/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Forår
Fra : o.v.n.
Vist : 849 gange
100 point
Dato : 13-05-12 21:28

Er i her endnu? Jeg synes ind imellem at der ikke er så mange aktive brugere, måske skyldes det foråret og travlhed i have med mere, jeg har også haft en masse gøremål, vil i se med?
http://youtu.be/0UKF0Lb3YgU
det var i fredags og så lige en helt ny:
http://youtu.be/GcvN3xy8u4U
måske ikke så meget et spørgsmål, men kom så med kommentarer i stedet for at svare, filmene er filmet med min nye telefon som kan meget andet end at snik snak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-12 21:45

Hvor er det skønne dyr. Vi har skotsk vildtkvæg gående på engene ved Vestskoven og så nogle sortbrogede. Vi har en ko græsser forening her og de dyr går 5 min herfra. Skønt med kalvene.

Og ja vi har travlt i haven og med cykelture på en sprit ny cykel. Ja forårskåd er det herligt at være.

Og er i ikke forårskåde, så må i gerne være misundelige.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-05-12 21:53

Herlige videoer. Godt du fik din nye telefon- selvom man vel næppe kalder den en telefon -..

Jeg har netop kørt forbi en folk, med nye kalve og det er da bare helt nuser.

Jamen her har jeg jo bare travlt med at fjerne mælkebøtter- har købt sådan et jern - så jeg kan stå helt oprejst og "plukke" dem. Det fungerer fint, men det er altså store huller, som jeg lige skal efterfylde med lidt jord.

Fint vejr idag, så jeg er også helt mast af al den friste luft.

fortsat god søndag, i de sidste par timer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-05-12 21:55

ups staver som en brækket arm

folk= flok

friste= friske

sæt selv ind

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-05-12 22:07

super

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-12 22:21

Godt at se der stadig er liv på siden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-05-12 22:27

Hvor er jeg glad for at se, at du ikke har ædt Preben endnu

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-05-12 22:28

Citat
IGodt at se der stadig er liv på siden

Jamen det er der da- vi er lige her

Men du har ret, nogle af os, har nok haft travlt i have og hegn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-05-12 00:36

Jeg har ikke været ret meget på Kandu de sidste par uger. Gigt i fingrene går ikke godt sammen med at sidde og skrive på et tastatur.

Min energi gik ud over huset, solen afslørede snavset og så skulle der gøres noget ved det. Men træningen skulle også passes.

Jeg ved slet ikke hvordan jeg fik tid til at arbejde den gang jeg arbejdede.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-12 10:25

Fantastiske flotte film.Og fantastiske dyr.Det gi`r ro i sjælen at betragte dem.Ren livseliksir.
Selv er jeg lidt "kodriver",3 - 4 gange om året.Har en hold venner,som vi hjælper med at flytte dyr (magen til dine) fra den ene græsmark til andet.

Der kan være lidt problemer,når de skal op i vognen.Men det hele foregår,med "list og lempe".De skal helst "lokkes",på een eller anden måde.Her er det jo dyret,der bestemmer....vores kræfter er jo få,i forhold til koens/tyrens.

Men får man først fanget kalven,skal mo`ren nok følge med.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-05-12 11:05

Citat
Her er det jo dyret,der bestemmer.
ja det fandt vi ud af da tyren skulle op på vognen, selv om han har prøvet turen før så var det først efter megen lang betænkningstid at han gik op, og da han lige pludselig fortrød og vendte tilbage til stalden, ja så var det bare at stå til side og lade ham gå forbi, der er ingen som kan holde en tyr på 1200 kg tilbage når han vil frem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-05-12 11:08

Har du ikke tyrens mor? For hun kan da flytte sin kalv. Også selv om han vejer 1200 kg.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-12 11:34

Citat
ja det fandt vi ud af da tyren skulle op på vognen, selv om han har prøvet turen før

I den situation,har vi før gjort brug af "det svage køn"s tiltrækning.Den virker altid,også blandt dyr.
Vi trak en ung kvie op i vognen først.(Som slet ikke skulle med).Øjeblik efter stod den pænt ved siden af hende.Hurtig fortøjning af den,og så ellers ud med kvien igen.

Vi "hanner",er nemme at narre.

M.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-05-12 18:04

smuller54 - deT sidste par timer - hmmm

Sikke prægtige dyr, o.v.n.

Æælsker at "Folk og Fæ" på Charlie - ren råhygge for en byboere, der ikke længere er så vild med storby-livet...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-05-12 18:06

minus e......

