/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Afløb fra bad - faldstamme - udluftning
Fra : jorael
Vist : 1058 gange
200 point
Dato : 10-05-12 20:55

"Kan du" og må en VVS'er tilslutte afløbet fra et badeværelse på 2. sal til udluftningen af toiletternernes faldstamme, som går lodret op gennem taget? Toiletterne er på 1. sal og i stuen. Eller skal der en ny faldstamme til, bare for afløb fra bad. Køkkenerne har en egen separate faldstamme.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-12 21:12

Hvis dimentionerringen er iorden og det udføres af en Autoriseret VVS instalatør er det muligt.

Mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 200 point
Dato : 10-05-12 22:41

hej jorael -
tag lige en snak med din lokale VVS´er - men umiddelbart er er ikke noget i vejen for at "skære" sig ind på stammen op til udluftningen, når det kun drejer sig om håndvask / bad - men skal du også have toilet med, så skal det under alle omstændigheder være en 4" - - -
Der skal ikke nødvendigvis en ny faldstamme til, men måske skal den øverste del opdimensioneres -det kommer helt an på de lokale forhold hvad der kan gøres, så kontakt ham VVS´eren - normalt giver han gode råd og evt. et tilbud uden at det koster noget -
mvh
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 11-05-12 15:00

Tak for svaret bennymanden og Benny.
Min murer mente, det er muligt at bruge toiletternes udluftning på ca 75 mm til afløbet fra bruseren, og det har han så ret i.
Naturligvis er det et job for en VVS'er.
Mvh.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-05-12 23:25

Selvtak jorael -
det lyder rigtigt, hvad din murer har sagt .....
god week-end
mvh
Bennymanden