/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
scanning kører uendeligt
Fra : akselbo
Vist : 1361 gange
100 point
Dato : 09-05-12 21:34

min comp = dell xps3 - os = xp pro
jeg benytter Avira Antivirus Premium 2012, der updaterer dagligt og dtte problemfrit.
jeg scanner 1 gang ugentligt - og det taget uendelig lang tid = den synes at køre i ring = når en vis længde og starter forfra - og forfra osv

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-05-12 00:10

Måske du skulle overveje AVAST i stedet...

http://www.avast.com/free-antivirus-download

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 10-05-12 01:22

Du bør kontakte Avira support, jeg har samme program på min bærbare med Windows XP Home og der er ingen problemer, jeg smed Avast free ud og ind med Avira Premium 2012, jeg syntes at Avast var lidt træls at arbejde med men smag og behag er forskellig som du ser af ovenstående indlæg.
Et forsøg du kunne gøre inden du kontakter supporten: Afinstaller Avira og installer det igen, du har gemt koden så du kan registre igen når du har gen installeret:
http://www.avira.com/en/support-phonesupport-for-consumer

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-05-12 02:04

Citat
den synes at køre i ring = når en vis længde og starter forfra - og forfra osv

Hvad med bare slå PLANLAGTE SCANNINGER fra/ under avanceret/
planlægning/ planlagte scanninger = SLÅ SKIDTET FRA
Programmet kan også gøre din PC - særdeles langsom
hvis du har sat den til at scanne = før OPSTART
Selvfølgelig KUN hvis du kan DET

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-05-12 02:05

Ellers prøv MS`s gratis program.......det er der mange der kan LIDE..
Selv har jeg AVG - og det kører bare.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-05-12 02:10

Citat
der updaterer dagligt og dtte problemfrit.

Og så skal de nye opdateringer vel scanne for nye virus!!!!!!
du opdatere og programmet starter forfra
Så mange VIRUS findes der ikke, at du behøver at opdatere mere end
engang om måneden......
hvis andre på står andet = kommer de på MEGET usikre sider
OGSÅ mig (usikre sider), og jeg er endnu ikke rendt i en gammel virus-scanner
der ikke kan finde noget NYT.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-05-12 03:15

Citat
Så mange VIRUS findes der ikke, at du behøver at opdatere mere end
engang om måneden......
Jo der gør, og der kommer nye trusler hver eneste time så opdateringer flere gange daglig er på sin plads og måske ikke tilstrækkelig, der udvikles jo først en modgift når giften(virus) er på nettet og måske allerede inde på computeren, de fleste antivirus kan dog genkende noget af koden i en virus og giver så alarm hvis en mistænkelig fil er på vej ind, også selv om den er helt ny så er der i de fleste tilfælde tale om en kode som kan være en virus, ordet virus er her brugt fordi det er det navn de fleste forbinder med skidt på computeren, nutidens malware ligner slet ikke det som oprindelig fik navnet computer virus.
Nødvendigheden af at scanne computeren hver uge kan diskuteres, sikkerheds programmet burde fange skidtet allerede inden den er inde på computeren, min Antivir får lov at scanne hver søndag men finder aldrig noget, en anden XP computer jeg har, er aldrig blevet scannet efter at sikkerheds programmer er blevet installeret, den har Online Armor som opfanger enhver mistænkelig aktivitet på computeren og spørger om dit eller dat må få lov at køre, hvis virker navnet mistænkelig er mit svar: Bloker for aktiviteten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-05-12 03:24

Citat
hvis andre på står andet = kommer de på MEGET usikre sider
og hvad er så usikre sider? Jeg læste forleden at sider med religiøs stof er de sider som har de største trusler mod computeren i øjeblikket, nummer 2 på listen er nyheds sider, den gamle skrøne med at porno sider altid er inficerede holder ikke mere, den slags sider er langt nede på listen over usikre sider, det er "almindelige internet sider som er listet op, hvis computer brugeren bruger fildelings sider så er malware på dem alle (næsten)
Sikkerheds forum på nettet, som for eksempel Spywarefri, vil ikke rense en computer som de kan se er blevet brugt til fildeling, det er nemlig håbløs

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 10-05-12 09:46

tak for biodrag - jeg vælger at forsøge ovn's forslag om at af- og geninstallere avira - jeg har aktiveringskoden - og så håber jeg ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-12 09:56

Der er INGEN som helst grund til at scanne i tide og utide....

Når der er scannet første gang er maskinen/filerne jo rene.... (hvis ikke scanningen viser noget andet )

Derefter og i al fremtid er det KUN trafikken der scannes - det der allerede er på maskinen er jo spild af tid og kræfter at scanne EN GANG TIL.....

Det er fuldstændig hul i hovedet at scanne de samme ting i en uendelig

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 10-05-12 14:03

Tak for svaret o.v.n.. - sådan gøres det og jeg har det helt fint med en måske unødvendig (??) scanning en gang ugentlig - mvh Akselbo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-05-12 11:27

Selv tak og god scanne weekend godt det lykkedes med en gen installation

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 11-05-12 12:01

til o.v.n - om scanne weekend - næh, nu tager det ca 45 minutter at scanne 2mio filer ! - det kører bare helt som det skal.