/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Kan man optage på HDD optager fra para..
Fra : bjarnefilm
Vist : 519 gange
50 point
Dato : 07-05-12 08:55

I overskriften skulle stå "kan man optage på en harddisk optager fra en parabol modtager boks", men der var ikke plads.

Jeg er ved at lave antenne i et sommerhus. Så har jeg sat en terrestiel antenne op og trukket en ledning til en fladskærm. Det virker godt nok.

Men jeg er som konen i muddergrøften, jeg vil have mere. Jeg vil også have en parabol. Så sætter jeg en parabol op, trækken en ledning, sætter ledning fra antenne og ledning fra parabol i parabolens modtager boks, trækker en ledning til fladskærmen og så er det gjort.

Men jeg vil have mere endnu. Jeg vil også kunne optage. Så er det nemmeste at købe en ekstern harddisk og sætte den til parabol modtager boks. Men det vil jeg helst ikke. Jeg er helt forhippet på at bruge en harddisk optager. Og så er problemet der.

Parabol modtager boks får signal fra parabolen og sender videre til fladskærmen med et hdmi kabel. Harddisk optager får signal fra antennen og sender videre til fladskærmen med et hdmi kabel. Fra harddisk optager trækker jeg en antenneledning til fladskærmen, så er der signal direkte fra antennen.

Problemet er med at optage. Det virker fjollet at optage fra parabol med en ekstern harddisk og optage fra antenne med harddisk optager. Så har jeg to stort set ens apparater stående ved siden af hinanden. Men så vidt jeg ved, så kan man kke optage fra parabol modtager boks med en harddisk optager. Der er hverken ledning eller stik til at flytte signalet.

Så spørgsmålet er, kan man forbinde en parabol modtager boks med en harddisk optager, og bruge harddisk optager til at optage fra parabol modtager boks?

MVH
Bjarne

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-12 12:02
Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 07-05-12 17:14

Den harddisk optager, jeg tænker på er en "Samsung BD-D8200N"
Her er et link til dens specifikationer:
http://www.bilka.dk/Elektronik/DVD_og_Bluray/Harddisk%20optagere/Samsung-3D-Blu-rayHDD-optager-BD-D8200N--

01607000100(Purchase_Other_DS)?pfdatetime=2012-02-

16T10:00:46&pf=kelkoo&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Samsung%203D%20Blu-

ray/HDD%20optager%20BD-D8200N&cmpid=pris_kelkoo_Elektronik

Det her skulle være, hvad der er af tilslutningsmuligheder:
CI/CI+ ja/ja
HDMI 1   (den her bruger jeg til fladskærmen)
DLNA Ja
WIFI Indbygget
USB   1   (den her kan måske bruges)

Tilslutningsmuligheder
1 x Composite, 1 x Component (YPbPr), 1 x Optisk digital lydudgang, 1 x 2 ch analog lydudgang

Så har jeg fundet en parabol modtager boks:
http://paraboleksperten.dk/free-to-air-satellit-68/maximum-xo-30-s-fta-s-s2-hd-satellit-modtager-1367.html

Er der nogen, der kan se om parabol modtager boksen kan sætter til harddisk optageren?

For at optage skal parabol modtager boksen være tændt og sat på den rigtige kanal.

Jeg har surfet på det, og man kan overføre signalet fra parabol modtager boks til harddisk optager med et scart

stik. Desværre har harddisk optageren ikke noget scart stik. Det er også analog, og det ser ikke så godt ud.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 07-05-12 17:15

Der skulle være en knap, så man kan rette i teksten.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 08-05-12 21:58

Tak for svaret Stouenberg. Efter at have undersøgt det, har jeg fundet ud af, at der ikke er en brugbar digital indgang på harddisk optageren. Så den er opgivet.
MVH
Bjarne