/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
img til noget brugbar
Fra : kivi
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 18-05-12 07:47

jeg har fået en cd med et program ,som jeg ikke rigtig ved hvad er da den kommer fra et loppetorv ,der står noget med p pro,jeg er nysgerig , når jeg prøver at se hvad den indeholder kommer den frem med at den vil brænde det har jeg prøvet men det får jeg ikke nået ud af , for når jeg så prøver at åbne den så er jeg tilbage til udgangspunktet ,såvidt jeg kan se er det en img fil jeg har søgt på et program til at convertere den men synes ikke at have noget brugbar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-12 08:05

En img-fil er en "billedfil"...

Den kan høre til et utal af programmer men er sandsynligvis et spejlbillede/backup af et eller andet - hvad er svært at sige....

Du kan prøve at åbne den i notepad - deraf vil ofte kunne ses hvilket program der har lavet den...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-05-12 08:19

Refi er inde på det rigtige. Det er højst sandsynlig et spejlbillede at et program. Det kan du bare vælge og brænde som den også selv vil. Du kan jo altid kassere bagefter hvis ikke det er noget.

Kommentar
Fra : humleglad

Dato : 18-05-12 08:25

En img-fil tilhøre en gruppe af filer oftest betegnet som iso-filer. Der er tale om et "image" af et program eller en gruppe af filer samlet i en enkelt fil. iso-filer kræver en fortolker for at virke. Du skal altså bruge et program som kan håndtere denne filtype. Det kunne være et program som f.eks. PowerISO. Med powerISO vil du være istand til at brænde filen til en disk, som så vil kunne afvikles på din pc. PowerISO kan alternativt oprette et virtuelt drev på din pc, som vil kunne afvikle img-filen direkte. Der skal altså et særligt program til for at enten omdanne filen til et eksekverbart program eller alternativt køre filen direkte på et virtuelt drev. Det lyder måske lidt langhåret, men har du først PowerISO installeret, giver det meste sig selv. Held og lykke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-05-12 08:57

Ja eller det gratis Ashampoo Burning Studio.
Img (iso) fiken brændes son et billede. Dvs du bare skal vælge det i menuen så brændes det ud til en brugbar disk hvor du nu kan se hvad det er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-12 09:24

Tja...

Nu fortæller spørger jo at det ER prøvet....

En "ud"brænding af filen er IKKE garanti for den kan bruges til noget - det vil i de fleste tilfælde STADIG kræve udpakning af det SAMME program som oprindeligt har lavet den.....

Så det primære må stadig være at finde ud af med HVAD den er lavet - det kan notopad som sagt ofte fortælle - og notepad (notesblok) ER allerede på maskinen....

Kommentar
Fra : humleglad

Dato : 18-05-12 09:51

Det lyder nu for mig som om spørger har brugt et almindeligt brænderprogram til opgaven, siden han kommer tilbage til udgangspunktet. Det er imidlertidig rigtigt som fijala skriver at Ashampoo burningstudio også håndterer ISO-filer og det er i øvrigt et ret godt program som er nemt at gå til.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-05-12 11:04

tak alle sammen ,jeg er noget til at der står gmapsupp på filen og når jeg så klikker på filen står der at jeg skal brænde og det har jeg gjort flere gange uden det ønskede resultat men hvad pokker er det

Kommentar
Fra : humleglad

Dato : 18-05-12 11:14

Har søgt lidt. Det ser ud til at være en kortfil til en Garmin gps. Giver det mening?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-12 11:16

Det er kort til en Nüvi gps

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-12 11:17

Ja...

Garmin Nüvi for at være helt præcis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-12 11:19

Citat
da den kommer fra et loppetorv

Så de er sikkert så gamle de ikke kan bruges til noget

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-05-12 11:25

ja måske men derfor kunne jeg godt tænke mig at åbne den for at se hvad det er

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-05-12 11:29

Hvis du downloader Daemon tool lite, så kan du mounte .img filen til et virtuelt drev og se hvad filen indeholder.

Daemon tool lite kan du hente herfra.
http://www.disc-tools.com/download/daemon

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-12 11:32

Du kan forresten også bruge winrar til at åbne filen og se indholdet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-05-12 18:47

winrar kan hentes i en gratis demo.
Pak filen ud først. Nu har du de filer som normalt ville være på skiven. Men en Nüvi installation kan kun ses på din Garmin, så hvis det er gammelt er det ikke meget værd.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 20-05-12 07:48

Tak for svaret webnoob.