/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hukommelse på en Sony Ericsson ?!!
Fra : WonderfulQ
Vist : 4040 gange
27 point
Dato : 08-05-12 20:46

Jeg har en Sony Ericsson Xperia Arc og den bliver ved med, at skrive, at der ikke er mere plads når jeg vil prøve og hente spil eller andet i Marked. Der er et 32 GB hukommelseskort i og der er 29,8 GB ledig plads.

What !?!?

Hvordan slår jeg den til så den skal gemme på kortet og ikke i telefonen !?!? Jeg kan godt se at telefonhukommelsen er næsten hel fuld. !!

( kan desværre ikke tilbyde mere end 27 point da jeg ikke har flere )

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-05-12 21:18

Nu har jeg ikke en Arc, men en Google Nexus, men jeg prøver alligevel.
Har du ikke en menu under indstillinger, der hedder administrerer apps?
Derinde kan du i hvert fald flytte apps enkeltvis til SD kort, hvis det er muligt.
Der er et felt, hvor der står "flyt til SD kort" og den vil være tonet ned, hvis ikke det er muligt, at flytte app'en.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 08-05-12 21:38

Den hedder programadministration. Og når jeg trykker på den kommer der 4 faneblade op : downloadet, alle, på SDkort og kørende. Så trykker jeg på alle - og der er RIGTIG mange. Jeg har trykket på dem en efter en og der hvor det var muligt har jeg trykket på "flyt til SDkort. Nogen har jeg desværre også slettet for, at frigive plads. På SDkortet ligger pt. 28 programmer. Wordfeud, netbank, rejseplanen, nogle spil og andet. ( jeg har forresten også tidligere i dag overført alle mine billeder fra den til min pc. Heller ej det hjalp ) Men det burde sq da ikke fylde 32 GB. Der står jo netop også at der er brugt 605 Mb på kortet. Men hvordan søren får jeg fingerne i det sidste hukommelse. ?!?!?!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-05-12 01:21

Hvis du er vant til at arbejde med Linux computer så vil guiden herunder være nem at følge, men prøv alligevel selv om du måske ikke er kommet længere end til Windows:
http://androidforums.com/x8-all-things-root/295488-root-install-use-link2sd-your-x8.html
det handler om at du skal være root bruger, det er mere end superbruger og giver ret til at ændre i det grundlæggende system så pas på hvad du gør, hvis du gør noget forkert ender du måske med en ubrugelig telefon, det er en Xperia X8 i eksemplet men fremgangs måden er den samme og det du gør er at flytte hele telefonens hukommelse over på hukommelses kortet, i eksemplet er telefonens nye hukommelse 1,37 GB og du vil næppe ramme loftet og få meddelelse om at der er for lidt hukommelse i fremtiden, husk at filformatet SKAL være FAT32 og du skal muligvis bruge et partions program for at formatere til FAT32 formatet, følg guiden slavisk, men hver gang du ser X8 læser du det som Arc

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-05-12 15:06

Jeg overvejer lidt om du har opdateret android.
Jeg mener i de tidligere versioner der var problemer med netop programmerne.

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 10-05-12 16:48

o.v.n - den der fattet jeg desværre ikke en s*** a og tør derfor ikke kaste mig ud i det.

Jeg må ind i en telebutik og se om de kan hhjælpe.