/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Inkasso
Fra : pabloj
Vist : 736 gange
500 point
Dato : 14-05-12 19:33

Hvad er mest korrekt at skrive:
Da beløbet ikke er betalt vil det uden yderligere varsel blive sendt til inkasso
eller
Da beløbet ikke er betalt vil det uden yderligere varsel blive opkrævet ved inkasso
eller hvad?

Jes

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-05-12 19:37

Hvorfor starte sætningen med "Da" ?

Prøv at formulere dit problem med talte ord og skriv sætningen bagefter.

Mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 510 point
Dato : 14-05-12 19:48

Idet forfaldne beløb ikke er kommet os i hænde indenfor fastsatte tidsfrist vil vort tilgodehavende blive sendt videre til inkasso.

De vil høre nærmere fra HA.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 14-05-12 20:10

LuffeA, det lyder meget rigtigt.
Benjamin.Hansen, det er til en idiot af en blikkenslager. Han har fået en skriftlig opkrævning af et beløb ifølge en kendelse fra Håndværkets Ankenævn.
Det er så en påmindelse og information om at det vil gå til inkasso.
Som forbruger kan jeg gå direkte til fogedretten, ifølge ankenævnet, med deres kendelse.

Jes

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-05-12 20:50

Citat
LuffeA, det lyder meget rigtigt.

Dog ikke med HA

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-05-12 21:01

Har vedkommende ikke direkte modtaget afgørelsen, fra ankenævn?

Hvis han var part der burde han have modtaget denne afgørelse.

Hvis der for holder sig således, kan du for at være venlig henvise til denne afgørelse.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-12 21:23

Citat
Han har fået en skriftlig opkrævning af et beløb ifølge en kendelse fra Håndværkets Ankenævn.
Det er så en påmindelse og information om at det vil gå til inkasso.

Da De ikke har reageret på mit seneste krav vedr. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, skal jeg hermed meddele dem en sidste frist på 8 dage til betaling af beløbet.
Såfremt beløbet ikke er mig i hænde senest d x/x-2012 bliver sagen overdraget til min advokat med henblik på retsforfølgelse. De dermed forbundne omkosninger vil blive tillagt gælden.

Mvh.

xxxx

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 14-05-12 21:37

Hmm, jeg skal ikke på tværs af refi.

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 14-05-12 22:13

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : dajudge

Dato : 10-06-12 22:24

Jeg har tidligere, uden held, forsøgt inkasso overfor genstridig debitor. Nu handler det ikke længere om at forsøge at inddrive gælden, men at udøve lettere lemlæstelse af debitor. Jeg får måske ikke mine penge derved, men tilfredsstillelsen ved at tildele ham en alvorlig lærestreg. Hvordan får jeg fat i HA's eller Bandido's afdeling for grove trusler, lemlæstelse og vold?