/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Integration af indvandrere og flygtninge
Fra : xyfuz
Vist : 595 gange
25 point
Dato : 28-05-12 15:42

I en ældre artikel, fra 2006, fortælles det, at Sverige skulle være bedre til at integrerer indvandrere og flygtninge. 67 % er ude på arbejdsmarkedet.

Danmark ligge på 15. pladsen af lande.

Nu er det jo også en artikel fra 2006, så det har måske ændret sig ?

Spørgsmål:
Findes der en nyere statistik ?
Er Sverige stadig forrest ?
På hvilken plads befinder Danmark sig på ?

Link:
w.kristeligt-dagblad.dk/artikel/41233:Seneste-nyt--Sverige-blandt-verdens-bedste-til-integration

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-05-12 15:49

Hvis indvandrerne selv ville gøre alt for at integrere sig ville det se noget bedre ud.

Og nej, det er ikke racisme.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 35 point
Dato : 28-05-12 16:08

Citat
Danmark ligger som nr 23 ud af 28 europæiske lande med hensyn til at integrere indvandrere fra ikke-EU lande på arbejdsmarkedet i 2010

http://www.ae.dk/analyse/danmarks-integration-bund-eu-okonomisk-potentiale-er-stort

Læs nyere tal (2011), her fra Danmarks statistik
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Statistik/SearchStatistics.htm?searchtype=statistics

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 28-05-12 18:28

Citat
Hvis indvandrerne selv ville gøre alt for at integrere sig ville det se noget bedre ud.

Jeg tror Sverige ligger på første pladsen, fordi deres økonomi er god. De har flere arbejdspladser.

Krisen i 2008 har ramt Danmark meget hårdere, og når der ikke er særlig meget arbejde, er det også svært for folk at integrere sig på arbejdsmarkedet.

Hvis der kommere mere vækst i økonomien ( 5 - 10% ) tror jeg sagtens Dk kan nå op på Sveriges niveau.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-12 19:49

Der gøres en masse for at integrere..............men der mangler lige et par detaljer.

Der er ikke arbejde - som kunne fremme integrationen.
Der mangler måske også lidt vilje fra de nye danskere.

Der er vist tilsyneladende total (mis) forståelse af de nye Danskeres religionspåstand, som får myndigheder til at føje tilsyneladende religiøse krav.

Begrundet mistanke:
Jeg har lige været i Tyrkiet, hvor ca. 90 % af befolkningen bekender sig til Islam.
Men - de går jo klædt som alle andre uden tørklæde og bader i bikini og holder i hånd og kysser på offentlige steder................uden at nogen så meget som løfter et øjebryn.

Der er nogle få som render rundt med tørklæde - men som Tyrkerne siger - det er deres tradition, som hører til en svundne tid.

Det kan godt være, at der findes forskellige trosretninger indefor Islam - men det er vist samme Koran de læser i, så det med de undertrykte med tørklæde, såkaldt religiøse passer vist slet ikke.

Danmark er vist taget grueligt ved næsen, af den såkaldte omvendte racisme.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-05-12 21:42

Hvor har du dog ret Eyvind

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 28-05-12 22:06

Eyvind jeg foreslår at politikerne / staten, ikke skal blande sig i det religiøse.

Lad folk tro som de vil. Hvorfor skal politikerne dikterer hvad der er undertrykkende, og hvad der ikke er.

Lad det være op til folk selv.

Hvis der er religionsfrihed i et land. Må folk vil tro på det de har lyst til....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-05-12 22:17

Citat
Eyvind jeg foreslår at politikerne / staten, ikke skal blande sig i det religiøse.

Lad folk tro som de vil. Hvorfor skal politikerne dikterer hvad der er undertrykkende, og hvad der ikke er.

Lad det være op til folk selv.

Hvis der er religionsfrihed i et land. Må folk vil tro på det de har lyst til....

Vi har jo et helt tydeligt eksempel på den omvendte racisme.
Det var såmænd kristne asylansøgere der i et center på Langeland blev forfulgt af islamiske ansøgere.

Dyyyyb tavshed fra regeringen, man må jo ikke støde muslimerne.

Godkendelse af svar
Fra : xyfuz

Dato : 29-05-12 08:46

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-05-12 09:02

Selv tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-12 11:37

Citat
Hvis der er religionsfrihed i et land. Må folk vil tro på det de har lyst til....

Cimbombom - det er jo netop min pointe, at religion og middelalder tradition er to forskellige ting.

I det dejlige land Danmark, er kvinder og mænd (næsten) ligeværdige, og det er politik som folketinget og andre bør sørge for ikke bliver ødelagt af misforstået angst for påstand om racisme eller lignende.

Cimbombom - hvis du ikke vil værne om disse værdier - hvorfor rejser du så ikke hen hvor værdierne ikke findes.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 29-05-12 12:20

Hvilke værdier er det du taler om ?

Citat
hvis du ikke vil værne om disse værdier - hvorfor rejser du så ikke hen hvor værdierne ikke findes.

Hvad er disse værdier? og hvor er det de ikke findes?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-12 18:55

Læs og forstå mine indlæg.....................så ved du hvilke værdier jeg taler om.

De manglende Danske værdier findes eller rettere mangles i lande der er styret af middelalderkultur.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 29-05-12 21:27

Citat
I det dejlige land Danmark, er kvinder og mænd (næsten) ligeværdige,

Det er jeg enig i, jeg støtter også ligestilling mellem mænd & kvinder.

Jeg kan ikke rigtig se hvad det er vi er uenige om... Jeg sagde bare at jeg også støtter religionsfrihed, altså at folk må tro på den religion som de har lyst til.