/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
100 % mørklægningsgardin.
Fra : vedikkealt
Vist : 4165 gange
500 point
Dato : 20-05-12 07:25

Hej med jer...

I vores soveværelse, har vi vindue til gulv, altså et vindue i sådan ca. en dørs størrelse.

Vi ville have et mørklægningsgardin, men blev ikke ordentligt vejledt, og fik derfor et Luxaflex gardin, hvor lysindfaldet rundt om mørklægningsgardinet er på fuld styrke.

Gardinmanden vil så sætte en U skinne rundt om det, som det så kan køre i, og stoppe lysindfaldet, efter min vurdering en hovsa løsning.

Velux laver vist kun til egne vinduer, og hos Faber er der vist heller ikke noget brugbart.

Hvorfor er det så svært, eller er det bare mig der ikke kan finde det rigtige...?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-12 07:39

Jamen... når gardinet kører i en skinne, kan der ikke komme lys ind i siderne. Det er sådan det fungerer i en campingvogn, og der er lyset umuligt at få ind, der kan komme en anelse i bunden, men hos dig, er det helt nede ved gulvet, så det burde ikke betyde noget.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-05-12 08:21

Det er samme måde Velux faber gør de har bare nogle som er designet til deres

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-12 09:50

Hvad med nogle mørkekammerlamper så der bliver buldrende mørkt ?

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 500 point
Dato : 26-05-12 18:11

Skinne systemet er bestemt godt. Du kan også få plissé gardiner, der opfylder formålet. Systemet hedder Light- Block forhandle bl.a. her
http://www.sadolinfarveland.dk/moerklaegningsgardiner

Citat
Udover at mørklægge rummet, kan du nu også kombinere Light-Block gardinet med et dobbeltlags inseknet. Det giver dig mulighed for at benytte dit gardin som mørklægning og som fluenet – begge dele i samme gardin.
http://www.get2press.dk/default.asp?show=showpm&pmid=4882

Sov godt

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-05-12 08:47

Tak for svaret HelleBirgitte.

Og det er lige præcis det der er gået tosset her, butikken har leveret et traditionelt mørklægningsgardin, hvor lyset strømmer ind - hele vejen rundt - og dertil har vi hvide lysninger, så spotten er tændt når solen står op...

Gardin firmaet har ikke - og er ikke nemme at få i tale, bare var de 12 dage om at svare på en mail, og det efter jeg den tiende dag personligt var i butikken, for at få et svar... ...

Så nu har jeg meddelt gardin butikken, at de gerne må hente deres gardin, og vil de ikke det, så sender jeg det med posten, sammen med regningen på det nye gardin til 3900 kr. som jeg har bestilt i en anden gardinbutik.

Vi fik sat gardinerne op i marts måned, og butikken er ikke kommet op med noget løsnings forslag endnu...

Og det hverken kan eller vil jeg bruge mere tid på.

Men betaler de ikke regningen, så må jeg jo bruge tid på det igen ...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-05-12 08:53

# Nordsted1

Den skinne de ville sætte udenom gardinet, var en U skinne, så det kunne køre deri, jeg var stærkt i tvivl om denne løsning ville løse problemet, og det har jeg fra flere gardin butikker sidenhen hørt, ikke ville løse problemet, lysindfaldet ville højst blive dæmpet en 15 - 20 %.

Den nye gardin mand har lovet, at når han går herfra, så kommer der mere lys ind af sprækkerne i døren, end af det gardin han sætter op, også selv om det sidder i morgensol siden.

Og det glæder jeg mig dælme til... ... ...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-05-12 10:29

Velbekomme. Håber gardinet kommer til at fungere