/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
motorproblemer plænetraktor
Fra : hojriiskim
Vist : 1276 gange
50 point
Dato : 25-05-12 08:14

Hej.

Søger et par gode råd til en motor på en plænetraktor (Ginge ride on 6000) som driller lidt. Den anden dag kørte den tør og blev skubbet ind. Næste dag fyldte jeg benzin på og så ville den ikke starte. Den var druknet så der løb benzin ud ved luftfilteret og tændrøret var helt sodet til. Efter lidt rens og så videre kom der liv i den igen. Igår skulle jeg så bruge den igen. Den klippede græs i 1-1,5 time og løb så tør for benzin. Jeg tankede op og den startede med det samme. Jeg kørte så et kvarter og standsede da. Efter et kvarter ville jeg starte igen og det lykkedes ikke. Tændrøret var sodet og jeg rensede det, trak nogle gange i snoren uden tændrør. og prøvede igen - uden held. Der kom igen benzin ud ved luftfilteret. Jeg forsøgte at tjekke tændrøret for gnist, men umiddelbart kan jeg ikke se en gnist. Jeg byttede tændrør med en anden plæneklipper og den startede fint med tændrøret. Jeg efterfyldte olie som stod lidt lavt, satte gas-håndtaget så lavt som muligt og trak i snoren uden tændrør. Det undre mig lidt at der så kom benzin med ud af tændrørshullet når den var sat helt i bund i gassen.

Nogen ideer til hvad der er galt? og hvordan griber jeg den an?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-12 08:28

Mit bud er at den drukner. Fordi den får formeget benzin at leve af.

Du skal have adskilt din kaburator og renset den. Jeg kender ikke die plæneklipper men noget tyder på at svømmer har sat sig så den ikke lukker, når svømmerhuset er fyldt på.

(Svømmer virker om vandlukker i et toilet, den lukker når beholder er fuld).

Men en ting er sikkrt du skal finde årsagen til at den lukker så meget brændstof ind.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-05-12 09:59

Der er tale om en Tecumseh VLV60es motor hvis det hjælper noget. Tror jeg har fundet en repair manual der viser hvordan man får "float bowl" af, så det vil jeg prøve.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-05-12 10:17

Super. Så er du på rette spor.

Du skal lige huske at det skal være pinligt rent når du samler det igen, da det er meget små kanaler til brændstof. Der skal ikke meget skidt til for at det ikke virker.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-05-12 22:25

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Jeg tog flyder karet og karburatoren af og renste det hele. Nu køre den umiddelbart som den skal igen.