Jeg har haft folk til at lave mit "havearbejde" i vores baggård pga mit brækkede ben. Johh, lidt godt kom der da ud af det. En vicevært-afløser

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-05-12 18:25

@camillasmoster

er det een man kan dele

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-05-12 19:45

Ja camillamoster jeg kunne også godt bruge sådan en havemand.

Men ellers har vejret været fint her, alle de sidste 3 dage.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-05-12 21:13

Skønt at se dine dyr.
Næsten dagligt går jeg tur langs en å, hvor der plejer at gå kvæg i nogle folde, men de er ikke kommet ud endnu.

Min datter på 15 blev lidt sur på mig sidste år på hendes fødselsdag, i august, for jeg kunne fortælle hende, at der, siden dagen før, var kommet en ny kalv til verden, så nu måtte hun dele fødselsdag med en kalv.

I år er der kommet noget kvæg ud et andet sted langs åen, de er ikke særligt store, men jeg synes ikke det ligner kalve, de er helt sorte.

Jeg håber på, at få en mindre, og billigere, lejlighed inden for de næste par år, så jeg går og rydder lidt op/ud i gemmerne.

En have har jeg ikke, men altan-kasserne er blevet plantet til, omend de af og til må ind om natten.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-05-12 21:33

Jeg går stille og roligt og smider ud. Vi ved at vores hus skal renoveres om 3-4 år og at vi skal fraflytte i 8-12 måneder. Og så flytte tilbage til et nyrenoveret hus, ca 2000 kr dyrere.

Men da vi flyttede ind var det med 100 flyttekasser (alt var pakket i kasser) og nu har jeg et må om at næste gang vi flytter så er det med max 85 kasser. Optimist? Ja men det skal lykkes.

Og vilken svir at flytte ind i et nyt hus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-05-12 02:27

For at begynde bagfra
Citat
flytte tilbage til et nyrenoveret hus
det må jeg have tilgode men er selvfølgelig en lillebitte smule misundelig, jeg bor et 150 år gammelt utæt hus (godt man har halmfyr)
Troldepige: de kreaturer som du har set er sikkert Galloway kvæg, de er nemlig kun i cirka halv størrelse af de store racer: http://www.gallowayforeningen.dk/sorte%20billeder/images/flok%20kvier.jpg nyder du ikke at haven ikke er større end du kan have den i stuen? det er ikke altid at min store have får den opmærksomhed som den burde, det er de største og kraftigste af buskene som overlever,

Ups så havde jeg glemt at computeren ville genstarte om en time, og den time var gået og skærmen blev sort, heldigvis bruger jeg Firefox og kunne klikke på Genskab sidste session, så alt det jeg havde skrevet stod på skærmen og jeg kunne forsætte
Cammillasmoster: er benet ikke snart brugbar igen, det er da længe siden vi første gang hørte om uheldet?
Mosebaek: det med hundyret virkede lige modsat her den anden dag, koen gik op og ned ad vognen men tyren skulle ikke nyde noget, måske fordi det var en hidsigprop den ko der hvis hanner er nemme at lokke, så kan hunner til gengæld være meget lunefulde (for at sige det mildt)
Smulder54: en af mine kolleger fortalte at han forleden fik besøg af naboens knægt på 10, farmand havde købt en mælkebøtte jern og knægten ville vide om det passede at man kunne tjene 1 krone pr. mælkebøtte, prisen blev forhandlet ned til 50 øre pr. styk og efter et par timer gik drengen hjem med er 50er på lommen, han var ved at revne af stolthed, så mange penge var han ikke vant til at tjene selv

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-05-12 07:02

Citat
Troldepige: de kreaturer som du har set er sikkert Galloway kvæg, de er nemlig kun i cirka halv størrelse af de store racer: http://www.gallowayforeningen.dk/sorte%20billeder/images/flok%20kvier.jpg nyder du ikke at haven ikke er større end du kan have den i stuen? [Blink]

Jo, det er skønt med så stor en have, men det skønneste er, at jeg ikke selv skal passe den.
M.h.t. kvæget kan det muligvis være Galloway, jeg er ikke helt sikker. De er helt sorte, ikke noget med over i det brune eller noget, knald-sorte. Og deres pels danner en "stjerne" i panden, du ved, sådan en hvirvel.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-12 16:48

Og så hører jeg lige i radioen at Sjælland har sol og varme, og alle andre har regn, blæst og overskyet.

Så er det godt at bo på Sjælland.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-05-12 19:53

Citat
Så er det godt at bo på Sjælland. [Hahahahaha]

Ja, det har faktisk været dejligt vejr her på Sjælland i dag.
Til morgen kunne solen ikke trænge gennem skyerne, men senere på dagen blev det rigtig lunt.

