/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Auktion over konfiskerede biler
Fra : lillegubbi
Vist : 10869 gange
100 point
Dato : 19-05-12 15:26

Er der nogen der ved hvor man kan se, hvornår told og skat holder auktion over de biler de konfiskere, ved de forskellige aktioner de laver?
Jeg er interesseret i auktioner i jylland.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 19-05-12 16:06

Næh, men har du overvejet den tanke at kontakte Told og Skat?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-05-12 16:59

Prøv med statstidende

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-05-12 17:01
Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-12 22:07

en meget stor del af den slags biler og MC, sælges på auktion i Vejle hver tirsdag,
http://dk-info.bca-europe.com/default.aspx?page=11

hvis du har tænkt dig at byde / købe noget der,
skal du sætte dig grundig ind i reglerne, og høre efter hvad der bliver sagt,

desuden er du nød til at have et temmelig godt kendskab til det du vil købe (for ikke at blive snydt)
det sælges nemlig 'ukategoriseret',.. altså som beset, og nogle uden afgift, + salgs-salær og moms.

på en normal bilauktion er bilerne delt ind efter stand .. fx
http://dk-info.bca-europe.com/k%C3%B8b.aspx

Citat
Salgskategorier:
Alle køretøjerne er mærket med skilte, der viser de af sælger oplyste data. Når den aktuelle bil bliver auktioneret, kan auktionarius benytte en af følgende salgskategorier, der udelukkende refererer til motor, gearkasse og for/bagtøj:

Kategori A:
Køretøjet må ikke have mekaniske defekter, ubetydelig støj må forekomme.

Kategori B:    Er der en eller flere defekter, skal dette oplyses

Kategori -:    Køretøjet sælges i den stand den er og forefindes

... hvis du ved meget om det køretøj du har lyst til at byde på, og undersøger det meget grundig,
KAN,.. du i nogle tilfælde være heldig og gøre et godt køb (bestemt også det modsatte)
er du i tvivl om din viden,.. så tag en ekspert med,

husk på alle dem der virkelig VED noget om motorkøretøjer
incl div, mekanikere, handlere og forhandlere,.. er der også HVER tirsdag,

har du først købt noget 'lort',.. er der ingen fortrydelsesret på den slags
normal auktionspriser kan du finde her (dertil kommer forhandlerens fortjeneste)
http://www.autocom.dk/consumer/index2009sig03.do?lid=DK_HPexp35&intcmp=DK_HPexp35

Der ville jeg foretrække at handle,... der er normalt en MEGET grundig beskrivelse af køretøjet, incl servicebog, tegning over buler / ridser osv.
er bilen ikke som beskrevet, annulleres handlen bare, ;)

Godkendelse af svar
Fra : lillegubbi

Dato : 04-06-12 15:26

Tak for svaret EA_HS.