmålet
Fra : McBobo

Dato : 12-06-12 15:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Troede der var flere som havde nogle gode ideer til Joomla Extensions m.m.