/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opbevaring af bananer - tip
Fra : prio
Vist : 953 gange
100 point
Dato : 07-05-12 19:47

- spiser mange bananer for tiden - og de er så billige - men modnes for hurtigt.

Normalt lægger jeg dem bare i køkkenet, helst væk fra andre frugter.

Nogle påstår, at de godt kan komme i køleskabet, hvis de bare pakkes ind i staniol, film eller i en lufttæt pose - men det synes jeg er lidt besværligt.

Nu har jeg så hørt, at man skal VASKE bananerne, for så fjerner man det stof, der sprøjtes på grønne bananer for at modne dem.

Altså skyl dem godt, tør dem og læg dem i køkkenet - det fungerer faktisk, selvom det lyder lidt fjollet - de holder sig bedre!

Har I andre gode forslag?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 07-05-12 20:15

Hej.
Du har skrevet det som spørgsmål Annuler det og skriv så under tip.
Torben

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-05-12 20:37

piro er almindelig bruger- derfor ikke under "tip"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-12 20:53

Vore importerede bananer skal ikke opbevares, de skal bare spises,
efter kunstig modning i bunden af en bananbåd fortjener de ikke bedre...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-12 21:36

Pas på edderkopper i bananerne.

http://www.sn.dk/Thomas-fandt-edderkop-i-bananklasen/Hoersholm/artikel/195675

Huuuuh, jeg lider selv af araknafobi

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-05-12 23:38

Citat
bananer skal ikke opbevares, de skal bare spises,

Jowda, men hvis man kun er få til at benytte tilbud på fx 10 bananer for 10-15 kr - så er det nu ofte irriterende, at de fleste er overmodne efter et par dage

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-05-12 23:49

Jeg køber da ikke flere bananer end jeg kan nå at spise dem (før de er for overmodne)

Hvis de så er for overmodne, så bruger jeg dem til en banankage.

Mine børn, børnebørn, oldebørn og tipoldebørn bliver bare så glade

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 08-05-12 00:01

Bananer er jo en af de frugter, der har sværest ved at holde sig, men samtidigt ofte på tilbud - og det tager jeg da gerne imod.

Når jeg har lagt dem tilside, som vi kan spise på et par dage, er den nemmeste opbevaring vel frysning - supernemt at fjerne skrællen, og lægge bananerne hele eller skiveskårne i fryseren til senere brug til banankager, smoothies eller is.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 08-05-12 00:12

- har lige vasket et par stykker købt i dag, det skal da komme an på en prøve

Kommentar
Fra : susss

Dato : 08-05-12 13:46

Ja nu vil jeg da også prøve at vaske bananer..bare de ikke skal i vaske maskinen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-05-12 16:38

Nu ingen hvidvask af sorte bananer, veelll

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-05-12 17:37

Citat
Ja nu vil jeg da også prøve at vaske bananer..bare de ikke skal i vaske maskinen

Jeg vil fraråde at centrifugere overmodne bananer.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 08-05-12 17:54

Tror jeg nøjes med 30 c

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-05-12 16:13

Hvad med omdrejningerne?

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 13-05-12 16:28

Det lader til at virke med skylning og aftørring - tilsyneladende holder bananerne sig et par dage ekstra - hvis man helst vil være fri for opbevaring i køleskab og fryser.

Det er ikke sidste gang, jeg skyller mine bananer

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-12 18:41

Husk at skære bananerne ud før servering hvis I får nonner på besøg.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-05-12 18:15

Nånå

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 17-05-12 00:01

Tak for svaret LuffeA.