Jeg tog gummibørsten i lommen da jeg skulle ud med hunden i eftermiddags, så satte vi os ved åen og fik en masse hår af.
Hunden fandt sig faktisk pænere i det end han plejer at gøre herhjemme, han kunne jo snuse imens (der er jo informationer i luften), så da jeg var færdig med, at børste ville vovse slet ikke med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-12 19:59

Så har du gjort en god gerning i dag troldepige. Fuglene elsker hundehår når de bygger.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-05-12 20:11

Citat
Så har du gjort en god gerning i dag troldepige. Fuglene elsker hundehår når de bygger. [Glad]

Lige præcis.
Og jeg slipper for, at de flyver rundt derhjemme.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-05-12 22:45

Sad ved aftensmaden og kiggede på en stor sort sky komme fra vest. Tordenvejr sagde den.

Men den gik sydover og vi fik et enkelt lyn og lidt torden, men ikke en dråbe vand. Nu trænger jorden snart til lidt regnvejr. Men jeg skal ikke klage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-12 01:02

Og her fik vi torden for alvor med tilhørende regn, det grænsede vist til skybrud men jeg har ikke set efter hvor meget vand der kom

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-05-12 06:50

Det regnede da jeg gik i seng, og jeg kan se, at der ligger lidt vand på asfalten nogle steder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-12 09:51

Og der er tørt her, der kom regn, 3 mm. Så i dag vander vi bedene (alle 10 m²) Vi har da regnvand i tønderne, for det regnede meget i april.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-05-12 10:05

Citat
Og her fik vi torden for alvor med tilhørende regn, det grænsede vist til skybrud

Det samme her.Af gammel vane,trak jeg alle stik fra den stationære,da tordenen var ret tæt på.

Jeg tror dog ikke risikoen,er ret stor længere.Men kan da huske,at der for nogle år siden,røg 6-8 pc`er her i nabolaget,da lynet slog ned.

De tåler vist ikke ret meget overspænding.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-12 10:10

Min afdøde svigermors nabo fil ødelagt alle el installationer da lynet slog ned i hendes hus. Der blev trukke helt nye ledninger og alle apparater blev udskiftet.

Så nej, PC'er tåler ikke så meget, men det gør andre apparater heller ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-05-12 17:59

Så kom regnen kun 2 mm.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-05-12 21:10

Her er regn on/off.

Jow jow, jeg spankulerer rundt på mine flade konvolutter.

Og så de kloge, at vand er sundt.... mit ben var fyldt med væske (som de sprøjtede ind, under OP). Det gav en djævelsk smerte. Men det er blevet meget bedre.

smuller - der er "desværre" for langt over til dig - hehe. Og ham her er ski´ da prof. På freelance. Og skal bare ringe, hvis jeg får brug for hjælp t'eet - yes!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-05-12 21:18

Citat
Jeg har haft folk til at lave mit "havearbejde"

Ha ha, det har jeg også, det er vores 2 viceværter.

Her regner det lidt ind imellem, det har det gjort siden i eftermiddags.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-05-12 10:21

Så blev haven vandet ovenfra, men nu skinner solen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-05-12 10:48

Solen kan ikke rigtigt bryde gennem skyerne.
Det blæser og er halvkoldt, 8-9 grader, jeg måtte have et tørklæde om halsen da jeg luftede hund.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-12 11:12

Citat
Solen kan ikke rigtigt bryde gennem skyerne.
Det blæser og er halvkoldt, 8-9 grader,
ordene kan udmærket bruges her i nordvest også, træls vejr nu der er hele 4 fridage

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-05-12 22:02

Troldepige - tag' det nu bare riiigeligt - men min vice-vicevært har skam også junior med sig.

Ja, man iklædte sig sin vinterjakke og tørklæde bare for at forlade sin vogn i to minutter

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-05-12 12:43

Heldigvis skifter vejret hurtigt- og nu til det bedre.

Skyfri himmel og et stort dilemma indtegner sig- rengøring indendørs eller udendørs ??

Måske bare dele sol og vind lige

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-12 01:18

Tak for deltagelse i tråden Mosebaek. Også en stor tak til alle andre deltagere, godt at se der stadig kan samles deltagere i små snakke tråd måske kommer der er nyt "spørgsmål" senere hvor jeg viser min bjergged (plænetraktor) frem

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-12 23:02

Selvtak o.v.n.

Jeg har været fraværende,i nogle dage.Rejse-fodbold.Men nu skal det gode vejr nydes.

Vh. M.