/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
cement
Fra : kenwood
Vist : 987 gange
500 point
Dato : 25-05-12 16:42

efter at have støbt et fundament til en gittermast i haven,har jeg fået sprøjtet noget cement op på min carage (af metalplader) jeg har forsøgt at fjerne det med både alm sæbe og grundrens men intet virker,nogen der ved hvordan jeg får det væk ??

se billede http://peecee.dk/upload/view/367981

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-05-12 17:00

Hvis cement ikke kunne tåle de anvendte midler var det aldrig blevet udbredt

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 25-05-12 17:03

Da det har fået lov til at hærde op er der kun knofedt eller en stålbørste.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-05-12 17:20
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-05-12 17:48

Fjernelse af cementslør: Borup Kalkfjerner i forholdet 1:4 er velegnet til fjernelse af cementslør eller mørtel fra fliser eller klinker, så mon dette kunne være en mulighed?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 500 point
Dato : 25-05-12 18:06

På mursten bruger man normalt saltsyre 1:20 til at fjerne mørtelrester.

Da dine plader er overflade behandlet burde der ikke være problemer i denne behandling i dit tilfælde også.

Bagefter vasker du af med rent vand.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-05-12 18:10

Hvis du vil være miljøvenlig er der også Liquidhammer

Jeg ved bare ikke hvem der sælger dette produkt i dk. Men det er jo til at søge via google.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-05-12 18:17

Det ser ud til at det firma der bliver henvist til i mit link, som forhandler af Liquid Hammer i Danmark, er lukket. Men prøv at spørge Jørgen Glad AS, det er et Dansk firma.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-05-12 18:40

fun2
Jeg havde ikke lige tjekket dit link undskyld

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 25-05-12 19:00

den der med saltsyre lyder rimeligt godt,så det skal da prøves

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-05-12 21:54

Skub det af med et stykke hårdt træ med ordentlig kant.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 25-05-12 21:54

Jeg formoder, det er beton, du har fået sprøjtet op.

Godkendelse af svar
Fra : kenwood

Dato : 25-05-12 21:54

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 25-05-12 22:10

mørtel som er kalk og sans fjernes med saltsyre beton er grus og cement der er kun knofedt der hjælper