/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kode på serverfejl
Fra : trimare46
Vist : 613 gange
300 point
Dato : 14-05-12 20:00

hvordan finder man ud af, hvad en serverfejl dækker over.
og findes der også en facitliste eller noget om, hvordan man slipper af med fejlen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-05-12 20:37

Hvilke server fejl tænker du på?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-05-12 20:43

Hvis det er HTTP error koder du tænker på så kan du prøve og kigge her.
http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-05-12 21:23

det er mit mailprogram der driller igen. jeg kan hverken sende eller modtage.
det er meget i perioder.
somme tider fungerer det næsten perfekt, men andre gange kan jeg ikke få det til noget som helst.
jeg får denne meddelelse

Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen Hotmail (skipper3).

Serverfejl: 0x80048848
Server: 'https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/Sync.aspx'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x80048848

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-05-12 22:08

Ja det var jo noget helt andet end det jeg troede.

Kan du ikke komme med lidt mere info.

OS og mailclient?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-05-12 22:19

jeg bruger windows live mail
os ved jeg ikke hvad betyder

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-05-12 22:53

OS = Operativ System

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-05-12 09:19

jeg bruger windows 7

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 300 point
Dato : 15-05-12 10:13

Prøv her - ellers vil jeg gætte på deres server ikke virker efter hensigten
http://answers.microsoft.com/da-dk/windowslive/forum/hotmail?auth=1

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-12 16:54

Trimare, jeg kører med win7 og bruger live mail.

Microsoft har haft problemer med deres mailserver, jeg har også haft fejl. Dog er der ingen problemer i disse dage.

Men jeg har 2 mailadresser og jeg havde så mange proglemer at jeg slettede den ene og oprettede den igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-12 17:20

Nu skulle jeg lige hente mail og nu er ser serverfejl igen på den ene konto. Så du er ikke alene Trimare.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-05-12 17:57

jeg har været inde på den side som nomore sendte et link til.
ifølge det svar jeg har fået indtil videre, er der en del uautoriseret trafik på min mail og den er derfor blevet lukket.
men det stemmer ikke særlig godt overens med det faktum, at jeg har den samme mailadresse på min telefon, og den virker udmærket.
så det bør vel være et eller andet med min pc der er galt.
kan man bare slette en mailadresse og så lave den samme igen, eller skal der en ny adresse til.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-12 18:10

Jeg tror ikke din maskine er i udu, det er nærmere Live mail der har fejl.

Jeg ville forsøge at ringe til Microsoft og klage min nød.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-05-12 21:25

jeg har tidligere ringet til microsoft, men de siger det er der hvor jeg har købt computeren, at jeg skal henvende mig.
og de er så lige gået konkurs.
men jeg ringer til dem igen, for det her duer sgu ikke i længden.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 16-05-12 21:14

Tak for svaret nomore.