/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
raclette
Fra : fjordglimt
Vist : 16277 gange
100 point
Dato : 30-05-03 08:12

er der nogen der har nogle gode opskrifter på raclette mad eller gode ideer til hvad man kan lave forslag tages imod.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 30-05-03 08:21

hej
når vi laver raclette bruger vi kalkunsmåkød/strimler, nogle små hakkebøffer, noget oksekød i små stykker ( evt. minutbøffer) derudover har vi æg, coctailpølser, champignon, cherrytomater, ost, bacon, løg og minifrikadeller dertil laver vi salat bagte kartofler og flutes
det er faktisk kun fantasien der sætter grænser

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 30-05-03 08:21

*Kæmperejer
*toastbrød med ost/skinke
*æg
kun fantasien sætter grænser

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 08:27

Hej fjordglimt
Vi bruger forskellige kødstykker (gris, okse, kylling), bacon, coktail pølser, revet ost, muslinger (marinerede), champignon, løg. Ja det er faktisk kun fantasien der afsætter grænser.
Det gælder vel al' madlavning
Prøv også:
http://www.madklubdgs.mobilixnet.dk/16.1.2002.htm
lidt om tilberedning af oksekød http://www.sitecenter.dk/hereford/tilberedning/
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 08:34

'Den her lyder "mums"
[citat]
Italienske spejlæg
Æggeretter 4 personer
4 æg
smør
100 g Parmesan
4 spsk friskreven Parmesan
4 spsk fløde
1 fed hvidløg
salt
friskkværnet hvid peber
Raclette eller små ildfaste forme er ideele til denne forret.

Gnid stegefladen med smør. Skær parmesanen i tynde skiver og fordel den i stegeformen. Slå ægget ud og læg forsigtigt et i hver form. Smag fløden til med salt og peber og hæld en spsk. Fløde over hver form. Læg et kvart hvidløgsfed på hver og drys med reven parmesan. Sæt formene i ovnen ved 200° i 7 - 8 minutter. Æggeblommerne skal ikke stivne. Servér rygende varm med toast - fjern evt. hvidløget før serveringen.
[/code]
Kilde: Livsglad mad, Bogan’s forlag.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-05-03 08:40

Ogggg en marinade til fisk og skaldyr http://www.skagenfood.dk/recipe.html?recipeid=83
Så må jeg vist hellere stoppe (sidder og savler)

Kommentar
Fra : mzh

Dato : 30-05-03 08:51

er der nogle der har opskriften på den kage man kalder for hermand det er en man har i 10 dage man rørre i den nogle dage og andre dage kommer man mel og mælk i hvis i har bliver jeg meget glad hilsen mzh

Kommentar
Fra : mariaand

Dato : 29-07-03 14:01

Hej
Ja noget der er mums er at tage nogle kartoffelskiver og ligge dem i den der lille stegepande, hælde morneysauce over og evt. lidt finthakket løg og hvidløg. Krydre med salt og peber og evt. lidt chili....
Velbekommen
Maria

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 18-10-04 18:16

Hejsa
Spørgsmålet har været åbent længe nu, du skal huske at lukke spørgsmålet. Dette gøres ved at trykke i højre hjørne, på accepter svar ovenover det svar, du synes er bedst. Har du ikke fået et svar, der er tilfredsstillende, så kom med en kommentar her, så kan der måske komme et brugbart svar

Ha' en fortsat god dag

Kommentar
Fra : sofie21

Dato : 18-07-05 15:19

se her http://maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=174
se ogsp under indlæg på opskriften der er også nogen forslag

Kommentar
Fra : pus1982

Dato : 29-07-06 17:12

Jeg plejer at lave omelet som man så kan lave i de små pander. ungerne i min familie er helt ville med det. Så jeg plejer altid at lave en stor potion.

3 æg
3 tsk. vand
1 tsk. mælk
salt og peber
Og lidt mad-olie eller margarine til de så pander. som man smelter i panderne først, inden man lægger omlet-massen i. man kan nem se når de er færdig.

God fornøjelse