/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Transformer til T5 lysstofrør
Fra : jesper.s
Vist : 2655 gange
100 point
Dato : 15-05-12 14:31

Hej.

Jeg har et spejl med lys indbygget. Transformeren er brændt af. Jeg har prøver at google uden held. Nogen der kan hjælpe? Der står at udgangen er på 600V og 13W.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : grow

Dato : 15-05-12 14:58

Tag transformeren med ned til en el-forretning.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-05-12 15:15

Hvis du skal have en ny drosselspole "transformer", kan du kontakte http://greenline.dk
Ellers kan den købes ved den lokale elektriker.

De laves i et hav af fabrikter, der er ikke krav om at den du sætter i er præcis samme fabrikant.

Tekniske data omkring effekt skal dog svare til det rørets effekt mærkning " W "

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 15-05-12 15:43

Du skal søge efter hf-spole da din forkobling er elektronisk , så skulle der være lidt held med søgning på Google .........

Mvh Bassebo.....

Accepteret svar
Fra : JRST

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-12 16:09

Ellers kan du købe et tilsvarende armatur i Harrald Nyborg.
Hvis armaturet ikke passer, kan du bytte spolen over.

http://www.harald-nyborg.dk/p5487/lysliste-med-lysroer-13w-t5

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-05-12 06:08

Som jrst skriver er den billigste måde

Det er også en fejl at Harald Nyborg og andre skriver alle typer lysstofrør bruger Spoler og halogen olign bruger Transformer

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-05-12 06:11
Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 17-05-12 07:25

Tak for svaret JRST.