/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Pibesovs.
Fra : piaskov
Vist : 1989 gange
200 point
Dato : 09-05-12 18:30

Hejsa alle.
Ja jeg ved det ... men det er sq alternativ behandling

Leif har været SÅ smart at puste en af sine piber igennem med sin trykluftspistol
Den tillod sig så at "sparke" bagud med det resultat at han fik pibesovs over hele sin NYE bluse.
Jeg har haft den "sovset" ind i sulfo og den har ligget i en pose...lufttæt...hele natten , hvorefter den blev vasket på 50 grader.
Tror i det hjalp ??? NIKS putter...den er stadig beskidt.
HVAD HULEN gør jeg....udover at skælde ud som jeg har gjort ????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-05-12 18:34

Citat
HVAD HULEN gør jeg....udover at skælde ud som jeg har gjort ????

Be'r ham om at købe en ny bluse til dig!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-05-12 18:34

Mon ikke tjære er væsentligste ingrediens i pibesovs. Så du burde nok følge opskriften for fjernelse af tjære, det er vist noget med en god del olie.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-05-12 18:35

Hvad er stoffet lavet af ?

Bomuld eller ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-05-12 18:42
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-12 18:56

Citat
Be'r ham om at købe en ny bluse til dig!

Det var HANS nye bluse det gik ud over som JEG har givet ham....tænker på om han måske ikke kan li' den
Citat
Bomuld eller ?

Ja....Bomuld.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-05-12 19:15

Citat
Det var HANS nye bluse det gik ud over

Nåe ja det står der jo osse, pudser lige brillerne!

Du må så inddrage lommepengene x antal uger så han kan spare sammen til en ny

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-05-12 19:19

Her en ellers en metode, men tror ikke den virker efter vask:

http://www.plet-rens.dk/mobil/clean.php?id=43

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-12 19:26

Det lyder som om det måske kan virke smuller.
Forsøger i morgen.

@ Kaludi...godt du fik pudset dine briller

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-12 20:13

Hvad så - virker piben nu, eller har den fået en anden lyd.

Min kone bruger vanish når jeg "griser"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-05-12 21:05

Citat
Leif har været SÅ smart at puste en af sine piber igennem med sin trykluftspistol

Meget effektivt.Bruger det selv.Han kan så være glad for,han ikke blev ramt i øjnene.Det gør sateme ondt,har prøvet det.
Hvad rengøring angår,kan jeg anbefale blødgøring i lunken vand,og derefter een gang sprit.....tilsat rigelig med piberensere.Til slut en god gennemskyldning,med tempereret vand.
Så får piben en anden lyd.

Nå for hunnan,glemte helt at spørgsmålet var ang. blusen.Ja dertil har jeg ikke en universalmiddel.
Men prøv med en rystepudser,korn 400.

Blusen skal helst være afmonteret Leif,inden behandlingen.

M.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-12 21:17

Citat
Blusen skal helst være afmonteret Leif,inden behandlingen

Fed humor...meeen jeg er ikke sikker på den bliver det

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-05-12 21:35

Citat
M.

Det er min tvillingbror....han har det der med,også at gøre sig bemærket.

M.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 09-05-12 22:32

Det får du aldrig af igen. Farv blusen sort eller brænd den på bålet til sct. hans.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-05-12 23:22

Brug husholdnings sprit,det bør tage det.
alimak

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-05-12 10:17

En rigtig piberyger får da aldrig sovs, bortset fra hvis tobakken er for fugtig eller man ryger udenfor i fugtigt vejr som i disse dage.

Det er jo ikke for syns skyld at nogle piberygere har et stativ hvor de bliver anbragt med hovedet nedad, det giver tørre piber når det trækker op igennem, og så har man 5-10 stk og tager en ny i brug hver dag.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-12 10:43

Citat
En rigtig piberyger får da aldrig sovs,

Her må jeg protestere.Jeg ryger DK`s mest solgte tobak.Nemlig Mac Barens Mixture.

Smager godt,men har den skavank,at den er meget fugtigt.Skyldes at den er tilsat alskens former for alkohol (Rom/whiskey) samt parfume. (Har jeg ladet mig fortælle).

Ang. piber & sovs: Den bedste pibe til at modvirke sovs,er en majspibe.Har røget dem i mange år.
De har desværre den egenskab,at de bliver let utætte (kan udbedres med gaffatape),og får de et "smæk",bliver de til såsæd i stedet.

M.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 200 point
Dato : 10-05-12 11:36

Citat
Den bedste pibe til at modvirke sovs,er en majspibe

Klart, det er en een-gangs pibe.
Bruges den i stormvejr futter den af

Mac Barens Mixture røg jeg næsten aldrig, det var Orlik og tobakker med et indhold af mere eller mindre Cavendish............som andre fortalte at jeg ikke skulle ryge i deres nærhed, men det smagte sgu godt.
Nå, som ex nøjes jeg med at drømme

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 12-05-12 12:18

Tak for svaret LuffeA
Citat
Nå, som ex nøjes jeg med at drømme
.
Åhhh..drøm du bare videre.
Blusen er lagt til arbejdsbrug nu...ØV for F****. MÆND altså