/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad skal gøre for at få et plejebarn?
Fra : PeterTheisen
Vist : 1343 gange
10 point
Dato : 14-05-12 16:13

Hvad skal gøre for at få et plejebarn? Hvilke krav skal man leve op til? Kan man få et plejebarn, hvis man bor alene?

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 14-05-12 16:24

Du skal få styr mere på dit liv,hvis (de) ser dine indlæg i kandu,glem det,unge mand

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-05-12 16:37

Man skal være over 18 og man skal være i stand til at bruge google, så Peter har lang vej endnu.

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/Sider/adoption.aspx

Citat
Også enlige ansøgere kan godkendes til adoption. Ved vurderingen lægges der vægt på, at den enlige har særlige kvalifikationer, der gør ham eller hende egnet til at opfostre et barn alene. Ved vurderingen af særlige kvalifikationer lægges bl.a. vægt på ansøgerens kontakt til familie og øvrige netværk.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-05-12 17:00

Nu hedder han formentlig Kristian! Det hedder han på andre sites (dem hvor han ikke endnu er blevet ban'net for at spamme)!

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 14-05-12 18:16

Hej Peter
Det kan du ikke få. Man skal være et ægtepar og jeg regner med at du er alene.
Så glem alt om det.

vic200

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-05-12 18:24

>vic199 hvis du gad læse mit indlæg, kunne du uden videre konkludere at man godt som enlig kan adoptere.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-05-12 18:43
Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 14-05-12 19:12

Det er bestemt ikke noget, jeg har overvejet, da jeg aldrig skal have mine egne børn eller andres børn. Jeg afskyr de skabninger som pesten. Men jeg diskuterede det med en ven i dag.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-05-12 20:18

Citat
Jeg afskyr de skabninger som pesten

Du er simpelthen bare FOR MEGET

Kommentar
Fra : webm

Dato : 14-05-12 20:20

Denne person er da ved at overgå Jørgen Rudolph med flere længder i tåbeligheder

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 14-05-12 20:48

ja,nu kan det vist ikke blive meget værre

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 10 point
Dato : 14-05-12 21:55

Først spørg du til plejebarn - det kan du godt selvom du bor alene.

Du skal henvende dig til den komunne som du vil ansættes af og efter en del samtaler og hvis du bliver ansat vil du få et eller flere plejebarn/børn som passer til dig og dine evner.

Mange nævner her adoption og er det endelig det du mener kan du godt blive godkendt i Danmark til adoption, men det er ikke alle lande der vil have at deres børn bliver adopteret af enlige, da grunden til at bortadoptere ofte er at den ene part er enlig.

De krav der stilles til dig som plejefar afhænger helt af de børn du skal have i pleje, nogen gange er det nok at det er "et typisk godt hjem" andre gange skal man have særlige forudsætninger da det er et "skadet" barn man få.

Husk at være plejeforældre omfatter gerne hele ens familie og netværk. Personligt få jeg meget ud af være plejekusine - men det kan også være følsemæssigt hårdt og udmattende, det er et 24/7/365 job og der er ikke plads til dårlige dage.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-05-12 00:18

Læser du overhovedet ikke den tråd du deltager i Tak_for_hjælpen?

Citat
Det er bestemt ikke noget, jeg har overvejet, da jeg aldrig skal have mine egne børn eller andres børn. Jeg afskyr de skabninger som pesten. Men jeg diskuterede det med en ven i dag.

Spørgeren er jo bare en unormal klovn som har et kæmpe behov for at spamme dette forum!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-05-12 01:24

Mit øje skuer lige en sætning: der er ikke plads til dårlige dage...hmmm, så kan INGEN adoptere..vel?

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-05-12 05:55

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 15-05-12 06:42

Citat
Men jeg diskuterede det med en ven i dag.

Han læst dine indlæg,så betragt ham som støttepædagog,'diskuterer/er også at lede' unge mand

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 15-05-12 09:17

mangorossa jeg skriver om plejebørn og ikke adoption, der er meget stor forskel på de 2.

Et barn man adopter bliver som sit eget barn, er man plejeforældre har man som arbejde at drage omsorg om et barn, du er ansat af komunnen og få lån for det og med overenskomst ansættelses kontrak osv lige som hvis man var HK´er.

Der er mange grunde til at børn kommer i pleje lige fra forældres død og der ikke er anden familie til at tage sig af dem eller at der i familien er store problemmer som gør at forældren ikke kunne drage omsorg om dem som vi stiller for norm i dag.

Har du et af de børn som er skadet er der netop ikke plads til en dårlig dag, lige som der er andre erhverv i danmark hvor der ikke er plads til en dårlig dag, forstil dig en læge, jordmor eller andre som har store ansvar at de kommer til at sige ups - har lige en skidt dag, det går bare ikke. Så det kan være meget hårdt job at være plejeforældre.