/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brænder?
Fra : Fynboerne
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 11-05-12 16:05

Vi har en tasso US30 keddel, som vi gerne vil have en ny brænder på. Kan det betale sig, at invisterer i dette, eller skal vi købe helt nyt anlæg? Den gamle brænder er en svensk Ecoteck.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 11-05-12 20:30

Den der brænder er det fyret du mener. ?
Altså den klump der sider på kedlen, indeholdende en blæsermotor og dyssen.
Det er jo kun digselv der kender til fyringsøkonomien.
Hvis det er fyret du vil skifte så prøv lige at snuse til en stoker.
At fyre med piller er billigere end olie, og det til trods at piraterne inde på borgen har lagt afgift på pillerne.
Der er flere ting at tage med i overvejelserne inden en beslutning.
Den tasso kedel kan hvis den ikke er defekt udmærket bruges til en stoker.
Hvor/hvordan bor du, nok ikke midt i en storby.
Højris

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 11-05-12 22:03

Det er den der sidder foran på selve tasso kedlen, at der trænger til at blive skiftet ud. Vi har i mange år fyret med piller og har planer om at fortsætte med det. Spørgsmålet er bare, kan det svare sig, at skifte brænderen ud, eller skal vi købe et helt nyt anlæg?

Annuller spørgsmålet
Fra : Fynboerne

Dato : 15-05-12 13:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål