/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Trådløs tv
Fra : anetteogjesper
Vist : 452 gange
87 point
Dato : 28-05-12 01:06

Hej

Jeg har fået nyt tv og jeg ville egenligt gerne sende tv signalet trådløst rungt i huset. Problemet er, der er ikke scart på tv og de tv-link apparater jeg har fundet kører alle på scart, nogen der ved hvor man kan finde en til rimelige penge, der ikke kører på scart?

Hilsen
Anette

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 28-05-12 10:05

Det med TV link er ikke så godt, - fordi tv kanalen skal vælges ved kilden, derimod hvis man kører det som et net via en router skulle det være muligt med forskellige kanaler på diverse TV. Det kræver så de pågældende TV kan den slags. jeg ved minnice og hendes mand har noget lignende. Spørg din TV forhandler eller den lokale computer butik. De ved sikkert en del om det.
Med venlig Hilsen Fleng

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 28-05-12 10:10

Jeg forstår simpelthen ikke at feks. yousee ikke laver en form for router til deres tv og så man bare skulle sætte en boks bag på tv og så kunne de også indtaste en kode.

Den router du taler om, kan den bruges på yousee tv?

Er der nogen der havde erfaring med HDMI Link?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-05-12 10:40

Der findes p.t. ingen TV-link, der kan sende et bare rimeligt billed der er værd at kikke på, og slet ikke nu med MPEG4. De fleste sender på 2,4 mhz og de dyre løsninger på 5 mhz - som heller ikke virker ret godt.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 28-05-12 10:40

Helt ærligt ved jeg ikke så meget om det, men så en udsendelse fra, så vidt jeg husker på DK 4 som viste hvordan man laver den slags. DVS. et punkt hvor tv, video og musik kunne sendes til forskellige enheder i huset og ses eller høres der. Kører selv noget lignende fra routeren til 1 TV som bruges til TV, internet og nettv. - Sony TV og udbyder Yousee.