/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Batch fil Win7 ?
Fra : CLAN
Vist : 765 gange
200 point
Dato : 25-05-12 09:43

Hejsa ... long time no see
I de go'e gamle DOS dage kunne man lave en "batch-fil", hvorigennem man kunne udføre forskellige kommandoer, ved at klikke på filen (lidt simpel programering).
Nu sidder jeg med Windows 7 og syntes ikke rigtig det fungere længere... SÅ:
Hvordan laver jeg en "batch-fil" til at udføre automatisk start og nedlukning efter opstart af et program?
Jeg sidder med xx antal computere, hvor der er en del programmer installeret, som alle kræver en opstart og nedlukning før de fungere / er aktiveret (i alt 20 enkeltstående programmer)... ogggg, så er det dovenskaben melder sig, så hvis en af jeg kan give mig opskriften på hvordan man laver en "batch-fil" (eller lignende) hvor f.eks C:\Programmer\Test1.exe og C:\Programmer\Test2.exe osv. opstartes og herefter nedlukkes igen, så vil jeg blive ekstra glad.
Hygge... og go Pinseferie (vejret er jo herligt)
//Søren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-12 09:56

Husker du at gemme din batch fil som "Alle filer" i Notesbog? Altså ikke som et txt dokument men Alle filer i drop down menuen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-12 10:08

Jeps!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-12 10:10

NB: ... og husker ikke scriptet til at nedlukke programmet igen (Alt+F4) - opstartsdelen er ikke noget problem

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-05-12 10:52
Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 200 point
Dato : 25-05-12 10:54

Instructions

Open Notepad. Go to "Start" and click on "Accessories." Select "Notepad" from the menu.

Find the file names of the programs you want to close. With the programs running that you want to close, right-click on the task bar and click the "Task Manager" option. Select the "Processes" tab to view a list of file names that are currently running.

Use the "taskkill" command in Notepad along with the file names you got from Task Manager. Write a separate command for each file you want to close. Each command line should look like the following example: taskkill /im filename.exe. If one of the programs you are closing is Firefox, the command line would read: taskkill /im firefox.exe.

Save your new application as a .BAT file. Select "Save As" and manually type ".BAT" at the end of the file name you gave to the batch file you just created.

Run the batch file. Double-click on the new application to run it. All the programs you included in the batch file should shut down properly.

Read more: How to Close Multiple PC Programs With a Batch File | eHow.com http://www.ehow.com/how_2240453_multiple-pc-programs-batch-file.html#ixzz1vs0IErYq

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-12 11:48

Tak for svaret nomore
Du ku' ha nøjes med kommandoen:
taskkill /im firefox.exe eksemplet, med hellere for meget end for lidt

Go' Pinse

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-05-12 12:03

Så kan andre jo også følge med

Kommentar
Fra : CLAN