/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor dømmes Riskær?
Fra : PeterTheisen
Vist : 383 gange
10 point
Dato : 10-05-12 17:44

Hvorfor dømmes Riskær denne gang? Dømmer man ham ikke bare for at tjene penge? Hvad er der galt i det? Hvis der er noget galt i det, hvorfor dømmer man ham så ikke bare til at modtage kontanthjælp resten af sit liv?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 20 point
Dato : 10-05-12 18:12

Han dømmes fordi han er en serieforbryder.

Han måtte for min skyld gerne modtage kontanthjælp resten af livet, hvis det kunne afholde ham for at lave ny kriminalitet, men jeg er bange for at han skulle have adskillige millioner for at stoppe.

Det er egentlig underligt med Riskær. Han er egentlig ikke uintelligent og han burde kunne indse at hans svindel bliver opdaget og at han bliver dømt. Alligevel kan han ikke holde sig på måtten og alligevel hyler han op, hver gang han bliver dømt for sin svindel.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-05-12 18:54

Venstrepolitikeren Martin Geertsen fik følgende besked på sin Facebook-side fra en person, der er tilhænger af Det Radikale Venstre:

"Flot arbejde, I demonstrerer for jeres sag. Håber, at frugten af jeres arbejde bliver, at nogen af de 1-2.000 københavnere, som hvert år vil dø af forurening og støj, hvis I får succes, bliver nogen af jeres kæreste. Håber, at produktivitetstabet på arbejdspladser og i trafikken i særdeleshed rammer jeres virksomheder."

Det er jo bare fantastisk! For et par dage siden diskuterede jeg med en muslim, der i øvrigt også stemmer radikalt, som ønskede, at Pia Kjærsgaard skulle dø.

Debatniveauet på venstrefløjen er virkelig højt, må man sige. Ole Krarup fra Enhedslisten slår sine medmennesker, når han er uenig med dem. Og havde vi ikke engang en socialdemokratisk statsminister, som stod og rev en bog i stykker - en bog, der var skrevet af en politisk modstander? Eller husker jeg helt galt, voldspsykopatiske venstrefløj?

Hvorfor klager sygeplejersker over lønnen? De mener, at de har så lav en løn, at det er tæt på sultegrænsen.

Hvad siger Dansk Sygeplejeråd om sagen? De siger, at en sygeplejerske med 9-10 års erfaring i 2010 tjente 30.234 kr. FØR pension m.m.

Hvad er der at klage over?

Kilde: http://www.sygeplejerskeuddannelsen.dk/~/link.aspx?_id=21EE051DB40540F1AC89480EEB5FD068&_z=z

Hvilke af KL's forslag synes du om?

1. At man ændrer fleksjobordningen, så færre benytter sig af den.

2. At SU’en afskaffes på kandidatuddannelser og afløses af et SU-lån.

#    Dato    Pnt        Spørgsmål    Gruppe
1    10-05-12    10    Dette svar er låst    Skal folk over 18 år betale en del? (7)    Politik
2    08-05-12    10    Du har købt denne besvarelse    Får man dødsstraf? (7)    Politik
3    07-05-12    10    Dette svar er låst    Får man gældssanering (4)    Økonomi
4    01-05-12    10    Dette svar er låst    Hvordan ser budgettet ud? (3)    Økonomi
5    29-04-12    10    Du har købt denne besvarelse    Får man et tillæg oveni? (7)    Økonomi
6    29-04-12    10    Dette svar er låst    Er mit budget realistisk? (7)    Økonomi
7    29-04-12    10    Dette svar er låst    Verden ligger i ruiner (5)    Politik
8    29-04-12    10    Dette svar er låst    En ny samfundsmodel (4)    Politik
9    29-04-12    10    Dette svar er låst    Hvilke kulturinstitutioner i DK? (6)    Politik
10    27-04-12    10    Dette svar er låst    Hvad er forskellen? (6)    Politik
11    26-04-12    10    Dette svar er låst    Hvor må man bo hele året? (8)    Politik
12    26-04-12    10    Du har købt denne besvarelse    Hvorfor afskaffes pengesystemet ikke? (10)    Politik
13    24-04-12    10    Du har købt denne besvarelse    Hvorfor skal nogle arbejde så lidt? (2)    Økonomi
14    23-04-12    10    Dette svar er låst    Er det mest realistisk? (8)    Økonomi
15    23-04-12    10    Dette svar er låst    Hvordan løses den? (2)    Folkeskole

3. At unge ikke længere kan tilkendes permanent førtidspension.

4. At der indføres en lavere satsregulering til pensionister og kontanthjælpsmodtagere.

Hvilke af KL's forslag synes du om?

1. At man ændrer fleksjobordningen, så færre benytter sig af den.

2. At SU’en afskaffes på kandidatuddannelser og afløses af et SU-lån.

3. At unge ikke længere kan tilkendes permanent førtidspension.

4. At der indføres en lavere satsregulering til pensionister og kontanthjælpsmodtagere.

Hvorfor skifter Enhedslisten ikke navn til DNSAP (Dansk National Socialistisk Arbejder Parti)?

Hvorfor dømmes Riskær denne gang? Dømmer man ham ikke bare for at tjene penge? Hvad er der galt i det? Hvis der er noget galt i det, hvorfor dømmer man ham så ikke bare til at modtage kontanthjælp resten af sit liv?

Hvornår får det ende med de evindelige spørgsmål som ingen relevans har for nogen?

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 10-05-12 19:02

Tak for svaret fun2.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-05-12 19:21

Så bliver der sandelig lukket i en fart...

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 11-05-12 10:01

psykopater kan godt være kloge mennesker fun2, men nogen af dem har det med at lave det samme også selvom de før er blevet snuppet for det før.
Jeg har kendt en selv, han var også en klog mand desuden en rigtig rar mand, men han var narkoman og lavede indbrud, problemet var bare at når han havde været ude om natten på en eller anden kro eller bar så gik der ikke mange timer før han blev hentet af politiet.
Jeg prøvede flere gange at forklare ham at han skulle lade være med at komme ind på den samme måde hver gang, men det var håbløst så han kom tit i fængsel dog ikke længe af gangen, det var min stedfader, en mand jeg skylder meget for han viste mig hvordan et mandfolk var.
VH: alan57